Bommelding - Eindhoven 11-09-2006

Auteur Topic: Bommelding - Eindhoven 11-09-2006  (gelezen 4619 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Gepost op: 12 september 2006, 17:21:27
Groot alarm na achterlaten verdachte pakketjes

Het busstation Neckerspoel in Eindhoven is maandagmiddag urenlang afgesloten geweest na de vondst van een verdacht pakketje. In de loop van de middag kwam een man met een Aziatisch uiterlijk een stadsbus van de Hermes-groep binnen, kocht een kaartje en liet op twee verschillende plaatsen drie tassen staan. Daarna verliet hij al snel de bus en liep het NS-station in, zelfs zijn wisselgeld nam hij niet mee.

De chauffeur van de bus vond dit dusdanig verdacht dat hij direkt alarm sloeg. Al snel werd deze bus en ook de rest van het busstation ontruimd. Alle hulpverleningsdiensten kwamen direkt met groot materieel ter plaatse.

De Hermesgroep liet bussen bij de laatste halte voor het station omkeren en wist op die manier het busvervoer in stand te houden. Het aantal geschrapte busritten was volgens een woordvoerder heel beperkt. De busmaatschappij zette een groot aantal extra medewerkers in om reizigers te informeren.

Het treinverkeer heeft volgens de NS slechts beperkte overlast ondervonden van de situatie. Het station was alleen via de zuid-ingang bereikbaar maar alle treinen bleven gewoon rijden.

Bomverkenners van de politie vonden de situatie dermate verdacht dat zij de hulp inriepen van de EOD, de Explosieven Opruimings Dienst van de landmacht. Toen deze eenmaal ter plaatse was hebben ze de situatie beoordeeld en röntgenfoto's gemaakt van de achtergelaten tassen. Al snel kon vastgesteld worden dat de tassen geen gevaarlijke inhoud hadden, er bleken persoonlijke bezittingen van de betreffende reiziger in te zitten.

(Bron: SQ Vision Mediaprodukties)













(Foto's: Niels van Rooij)

Link naar filmpje: http://video.google.nl/videoplay?docid=-6653482859248145857

Let in het filmpje vooral even op de amerikaanse sirene! nooit geweten dat dat op Nederlandse voertuigen zit....


Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #1 Gepost op: 12 september 2006, 17:40:41
Hebben ze nou die DPH's als buffer rond de bus geplaatst?  :o

Regel dan ff een paar oude containers vol water ofzo, zonde van het materieel mocht het de lucht in gaan.


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #2 Gepost op: 12 september 2006, 17:42:37
Hebben ze nou die DPH's als buffer rond de bus geplaatst?  :o

Regel dan ff een paar oude containers vol water ofzo, zonde van het materieel mocht het de lucht in gaan.

Inderdaad klopt :). Denk dat het puur om snelheid ging. Wat kun je zo snel mogelijk TP hebben....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #3 Gepost op: 12 september 2006, 19:42:29
Handelen naar omstandigheden.... ik denk dat ik het niet anders gedaan zou hebben. Alhoewel het me niet zou verbazen als BZK hier vragen over gaat stellen.... maar ik denk dat je als hoofdofficier brandweer veel meer uit te leggen hebt als je andere bakken van verder weg laat aanrukken, die vervolgens niet op tijd tp zijn als de boel echt ontploft....
greetz,  Enrique


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #4 Gepost op: 12 september 2006, 19:58:40
Handelen naar omstandigheden.... ik denk dat ik het niet anders gedaan zou hebben. Alhoewel het me niet zou verbazen als BZK hier vragen over gaat stellen.... maar ik denk dat je als hoofdofficier brandweer veel meer uit te leggen hebt als je andere bakken van verder weg laat aanrukken, die vervolgens niet op tijd tp zijn als de boel echt ontploft....

De DPU zijn volgens mij overgedragen aan de regio's (die ook voor vervanging moeten gaan zorgen vanuit hun budget........ ::) ::) ::)  :-X )


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #5 Gepost op: 12 september 2006, 20:01:48
Ik vind die sirene nou niet echt in het nederlandse straatbeeld horen... Wel vet overigens 8)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #6 Gepost op: 12 september 2006, 22:33:03
De DPU zijn volgens mij overgedragen aan de regio's (die ook voor vervanging moeten gaan zorgen vanuit hun budget........ ::) ::) ::)  :-X )

Da's nieuw voor mij dan  --- er staat in elk geval nog wel BZK op de bak, maar dat sluit jouw verhaal niet uit  ;)
greetz,  Enrique


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #7 Gepost op: 12 september 2006, 22:39:33
Da's nieuw voor mij dan  --- er staat in elk geval nog wel BZK op de bak, maar dat sluit jouw verhaal niet uit  ;)

Informatiebron: WGS  ;) :D


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #8 Gepost op: 13 september 2006, 07:51:44
Informatiebron: WGS  ;) :D

Nou weet ik dat ik meer in het blauwe dan in het rode zit, maar moet je dat nou zo inwrijven Palmpie???  :P

Eh...wat is WGS?  :-[ :P ;)
greetz,  Enrique


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #9 Gepost op: 13 september 2006, 09:15:38
kan het zijn dat er twee helis in de lucht zijn geweest want dat vermoede kregen wij omdat ze zo snel na elkaar keer op keer langs kwamen
flappus  niet elke verandering is een verbetering