Beveiligers in de fout?

Auteur Topic: Beveiligers in de fout?  (gelezen 9133 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #30 Gepost op: 24 augustus 2006, 23:04:50
Ik las in de krant dat inmiddels een aantal beveiligers op vrije voeten gesteld zouden zijn. Weet er het fijne niet van.

Maar als beveiliging kun je (lang) niet altijd vertrouwen op de politie en om dan niet over je heen te laten lopen moet je het zelf weleens oplossen.

Vinden je collega's dat daar bij City Racing ook sprake van was voor zover je weet?

M.i. was er genoeg politie op de been. Naast de "platte petten" ook ME en helitoezicht.
Wat ik niet snap is dat ze zich niet opsplitsen in koppels, maar bijvoorbeeld met z'n vieren bij elkaar gaan lopen of op één plek blijven hangen. Splits dan op zodat je op meer plaatsen tegelijk toezicht hebt in plaats van op één plek vier man of zelfs meer, terwijl ze verderop op de bushokjes klimmen met behulp van afzettingsmateriaal.

Ik vraag me trouwens af wat de afspraken tussen politie en beveiliging waren. Wie treedt op tegen wat. Beperken de beveiligers zich tot toezicht op het evenemententerrein (het parcours en de tribunes) en de politie daar omheen? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Wat mijn tegen de borst stuut is dat die gozer die overleden is afgeschilderd word als het so. En mijn collega's beveiligers zijn door de meeste van jullie al veroordeeld.

Ik geloof dat je dan de meeste reacties nog even moet doornemen. Ik lees vooral "laten we het onderzoek afwachten" en "het is die persoon zijn eigen schuld".
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #31 Gepost op: 24 augustus 2006, 23:06:42
Wat mijn tegen de borst stuut is dat die gozer die overleden is afgeschilderd word als het so. En mijn collega's beveiligers zijn door de meeste van jullie al veroordeeld. Nouw sorry maar dat schiet bij mij toch in het verkeerd keel gaat.  >:(
strict genomen is die gozer ook SO.. waarvan is alleen nog niet duidelijk. en de beveiligers daders? nope dat heb ik niemand horen beweren.
wat er gebeurd is zal nog blijken. maar feit is dat de man is overleden en dus ERGENS t slachtoffer van is. al dan niet een natuurlijke doodsoorzaak
Politie Aspirant niveau 4


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #32 Gepost op: 24 augustus 2006, 23:06:59
Wat mijn tegen de borst stuut is dat die gozer die overleden is afgeschilderd word als het so. En mijn collega's beveiligers zijn door de meeste van jullie al veroordeeld. Nouw sorry maar dat schiet bij mij toch in het verkeerd keel gaat.  >:(
Als je het niet overleeft ben je volgens mij behoorlijk slachtoffer hoor... of het wel of niet zijn eigen schuld was gaat waarschijnlijk wel bij de terechtzitting duidelijk worden, daar heb ik wel een idee over maar dat hou ik nog maar even voor me ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #33 Gepost op: 25 augustus 2006, 00:25:38
Beste mensen,

Mijn collega heeft al twee maal moeten waarschuwen vanwege ongewenst taalgebruik en beledigingen. Eenmaal waarschuwen zou al genoeg moeten zijn. Toch heb ik zojuist weer drie berichten moeten verplaatsen naar het moderatorhok.

Op deze manier gaan we NIET met elkaar om op het forum.

Dit is de laatste waarschuwing in dit topic. Nog één maal ongewenst taalgebruik of een beledigende opmerking en dit onderwerp wordt afgesloten. Het houdt gewoon een keer op.
Reacties met betrekking tot deze actie via de PM.

Ger@rd
Moderator


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #34 Gepost op: 25 augustus 2006, 13:13:42
Ik hoor zojuist op het NOS journaal dat sectie heeft uigewezen dat er een niet natuurlijke dood is geconstateerd. Hoewel dit natuurlijk nog niet veel opheldering verschaft. Buitengewoon treurig voorval, voor alle betrokken partijen, die alleen verliezers kent.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 25 augustus 2006, 19:57:33
Beste mensen,

Mijn collega heeft al twee maal moeten waarschuwen vanwege ongewenst taalgebruik en beledigingen. Eenmaal waarschuwen zou al genoeg moeten zijn. Toch heb ik zojuist weer drie berichten moeten verplaatsen naar het moderatorhok.

