Combinatie voertuig: RV-TS

Auteur Topic: Combinatie voertuig: RV-TS  (gelezen 82501 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #20 Gepost op: 25 augustus 2006, 13:59:07
Misschien, dat hij komt in kazerne Almere Buiten of Stad.

Men bevindt zich nog in een orientatiefase mbt dit type voertuig. In geval men overgaat tot de aanschaf van een dergelijk voertuig zou dit komen te staan op een nog op te richten 4e post in een nieuwbouwgebied in Almere. In tijd moet men denken aan het jaar 2009/2010 voor dit alles werkelijkheid zou zijn.

mvg
Guus


ajax

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 25 augustus 2006, 16:50:14
Men bevindt zich nog in een orientatiefase mbt dit type voertuig. In geval men overgaat tot de aanschaf van een dergelijk voertuig zou dit komen te staan op een nog op te richten 4e post in een nieuwbouwgebied in Almere. In tijd moet men denken aan het jaar 2009/2010 voor dit alles werkelijkheid zou zijn.

mvg
Guus

Ik kan jullie melden dat er zeker voor 2010 geen combie wagen in Almere komt. Ook niet op de post pampus die binnen een paar jaar gebouwd word komt er geen combi wagen.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #22 Gepost op: 25 augustus 2006, 17:39:36
moeten we in nederland ook maar een keer mee beginnen!

Hoezo dan?

Zie er niet echt de voordelen van in. Ten eerste ben je in principe meteen de hoogwerker kwijt als er word uitgerukt naar een buitenbrand autobrand of wat dan ook voor melding. Kom je meteen al meerdere van dit soort voertuigen aan te schaffen.

Andersom als je alleen een hoogwerker nodig hebt voor een hulpverlening aftakelen patient etc, ben je in een keer een hele ts kwijt die niet inzetbaar is omdat ze met 6 man ergens anders staan. etc etc etc. Misschien interesant voor vrijwillige korpsen met erg weinig uitrukken en waar een TS + aparte RV niet rendabel/kosten/baaten is, maar voor menig beroepskorps met veel uitrukken zie ik het niet echt een succes worden.

Bij een binnenbrand 6 man ts + 2 man RV is een mooie combinatie. Ik neem aan dat je op dit nieuwe voeruig maar met 6 man uitrukt. maar toch het werk voor 8 man moet doen. Hebben de hoge heren meteen weer een bezuinigingspost.

Maar omdat het absoluut niet aanvallend bedoeld is ben ik benieuwd waarom jij dit wel ziet zitten. Geef ook even de meerwaarde aan. Misschien zie ik wat zaken over het hoofd.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


voa-brandweer

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 25 augustus 2006, 19:28:33
helemaal mee eens
ik vindt het ook niet echt mooi staaneen tas-hw :-[
en volgens mij heb je ook een kleinere werk hoogte als bij een gewone hw.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #24 Gepost op: 26 augustus 2006, 13:59:37
Die belgische is wel heel mooi, maar ben geen fan van die duitse variant, vind persoonlijk een lelijk gezicht zo'n arm bovenop een TAS.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #25 Gepost op: 26 augustus 2006, 14:20:43
Hoezo dan?

Zie er niet echt de voordelen van in. Ten eerste ben je in principe meteen de hoogwerker kwijt als er word uitgerukt naar een buitenbrand autobrand of wat dan ook voor melding. Kom je meteen al meerdere van dit soort voertuigen aan te schaffen.

Andersom als je alleen een hoogwerker nodig hebt voor een hulpverlening aftakelen patient etc, ben je in een keer een hele ts kwijt die niet inzetbaar is omdat ze met 6 man ergens anders staan. etc etc etc. Misschien interesant voor vrijwillige korpsen met erg weinig uitrukken en waar een TS + aparte RV niet rendabel/kosten/baaten is, maar voor menig beroepskorps met veel uitrukken zie ik het niet echt een succes worden.

Bij een binnenbrand 6 man ts + 2 man RV is een mooie combinatie. Ik neem aan dat je op dit nieuwe voeruig maar met 6 man uitrukt. maar toch het werk voor 8 man moet doen. Hebben de hoge heren meteen weer een bezuinigingspost.

Maar omdat het absoluut niet aanvallend bedoeld is ben ik benieuwd waarom jij dit wel ziet zitten. Geef ook even de meerwaarde aan. Misschien zie ik wat zaken over het hoofd.

in de meeste gevallen gaat bij een takelen patient de TS altijd mee. dus dat zou niet veel uitmaken.

maar in de ander gevallen vind ik het ook niet handig.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #26 Gepost op: 26 augustus 2006, 15:11:23
voor assisentie ambu rijdt hier de HW alleen... uitzondingen daar gelaten


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #27 Gepost op: 26 augustus 2006, 16:00:01
Die belgische is wel heel mooi, maar ben geen fan van die duitse variant, vind persoonlijk een lelijk gezicht zo'n arm bovenop een TAS.

Met Nederlandse striping zou die nog mooier zijn :D ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #28 Gepost op: 26 augustus 2006, 16:09:16
voor assisentie ambu rijdt hier de HW alleen... uitzondingen daar gelaten

hier in de hele regio gaat de TS mee
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #29 Gepost op: 26 augustus 2006, 21:42:16
hier in de hele regio gaat de TS mee

Bij ond in de regio alleen een RV, tenzij er nadrukkelijk om gevraagd word.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.