kentekens noteren

Auteur Topic: kentekens noteren  (gelezen 7176 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #20 Gepost op: 5 september 2006, 00:00:02
Ja dat begrijp ik, maar als de denkbeeldige overtreeding gefilmt zou zijn, zou de boete denk ik wel hoger zijn omdat ze het zeker weten en het niet is na aanleiding is van een schatting.

Dat weet ik niet zeker, en ik denk het !!

boete is als je overtreding hebt begaan.. klaar niet als je een meter meer er tussen hebt dat je boete lager wordt... kleven is kleven
Politie Aspirant niveau 4


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #21 Gepost op: 5 september 2006, 07:43:26
Klopt. Het voordeel is wel dat je bij een video-opname niet zoveel kunt ontkennen als verdachte. Maar in de regel hecht men gelukkig nog wel meer waarde aan het ambtsedig opgemaakte pv dan aan de ontkenning van de verdachte. De rechter acht het feit bewezen, of niet. Indien bewezen, dan volgt de boete, en die is afhankelijk van alle feiten en omstandigheden (hoe gevaarlijk was het, duurde het lang, heeft vd het vaker gedaan, wat verklaart vd er zelf over, etc.). De videoband is puur ondersteunend bewijs om aan te tonen dat vd het feit heeft begaan. Alles wat je op de video ziet, kun je ook in het verbaal schrijven, alleen is het natuurlijk wel zo dat beelden vaak meer zeggen dan een verbaal. ;)
greetz,  Enrique


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #22 Gepost op: 5 september 2006, 19:04:41
Ik dacht dat er verschillende boetes waren voor kleven.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #23 Gepost op: 5 september 2006, 19:06:46
kan, maar denk niet dat men er op zit te wachten als burgers achter zulke figuren aan gaan om ze aan te houden.
Je hoort het vaak op de scanner dat iemand achter een verdachte aanzit... overigens raken ze hem/haar vaak kwijt helaas.


Gast

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 5 september 2006, 20:25:37
Wat voor scanner heb jij als ik vragen mag?


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #25 Gepost op: 5 september 2006, 21:06:20
Ik dacht dat er verschillende boetes waren voor kleven.

Ja, op zich klopt dat; de OvJ/rechter kan de boete bepalen. De hoogte is afhankelijk van alle omstandigheden. Ik probeerde alleen te zeggen dat het niet zo is dat de boete hoger is als er een video-opname is en lager als die opname er niet is. Een video-opname kan alleen maar dienen om het feit te bewijzen.
greetz,  Enrique


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #26 Gepost op: 5 september 2006, 21:11:00
Ja, op zich klopt dat; de OvJ/rechter kan de boete bepalen. De hoogte is afhankelijk van alle omstandigheden. Ik probeerde alleen te zeggen dat het niet zo is dat de boete hoger is als er een video-opname is en lager als die opname er niet is. Een video-opname kan alleen maar dienen om het feit te bewijzen.
O oke dank je wel ik weet weer meer.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #27 Gepost op: 5 september 2006, 21:12:04
Wat voor scanner heb jij als ik vragen mag?
uniden bearcat type weet ik ff niet

maar hij staat op Amsterdam


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #28 Gepost op: 5 september 2006, 21:36:24
Ja, op zich klopt dat; de OvJ/rechter kan de boete bepalen. De hoogte is afhankelijk van alle omstandigheden. Ik probeerde alleen te zeggen dat het niet zo is dat de boete hoger is als er een video-opname is en lager als die opname er niet is. Een video-opname kan alleen maar dienen om het feit te bewijzen.

Was net bij Blik op de Weg dat die grens bij de gereden snelheid ligt;

lager als 80 = ......... euro
en boven de 80 = OVJ
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #29 Gepost op: 6 september 2006, 00:38:24
Was net bij Blik op de Weg dat die grens bij de gereden snelheid ligt;

lager als 80 = ......... euro
en boven de 80 = OVJ

Klopt, dat is zonder bijkomende gevaarzettende omstandigheden/recidive etc. Was trouwens een leuke aflevering, met EINDELIJK (na al die jaren) eens een goede voorlichting wat te doen als je OGS-voertuigen tegenkomt op de weg.
greetz,  Enrique