Combinatie voertuig: RV-TS

Auteur Topic: Combinatie voertuig: RV-TS  (gelezen 83018 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #60 Gepost op: 15 december 2008, 07:58:42
Prachtig voertuig. Ideale combinatie.

Vertel?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #61 Gepost op: 5 januari 2009, 21:18:20
Weet iemand ook hoe de reacties nu na de testperiode zijn in dordrecht? De wegligging schijnt niet goed te zijn?
De reacties zijn over het algemeen positief, de wagen is inmiddels ook besteld.
De wegligging is voor zover nu bekend niet echt negatieve ervaren.
Ook zijn er inzetten nagedaan en de tijden ( er is werkelijk van alles gemeten) gemeten tussen de inzet nu (HW en TS) en dezelfde inzetten met de combi HW-TS zijn over het algemeen in het voordeel van de combi.
Voor zover nu bekend gaat men met 6 man uitrukken, zelfde dus als met TS wat betekend dat wanneer het HW gedeelte ingezet gaat worden bepaalde mensen het drukker gaan krijgen.
Men wil overigens wel de normale HW vanaf de andere post mee laten rijden bij de meldingen waarbij ie nu ook gaat rijden, in die gevallen zou je dus twee HW,s ter plaatsen hebben.
Er is dus tijdwinst te behalen maar buiten dat alles is het ook simpelweg een kosten besparende maatregel..

Het is een goed ding zo,n combi maar persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan een nieuwe ladder, deze combi gaat de ladder vervangen vandaar.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #62 Gepost op: 5 januari 2009, 21:54:36
De reacties zijn over het algemeen positief, de wagen is inmiddels ook besteld.
De wegligging is voor zover nu bekend niet echt negatieve ervaren.
Ook zijn er inzetten nagedaan en de tijden ( er is werkelijk van alles gemeten) gemeten tussen de inzet nu (HW en TS) en dezelfde inzetten met de combi HW-TS zijn over het algemeen in het voordeel van de combi.
Voor zover nu bekend gaat men met 6 man uitrukken, zelfde dus als met TS wat betekend dat wanneer het HW gedeelte ingezet gaat worden bepaalde mensen het drukker gaan krijgen.
Men wil overigens wel de normale HW vanaf de andere post mee laten rijden bij de meldingen waarbij ie nu ook gaat rijden, in die gevallen zou je dus twee HW,s ter plaatsen hebben.
Er is dus tijdwinst te behalen maar buiten dat alles is het ook simpelweg een kosten besparende maatregel..

Het is een goed ding zo,n combi maar persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan een nieuwe ladder, deze combi gaat de ladder vervangen vandaar.

als je met 6 man een TS en HW moet bedienen krijgen een aantal personen het toch zeer druk ben ik bang... hoe wordt dit opgelost? de pompbediender zowel de pomp als HW bedienen of is hier nog niets over bekent


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #63 Gepost op: 5 januari 2009, 23:11:17
Is al wel bekend hoe de hele opzet moet gaan worden en in welke situaties maar heb me er nog niet verder in verdiept, komt wel zodra dat ding er staat en we ermee gaan oefenen. (we hebben er al wel mee gedraaid maar slecht een korte periode).
Met name de pompbedienden krijg er inderdaad een taak bij maar het ligt er dus ook aan hoe de situatie ter plaatsen is en het soort incident.
Het is in pricipe wel zo dat wanneer beide gedeeltes ingezet worden, dus zowel het TS en HW gedeelte gelijktijdig, je ervan kunt uitgaan dat het incient zo is dat er een 2de TS onderweg is (of 2/3 man met de andere HW)en deze slecht enkele minuten na jouw ter plaatsen komt.
Praat je wellicht over 2 minuten verschil dat er "versterking" komt..
Maar over het algemeen zullen zeker de eerste 2 a 3 minuten drukker worden voor iedereen op zo,n combi
Zo kan het zijn dat de pompbediende zelf voor zijn waterwinning moet gaan zorgen of dat hij ook het HW gedeelte klaar voor inzet moet zetten terwijl 3 en 4 eerst 1 en 2 naar binnen helpen.
Maargoed, in eerste instantie sta je toch met 2 man minder (6 ipv 8)
In die richting moet je het een beetje zien maar dat iedereen het wat drukker gaat krijgen is mijn inziens vrij zeker.


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #64 Gepost op: 14 oktober 2009, 14:52:24
De wagen zal ongveer juni/juli 2010 geleverd worden, aangepast aan een aantal dordste wensen....(vraag me niet welke, is mij ook niet bekend... ??? op de hoogte van de wagen na dan)


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #66 Gepost op: 14 oktober 2009, 16:51:21
Alleen zijn dat allemaal foto`s van een oud model.   ???


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #68 Gepost op: 14 oktober 2009, 17:21:06
De wagen zal ongveer juni/juli 2010 geleverd worden, aangepast aan een aantal dordste wensen....(vraag me niet welke, is mij ook niet bekend... ??? op de hoogte van de wagen na dan)

Hey Brimbrammer,

Ik heb even een paar vraagjes:

Gaat er nu ook weer een TS uit of blijven die vier gewoon?
Waarom hebben ze voor een Iveco gekozen en niet voor een mooie MAN of Mercedes net als de rest van het wagenpark?

Ben benieuwd hoe dat eruit zal gaan zien.
Brandweer Papendrecht


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #69 Gepost op: 14 oktober 2009, 17:48:00

Hey Brimbrammer,

Ik heb even een paar vraagjes:

Gaat er nu ook weer een TS uit of blijven die vier gewoon?
Waarom hebben ze voor een Iveco gekozen en niet voor een mooie MAN of Mercedes net als de rest van het wagenpark?

Ben benieuwd hoe dat eruit zal gaan zien.

Nee er gaat geen TS uit.
Er staan nu 4 TS-en op de uitruk en deze komt daar als extra bij, het is wel zo dat op termijn de ladder eruit gaat... :'( , dit alles is mede zo door de komst van de 2de post.
Post centrum krijgt dan o.a  twee maal TS en deze combi, post zuid (leerpark) twee maal TS en HW.

In principe is alles MAN op de HW na dan, de reden dat deze een Iveco gaat worden (helaas inderdaad) is puur een kosten plaatje.
De wens om hem in MAN te nemen was er inderdaad en die optie is ook bekeken maar zal velen malen duurder worden als de Iveco, puur fanacieel dus..... ???