Op deze manier gaan we NIET met elkaar om op het forum.

Ger@rd
Moderator



Ik kan niet aantonen of het taalgebruik daadwerkelijk onwenselijk was, ze zijn al immers verwijderd.
Maar ik ga uit van jullie proffesie in deze als moderators, en dat er juist is gehandeld.
Ik zeg altijd maar, wie de schoen past trekken hem aan.
En normaal taalgebruik is toch wel het eerste gewenste voor een goed lopend forum.


Racoon

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 12 september 2006, 02:58:56
Portier aangehouden voor mishandeling
  
Hengelo, 11-09-2006
  
De politie kreeg in de nacht van zondag 10 op maandag 11 september om 00.05 uur een melding van een vechtpartij bij een horecagelegenheid aan de Willemstraat in Hengelo. Ter plaatse bleek de 35-jarige Hengelose portier het aan de stok te hebben gehad met een 41-jarige vrouw uit Hengelo.

De vrouw zou samen met haar vriend door de portier bij de deur geweigerd zijn. Een woordenwisseling was het gevolg waarna de portier een honkbalknuppel pakte en op de vrouw insloeg. Zij raakte gewond en werd met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis. De portier kon even later worden aangehouden. Hij werd voor verhoor naar het politiebureau gebracht. De politie stelt een nader onderzoek in naar de toedracht.

Bron: www.politie.nl


jos1961

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
  • EHBO en EHV rode kruis sigma lid exbrw a,dam DAN o
Reactie #37 Gepost op: 12 september 2006, 12:38:07
Bij evenementen word er beveiliging in gehuurt voor op het terrein ,dus hier gelden de regels van een beveiligingsbedrijf(verschillen van bedrijf tot bedrijf)buiten het evenementen terrein is het openbare ruimte en hier gelden de wettelijke regels.Op het moment dat op het evenement de beveiliging het niet aan kan en assitentie in roept van de politie geeft de politie aan hoe ze het aanpakken.
Ik las in de krant dat inmiddels een aantal beveiligers op vrije voeten gesteld zouden zijn. Weet er het fijne niet van.

Vinden je collega's dat daar bij City Racing ook sprake van was voor zover je weet?

M.i. was er genoeg politie op de been. Naast de "platte petten" ook ME en helitoezicht.
Wat ik niet snap is dat ze zich niet opsplitsen in koppels, maar bijvoorbeeld met z'n vieren bij elkaar gaan lopen of op één plek blijven hangen. Splits dan op zodat je op meer plaatsen tegelijk toezicht hebt in plaats van op één plek vier man of zelfs meer, terwijl ze verderop op de bushokjes klimmen met behulp van afzettingsmateriaal.

Ik vraag me trouwens af wat de afspraken tussen politie en beveiliging waren. Wie treedt op tegen wat. Beperken de beveiligers zich tot toezicht op het evenemententerrein (het parcours en de tribunes) en de politie daar omheen? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik geloof dat je dan de meeste reacties nog even moet doornemen. Ik lees vooral "laten we het onderzoek afwachten" en "het is die persoon zijn eigen schuld".


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #38 Gepost op: 12 september 2006, 13:47:48
Bij evenementen word er beveiliging in gehuurt voor op het terrein ,dus hier gelden de regels van een beveiligingsbedrijf(verschillen van bedrijf tot bedrijf)buiten het evenementen terrein is het openbare ruimte en hier gelden de wettelijke regels.Op het moment dat op het evenement de beveiliging het niet aan kan en assitentie in roept van de politie geeft de politie aan hoe ze het aanpakken.

Nou op het evenementen terein zijn gewoon de normale wetten van kracht hoor. Dus ook op een evenement mag je niemand msihandelen. Ook op een evenemnet heeft de beveiliger geen bevoegdheden op het gebied van gewelds gebruik.

mvg
Mike


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #39 Gepost op: 12 september 2006, 20:56:00
Nou op het evenementen terein zijn gewoon de normale wetten van kracht hoor. Dus ook op een evenement mag je niemand msihandelen. Ook op een evenemnet heeft de beveiliger geen bevoegdheden op het gebied van gewelds gebruik.

mvg
Mike

er kunnen alleen aanvullende regels gesteld worden de WET geldt echter nog steeds het is alleen geen openbare ruimte.
Politie Aspirant niveau 4