Zoals ffemt19 al meldde:
Maak er een HV van ipv een TS, zorg dat die arm een beetje redelijke draagkracht krijgt en je hebt een mooi inzetbaar HV1 combi voertuig.
Dit is overigens de 2e keer dat Magirus een dergelijk voertuig presenteert. De eerste serie, de zogenaamde Octopus, is glorieloos tenonder gegaan. Dit voertuig was nog extremer: 4 wiel sturing, luchtvering, slanghaspels onder de klep aan de voorzijde (motor lag achterin).
Helaas is er maar een beperkte serie van geweest, al dan niet met een Hoogwerker/ AL erbovenop. De wagen werd geplaagd door electrische storingen en Magirus heeft ze uiteindelijk terug genomen.
Ow, de specificaties van de voertuigen op de foto:
Hub-Löschfahrzeug HULF als City-Octopus auf Iveco-Strassenfahrgestell.
Fahrgestell Iveco FF150E28 4x2, Motorleistung 202 kW (275 PS)
Löschmittelbehälter 1.200 Liter
Pumpenleistung 2.400 l/min.
2-teiliger Aluminium Gelenkmast mit teleskopierbarem Oberarm. Maximale Arbeitshöhe 30 Meter, 3-Personen-Rettungskorb RK270.
Bron:
www.einsatzfahrzeugmagazin.deMvg, Ruud