Combinatie voertuig: RV-TS

Auteur Topic: Combinatie voertuig: RV-TS  (gelezen 83149 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #120 Gepost op: 16 juni 2010, 18:11:56
Het voertuig heeft een eigen pomp, dus kan het zich zelf verzorgen. Het voertuig heeft GEEN belading om een verdere aanval te doen. Dat is waarschijnlijk de redenen dat het geen Combi voertuig is. Ook zal een Combi voertuig niet deze reddingshoogte hebben.

Aaldert

Ben benieuwd hoe de nieuwe hoogwerker straks bevalt in Tilburg. Ventileren is idd een techniek, die al jaren in o.a. de Verenigde Staten, wordt gebruikt. Ik denk dat we dit concept steeds vaker gaan zien bij nieuwe hoogwerkers. Het lijkt mij ook ideaal dat je niet nog een ts nodig hebt om de monitor te voeden.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #121 Gepost op: 16 juni 2010, 18:40:08
Het lijkt mij ook ideaal dat je niet nog een ts nodig hebt om de monitor te voeden.
Dat heb ik sowieso nooit begrepen, als leek. Als je ziet hoe 'leeg' een HW/AL is, daar kan toch makkelijk een pomp op?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #122 Gepost op: 16 juni 2010, 18:46:08
Dat heb ik sowieso nooit begrepen, als leek. Als je ziet hoe 'leeg' een HW/AL is, daar kan toch makkelijk een pomp op?

Steeds meer korpsen kiezen daar ook voor ja, Tilburg nu dus. eerder heeft Elburg hetzelfde gedaan op hun redvoertuig,  echter was (als ik het goed heb) die pomp weer niet sterk genoeg om zich zelf helemaal te voeden
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #123 Gepost op: 16 juni 2010, 20:50:12
Het voertuig heeft een eigen pomp, dus kan het zich zelf verzorgen. Het voertuig heeft GEEN belading om een verdere aanval te doen. Dat is waarschijnlijk de redenen dat het geen Combi voertuig is. Ook zal een Combi voertuig niet deze reddingshoogte hebben.

Aaldert
De combi die in dordt komt heeft een hoogte bereik van pakweg 30 meter.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #124 Gepost op: 17 juni 2010, 20:08:43
Waarom wordt er alleen gesproken over een combi TS/RV en niet over een combi RV/HV?

Is dat geen betere mogelijkheid?


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #125 Gepost op: 17 juni 2010, 20:24:16
Magirus Multistar, max hoogte 31m. en 12 m onder maaiveld. Maximale vlucht ..... even ontschoten.
De Multistar is in diverse uitvoeringen leverbaar, dus TS-RV, maar ook TS-HV waarbij de arm als kraan bruikbaar is, en andere combinaties. Een echt multifuntioneel voertuig.
Afgelopen week in Leipzig op de Interschutz weer uitgebreid kennis gemaakt met de laatste trends op voertuig gebied.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #126 Gepost op: 18 juni 2010, 08:44:02
Magirus Multistar, max hoogte 31m. en 12 m onder maaiveld. Maximale vlucht ..... even ontschoten.
De Multistar is in diverse uitvoeringen leverbaar, dus TS-RV, maar ook TS-HV waarbij de arm als kraan bruikbaar is, en andere combinaties. Een echt multifuntioneel voertuig.

HV-RV bedoel je neem ik aan? :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #127 Gepost op: 18 juni 2010, 08:56:32
Waarom geen  TS-RV-HV bespaar je toch op 2 voertuigen...
Alleen of het handig is weet ik niet?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #128 Gepost op: 18 juni 2010, 09:33:23
Waarom geen  TS-RV-HV bespaar je toch op 2 voertuigen...
Alleen of het handig is weet ik niet?

En waar wou je dan al je materiaal laten?

Dan mag je wel een aanhanger hebben voor al je spullen,
volgens mij is een TS-RV al heel strak bepakt laat staan een TS-HV-RV
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #129 Gepost op: 18 juni 2010, 10:51:15
Dit isvolgens mij een HV/RV uitvoering uit de UK






(Foto's van mij)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat