Combinatie voertuig: RV-TS

Auteur Topic: Combinatie voertuig: RV-TS  (gelezen 82393 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #30 Gepost op: 26 augustus 2006, 22:58:24
De combinatie HV-HW zou volgens mij idd beter zijn, dan heb je nog altijd je TS.

ffemt19
Go home we got it !!!  We finish what others can't


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #31 Gepost op: 15 september 2008, 21:25:41
http://www.brandongevallen.nl/site/newsbringer_read.php?bericht=KUgE3jNUGM4rffYW7IM9JxTSPZBCm4ntBMLfd3HYvcvz9ZhIDhQYNxonlBlTQaWIb

Dordrecht- De brandweer van Dordrecht heeft de komende 3 weken een combi wagen van een TS en Hoogwerker in 1, Dit is bijna 1 van de weinige die binnekort op de openbare weg in Nederland rijdt, als hij goedgekeurd wordt.

Foto's & tekst: Matthijs Keller






Bron: www.brandongevallen.nl

foto's opnieuw ingeplakt omdat de linken niet meer werkten

Palmpie
mod
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


guest4965

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 15 september 2008, 21:28:51
Wow :D, ik vraag me af of het gaat werken.

Hoeveel mensen passen erin?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #33 Gepost op: 15 september 2008, 22:29:32
Topic samengevoegd met het reeds bestaande topic over het combinatievoertuig, omdat hierin interessante informatie omtrent de multistar staat. :)
(foto's, filmpjes, enz.)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #34 Gepost op: 15 september 2008, 23:31:09
Wow :D, ik vraag me af of het gaat werken.

Hoeveel mensen passen erin?

Denk het niet. Blijf het een onding vinden om eerder genoemde redenen.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #35 Gepost op: 15 september 2008, 23:36:16
Kan je deze wagen ook bemensen met 4 personen op een TS...?  ::) ::) ;) ^-^ (iederéén dus aanschaffen..  ;D)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #36 Gepost op: 15 september 2008, 23:41:01
Kan je deze wagen ook bemensen met 4 personen op een TS...?  ::) ::) ;) ^-^ (iederéén dus aanschaffen..  ;D)

Vuurtjesstoker  ;D :D ;D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #37 Gepost op: 16 september 2008, 11:22:04
Ziet er op zich best gaaf uit ;)

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van dit ding in de praktijk...
Zes man lijkt me te weinig voor zo'n voertuig. Bij binnenbranden (en andere inzetten) waarbij de HW/AL ingezet wordt, heb je de zes mensen van de TAS maar al te hard nodig, volgens mij. Gaan ze misschien nu met acht man op deze wagen uitrukken?

Heeft iemand toevallig nadere specificaties? Hoogte van de arm, etc.?
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 16 september 2008, 11:41:53
Zoals ffemt19 al meldde:

Maak er een HV van ipv een TS, zorg dat die arm een beetje redelijke draagkracht krijgt en je hebt een mooi inzetbaar HV1 combi voertuig.

Dit is overigens de 2e keer dat Magirus een dergelijk voertuig presenteert. De eerste serie, de zogenaamde Octopus, is glorieloos tenonder gegaan. Dit voertuig was nog extremer: 4 wiel sturing, luchtvering, slanghaspels onder de klep aan de voorzijde (motor lag achterin).

Helaas is er maar een beperkte serie van geweest, al dan niet met een Hoogwerker/ AL erbovenop. De wagen werd geplaagd door electrische storingen en Magirus heeft ze uiteindelijk terug genomen.

Ow, de specificaties van de voertuigen op de foto:

Hub-Löschfahrzeug HULF als City-Octopus auf Iveco-Strassenfahrgestell.
Fahrgestell Iveco FF150E28 4x2, Motorleistung 202 kW (275 PS)
Löschmittelbehälter 1.200 Liter
Pumpenleistung 2.400 l/min.
2-teiliger Aluminium Gelenkmast mit teleskopierbarem Oberarm. Maximale Arbeitshöhe 30 Meter, 3-Personen-Rettungskorb RK270.

Bron: www.einsatzfahrzeugmagazin.de


Mvg, Ruud


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #39 Gepost op: 16 september 2008, 11:47:42

Ow, de specificaties van de voertuigen op de foto:

Hub-Löschfahrzeug HULF als City-Octopus auf Iveco-Strassenfahrgestell.
Fahrgestell Iveco FF150E28 4x2, Motorleistung 202 kW (275 PS)
Löschmittelbehälter 1.200 Liter
Pumpenleistung 2.400 l/min.
2-teiliger Aluminium Gelenkmast mit teleskopierbarem Oberarm. Maximale Arbeitshöhe 30 Meter, 3-Personen-Rettungskorb RK270.

Bron: www.einsatzfahrzeugmagazin.de

Mvg, Ruud

Tnx! O0

We wachten af of dit (wel) een succes wordt. De tijd zal het leren...
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening