Combinatie voertuig: RV-TS

Auteur Topic: Combinatie voertuig: RV-TS  (gelezen 83166 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #70 Gepost op: 17 oktober 2009, 10:24:28
Nee er gaat geen TS uit.
Er staan nu 4 TS-en op de uitruk en deze komt daar als extra bij, het is wel zo dat op termijn de ladder eruit gaat... :'( , dit alles is mede zo door de komst van de 2de post.
Post centrum krijgt dan o.a  twee maal TS en deze combi, post zuid (leerpark) twee maal TS en HW.

In principe is alles MAN op de HW na dan, de reden dat deze een Iveco gaat worden (helaas inderdaad) is puur een kosten plaatje.
De wens om hem in MAN te nemen was er inderdaad en die optie is ook bekeken maar zal velen malen duurder worden als de Iveco, puur fanacieel dus..... ???

Dat is echt jammer dat er dan weer een Iveco tussen komt. Doe je niks aan. Waar gaat de ladder heen? Ik dacht iets gehoord te hebben dat hij misschien de ladder van Papendrecht gaat vervangen? Daar is ook bijna alles MAN geworden op de HV en de HA na.
Brandweer Papendrecht


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #71 Gepost op: 17 oktober 2009, 11:29:09







Zou het ongeveer deze cabine worden?? Ik vind dit wel een mooie cabine voor de combi, als het dan toch Iveco wordt. (foto's komen van het HV onderwerp)

© Dokterswacht

Denk om de bronvermelding aub, dat is wel zo netjes O0
Brandweer Papendrecht


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #72 Gepost op: 17 oktober 2009, 14:03:24

Dat is echt jammer dat er dan weer een Iveco tussen komt. Doe je niks aan. Waar gaat de ladder heen? Ik dacht iets gehoord te hebben dat hij misschien de ladder van Papendrecht gaat vervangen? Daar is ook bijna alles MAN geworden op de HV en de HA na.
Geen idee waar de ladder naar toe gaat en wanneer.
Of de cabine zo gaat worden weet ik niet, als het zo is dan is het zo verkeerd nog niet inderdaad.


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #73 Gepost op: 17 oktober 2009, 20:07:25
Geen idee waar de ladder naar toe gaat en wanneer.
Of de cabine zo gaat worden weet ik niet, als het zo is dan is het zo verkeerd nog niet inderdaad.

Als ik het plaatje hier bekijk:
hier een nieuwe http://www.feuerwehr-volkmarsen.de/40.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=113&tx_ttnews%5BbackPid%5D=21&cHash=3288efdd96
Lijkt de Multistar mij nog een type groter/zwaarder dan dat voertuig uit Friesland.

Overigens vind ik Iveco persoonlijk er niet verkeerd uit zien als brandweervoertuig.  :)
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #74 Gepost op: 17 oktober 2009, 20:19:42
Als ik het plaatje hier bekijk:Lijkt de Multistar mij nog een type groter/zwaarder dan dat voertuig uit Friesland.

Overigens vind ik Iveco persoonlijk er niet verkeerd uit zien als brandweervoertuig.  :)

Maar manschappencabine ziet er gewoon niet mooi uit op die site en het demo voertuig. Dit past zeker niet thuis tussen de andere voertuigen van Dordt!
Brandweer Papendrecht


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #75 Gepost op: 17 oktober 2009, 23:34:31
Combivoertuig

brandweeremmeloord
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #76 Gepost op: 18 oktober 2009, 11:40:00
Als ik het plaatje hier bekijk:Lijkt de Multistar mij nog een type groter/zwaarder dan dat voertuig uit Friesland.

Overigens vind ik Iveco persoonlijk er niet verkeerd uit zien als brandweervoertuig.  :)
Het testmodel was inderdaad zoals die op de foto staat, zelfde als ook in dit filmpje, weet alleen niet of dat het huidige Iveco model is.
Wel grote kans dus dat ie precies zo gaat worden, uiteraard met "onze" striping.


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #77 Gepost op: 18 oktober 2009, 11:42:41

Maar manschappencabine ziet er gewoon niet mooi uit op die site en het demo voertuig. Dit past zeker niet thuis tussen de andere voertuigen van Dordt!
Dat is waar.......


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #78 Gepost op: 19 oktober 2009, 17:16:37
Het is gewoon nog een grote verrassing hoe het voertuig er uiteindelijk uit gaat zien!   ;)
Brandweer Papendrecht


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #79 Gepost op: 19 oktober 2009, 18:12:34

Het is gewoon nog een grote verrassing hoe het voertuig er uiteindelijk uit gaat zien!   ;)
Ja maar ik verwacht wel min of meer zoals in het filmpje.