Combinatie voertuig: RV-TS

Auteur Topic: Combinatie voertuig: RV-TS  (gelezen 83164 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Mdj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 125
Reactie #90 Gepost op: 3 december 2009, 14:29:07

Dat is echt jammer dat er dan weer een Iveco tussen komt. Doe je niks aan. Waar gaat de ladder heen? Ik dacht iets gehoord te hebben dat hij misschien de ladder van Papendrecht gaat vervangen? Daar is ook bijna alles MAN geworden op de HV en de HA na.

Ik heb ook vernomen, dat de AL van dord, de AL van papendrecht gaat vervangen.

Het nieuwe combi voertuig komt dan in kazerne centrum te staan, en de hoogwerker gaat naar die nieuwe kazerne..

Weet iemand al wat meer?
Manschap A


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #91 Gepost op: 3 december 2009, 15:29:37
de combi komt inderdaad op post centrum te staan, de huidige HW gaat naar post Zuid en de ladder gaat er inderdaad op korte termijn uit omdat deze inderdaad vervangen gaat worden door de combi (als je het zo zwart/wit kunt zien teminste).
Waar de ladder heen gaat is in de wandelgangen nog geen duidelijkheid over, Papendrecht is inderdaad wel spraken van geweest maar over de optie is het tegenwoordig erg stil. :-\

Zal overigens wel een flinke stap vooruit zijn voor papendrecht als het inderdaad zo gaat gebeuren.


Mdj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 125
Reactie #92 Gepost op: 3 december 2009, 16:13:25
Zeker een stap vooruit haha!

Maar de combinatie snap ik nog steeds niet. Ik had zelf eerder voor een RV-HV gegaan ofzo..
Maar goed, mischien komt dat ooit nog wel.
Manschap A


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #93 Gepost op: 3 december 2009, 16:52:43
Zeker een stap vooruit haha!

Maar de combinatie snap ik nog steeds niet. Ik had zelf eerder voor een RV-HV gegaan ofzo..
Maar goed, mischien komt dat ooit nog wel.

tja dat lijkt meer op een Geldprobleem dan, er zijn weinig inzetten waarbij je een HV + RV nodig hebt, TS + RV of een TS + HV zijn logischere voertuigen
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #94 Gepost op: 3 december 2009, 16:54:56
Zeker een stap vooruit haha!

Maar de combinatie snap ik nog steeds niet. Ik had zelf eerder voor een RV-HV gegaan ofzo..
Maar goed, mischien komt dat ooit nog wel.
Simpel, is slechts het resultaat van een rekensom (al zullen ze best ook andere punten aanhalen).
Overigens heeft een ander land (ik meen Tsjechie maar pin me daar niet aan vast) ook de combi besteld en dan in een aantal van 35 stuks meen ik.


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #95 Gepost op: 3 december 2009, 17:00:11
Zeker een stap vooruit haha!

Maar de combinatie snap ik nog steeds niet. Ik had zelf eerder voor een RV-HV gegaan ofzo..
Maar goed, mischien komt dat ooit nog wel.
Overigens is het een mooi voertuig hoor en zijn er zeker voordelen maar ook de nadelen zijn zeker aanwezig.
Een deel van die nadelen wilt men opvangen door het alsnog laten meerijden van een tweede TS (andere post).
Maargoed, voor een aantal inzetten (denk aan schoorsteenbranden, zolderbranden en dat soort dingen) zal het best handig zijn als je met één voertuig uit de voeten kan maar laten we wel zijn, op de huidige manier gaat het ook prima.......(maar dan kosten twee voertuigen en meer bemanning, kom je weer op het finaciele plaatje uit).


Mdj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 125
Reactie #96 Gepost op: 3 december 2009, 17:11:13
Ja maar dat is het punt, die hoge heren kijken alleen naar het geld.. Is krap hoor, en een hw, en een tas bedienen met 6 man.. Normaal had je er altijd 8. Maar ik dacht zo:

-Buitenbrand, RV-TS rukt uit. Maar dat RV staat er eigenlijk voor jan lul..

-Takelen patient, RV-TS rukt uit. Maar die TS staat er eigenlijk voor jan lul..

Ik zou RV-HV beter idee vinden. Maak gelijk een soort kraan, van die arm en je hebt een HV-1. De kans dat een HV en een RV tegelijk worden ingezet is kleiner, dan een TS en een RV. Maar je hoeft toch maar 1 voertuig aan te schaffen.. Of je nou een RV-TS heb, en een HV los, of een RV-HV en een TS los.
Manschap A


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #97 Gepost op: 3 december 2009, 17:34:53
Zeker een stap vooruit haha!

Waar de ladder heen gaat is in de wandelgangen nog geen duidelijkheid over, Papendrecht is inderdaad wel spraken van geweest maar over de optie is het tegenwoordig erg stil. :-\

Zal overigens wel een flinke stap vooruit zijn voor papendrecht als het inderdaad zo gaat gebeuren.

Rustig aan he!!  :P :P  Die ladder van Papendrecht doet het nog best goed hoor! Ik heb pas gehoord dat de ladder van Dordt iets te lang zal zijn voor de kazerne van Papendrecht.
Brandweer Papendrecht


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #98 Gepost op: 3 december 2009, 17:37:05
Dat is het hem juist, in de situaties zoals jij omschrijf staat er één onderdeel van de combi er voor niets maar, en daar komt het, het kost niets extra,s
En juist in de situaties dat je beiden wel nodig mocht hebben heb je ze ook beiden direct bij de hand en dat met twee man minder (besparing van 1 voertuig en 2 manschappen).
De ladder moet in principe vervangen worden en voor een iets groter bedrag dan een ladder óf TS heb je nu beiden. (alweer kosten besparing)

Als ze dan toch op deze manier gaan werken is dit wel beste keuze, nu hebben ze een nieuwe hoogwerker als vervanging van de ladder (moest toch gebeuren) maar ook direct een extra TS erbij waarmee het aantal uitruk TS-en op 5 komt verdeeld over twee posten.
Over een aantal jaren zullen er twee TS-en tegelijk vervangen moeten worden maar omdat er dan 5 staan en er maar 4 nodig zijn kan je er één minder bestellen en jawel, wederom kostenbesparing. (al is dit nog even toekomst kijken)

Ja maar dat is het punt, die hoge heren kijken alleen naar het geld.. Is krap hoor, en een hw, en een tas bedienen met 6 man.. Normaal had je er altijd 8. Maar ik dacht zo:

-Buitenbrand, RV-TS rukt uit. Maar dat RV staat er eigenlijk voor jan lul..

-Takelen patient, RV-TS rukt uit. Maar die TS staat er eigenlijk voor jan lul..

Ik zou RV-HV beter idee vinden. Maak gelijk een soort kraan, van die arm en je hebt een HV-1. De kans dat een HV en een RV tegelijk worden ingezet is kleiner, dan een TS en een RV. Maar je hoeft toch maar 1 voertuig aan te schaffen.. Of je nou een RV-TS heb, en een HV los, of een RV-HV en een TS los.


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #99 Gepost op: 3 december 2009, 17:41:44
Rustig aan he!!  :P :P  Die ladder van Papendrecht doet het nog best goed hoor! Ik heb pas gehoord dat de ladder van Dordt iets te lang zal zijn voor de kazerne van Papendrecht.
Hij doet het zeker nog prima maar laten we eerlijk zijn, hij is behoorlijk op leeftijd inmiddels ( de tijd tikt door) en heeft als groot nadeel een losse korf.
Maar voor de rest doet ie zeker zijn taak, daar zal je mij niet over horen zeggen.