Politieacademie Voertuigen

Auteur Topic: Politieacademie Voertuigen  (gelezen 52435 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 16 oktober 2008, 11:59:08
Hoi,

Volgens mij staat LSOP voor:

Landelijk Selectie- en Opleidingsinstituut Politie


Groeten, Ruud


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #31 Gepost op: 16 oktober 2008, 18:23:20
Op school hebben we (volgens mij) nieuwe oefenauto's gekregen, Ford Focussen. Ik denk dat ze van de regio GLM / UTR komen ofzo, zal ze binnenkort eens platen en kijken of ik de oude korpsnaam op de motorkap nog kan lezen....


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #32 Gepost op: 16 oktober 2008, 22:15:05
Als't locatie Apeldoorn is zullen het wel oude wagens van UTR zijn, grootste klant bij de academie in apeldoorn ;) En volgensmij reed GLM ook niet met focussen toch?


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #33 Gepost op: 16 oktober 2008, 22:59:55
Inderdaad locatie FAP Apeldoorn


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #34 Gepost op: 20 oktober 2008, 18:31:01
Zijn dat heel misschien, per ongeluk, toevallig Focussen van het eerste type, en dan de driedeurs versie, waar ook een 1:87 modelletje van is?

voor een foto: zie http://www.miniatuurstore.nl/N_frame.html?http://www.miniatuurstore.nl/50960_Ford_Focus__Politie__NL__N_art_1997.html
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #35 Gepost op: 21 oktober 2008, 17:36:49
Vandaag even langs Apeldoorn gereden. Ik vermoed dat je de Mondeo's bedoelt. Die zijn altijd al van de politieacademie geweest (eerst van de rijopleiding). Hebben lange tijd in Rotterdam gestaan. Overigens zag ik in Apeldoorn ook dat alle A-klasses geheel wit zijn gemaakt en afgebouwd en dat de 62-VD-JH (Sprinter voorheen van de TOD/VOA Rijnmond) nu als TOD/VOA-opleidingsvoertuig van de politieacademie rijdt. Tot slot zag ik dat de trekker-oplegger van de politieacademie (Werving) inmiddels geheel gestriped is. Op de voorzijde staat met grote letters DE POLITIE ZOEKT OOK JOU, de trailer is uitgerust met blauwe LEDjes aan de zijkant en levensgroot het opschrift POLITIE.
greetz,  Enrique


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #36 Gepost op: 22 oktober 2008, 16:01:51
Ja, en heel snugger: de kombijdepolitie URL is op de wegklappende deur gestickerd, daar zie je dus niets van als dat ding ergens staat. Verder is hij inderdaad voorzien van een 4tal Whelen TIR6's aan de zij/bovenkant.

Ik zag ook inderdaad dat de Mondeo's van de BROA zijn geweest, ze zijn overigens gretig in gebruik al. Onze Passat is foetsie (waarheen?? ik wilde de lichtbak hebeeheeen :P) en de Transporter oefenauto ook. De onopvallende transporter is bij de garage denk ik, want vanochtend had die geen achterruit meer :D


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #37 Gepost op: 22 oktober 2008, 17:54:45
Ja, en heel snugger: de kombijdepolitie URL is op de wegklappende deur gestickerd, daar zie je dus niets van als dat ding ergens staat. Verder is hij inderdaad voorzien van een 4tal Whelen TIR6's aan de zij/bovenkant.

Ik zag ook inderdaad dat de Mondeo's van de BROA zijn geweest, ze zijn overigens gretig in gebruik al. Onze Passat is foetsie (waarheen?? ik wilde de lichtbak hebeeheeen :P) en de Transporter oefenauto ook. De onopvallende transporter is bij de garage denk ik, want vanochtend had die geen achterruit meer :D

Gisteren stond er nog een hele kudde Passats (zowel het oude type zoals de RN-BX-68 als de nieuwe types in de xx-GB-GG-nummering) in Apeldoorn. Net als een oude Transporter T4 (SJ-RR-76) zonder striping aan de achterzijde.
greetz,  Enrique


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #38 Gepost op: 22 oktober 2008, 18:39:06
Thats the one! Hij miste idd striping aan de achterzijde...


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #39 Gepost op: 1 november 2008, 22:27:12
Gisteren zag ik trouwens dat, naast alle A-klasses, nu ook alle Space Stars én alle Passats van de politieacademie zijn afgebouwd en zijn ontdaan van hun striping.

Iemand trouwens enig idee waar de Golfjes en de Golfjes Plus van de Politieacademie staan? Niet in Apeldoorn in elk geval, daar staan alleen maar Tourans.
greetz,  Enrique