even het volgende

Auteur Topic: even het volgende  (gelezen 5986 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rob dierenambulanc

  • Gast
Gepost op: 13 september 2006, 20:59:15
Ik zag op marktplaats de volgende vraag staan bij advies / oproep.



oke.....ik heb een bekeuring gekregen !

Mijn zoontje is gehandicapt en zit op de Mytylschool
Van deze school mocht ik in de zomervakantie een fiets lenen (drie wieler)


Wij zouden een dagje gaan fietsen en hebben de fiets eerst bij mijn moeder achter in de auto geplaatst.
Snelbinders , touwtjes..etcetc. maar de achterklep ging niet helemaal dicht...
Reden voorzichtig en werden stilgehouden door echt een vreselijke agent......
Ging direkt blerren en schelden...het kenteken was niet goed zichtbaar.


De bekeuring thuis gekregen..... 75 euro !!!!!

Ik bijstandsmoeder (NEEEEEEE IK KLAAAG NIET ) maar voor ons (mij en mijn zoontje ) een hoop geld.....
NU......is het kenteken met 1 cijfer verkeerd vermeld op het procesverbaal......!!!!

kan ik hier nog iets mee doen ?
wie geeft mij advies ?

Alvast heel erg bedankt voor een reaktie
Ingrid



Ik zelf denk ik dat hier gesproken kan worden over een vormfout en dat het PV nietig is.




Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #1 Gepost op: 13 september 2006, 21:26:23
als het kenteken verkeerd is vermeld zou de bekeuring nooit zijn aankomen lijkt me (of je moet dat voertuig toch hebben)
echter als hij wel aankomt denk ik juist dat het de bekeuring rechtvaardigt want als de verbalisant het stilstaand al niet kan lezen...

Toch zou je bezwaar kunnen aantekenen op het feit dat jij het in het Proces verbaal vermelde kenteken niet bezit en nooit bezit hebt. of het slaagt ligt denk ik aan het humeur van de officier van justitie.
Politie Aspirant niveau 4


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #2 Gepost op: 13 september 2006, 22:14:19
bij mijn weten is een foutief pv, dus oa foutief vermeldde persoonsgegevens, voertuiggegevens enz. niet rechtsgeldig!
dit houd dan dus in dat je de bekeuring van 75 euro niet hoeft te voldoen. maar je moet dan wel binnen 6 weken na de post van het CJIB bezwaar aantekenen bij een OVJ of HOVJ. zoniet dan dient de bekeuring gewoon binnen 6 weken voldaan te worden. de wijze van bezwaar aantkenen staat op de achterkant van je PV. SUC6 verder!!!!!
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3 Gepost op: 13 september 2006, 22:17:53
Hoe komt de bekeuring dan thuis?  ;) (Zoals Ultimato al zei).


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 13 september 2006, 22:34:52
Hoe komt de bekeuring dan thuis?  ;) (Zoals Ultimato al zei).

Wij hebben wel eens een prent in het handje gekregen waar we niks van thuis zouden krijgen,dat moesten we overmaken aan de gemeente,maar dat zal van een parkeerwacht geweest zijn denk ik... :-\
  Ta


Karim

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 13 september 2006, 22:53:59
Volgens mij maakt 't niet uit of er iets fout geschreven is, en of dat nu 'n adres, naam, kenteken of kleur ofzo is, je vinden je toch wel en dan moet je alsnog betalen, zo'n foutje op 't pv heeft verder weinig betekenis.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #6 Gepost op: 13 september 2006, 23:21:06
Wij hebben wel eens een prent in het handje gekregen waar we niks van thuis zouden krijgen,dat moesten we overmaken aan de gemeente,maar dat zal van een parkeerwacht geweest zijn denk ik... :-\

klopt dat is foutparkeren geweest waarschijnlijk. dan krijg je overigens wel post thuis hoor. alleen niet van het CJIB

echter ik heb het even nagevraagd bij een klasgenote (die stage loopt bij het CJIB) en de acceptgiro's worden verzonden naar het aan het kenteken gekoppelde adres. dus NIET naar de eventueel genoteerde persoonsgegevens.
Politie Aspirant niveau 4


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #7 Gepost op: 14 september 2006, 01:29:06
echter ik heb het even nagevraagd bij een klasgenote (die stage loopt bij het CJIB) en de acceptgiro's worden verzonden naar het aan het kenteken gekoppelde adres. dus NIET naar de eventueel genoteerde persoonsgegevens.

beginnen we met de Wet administratiefrechtelijk Handhaving Verkeersvoorschriften (WAHV, ook wel bekend als "wet Mulder")
Citaat van: WAHV Art 4 lid 2
Zo mogelijk wordt aanstonds een aankondiging van de beschikking uitgereikt aan degene tot wie zij zich richt, of wordt deze achtergelaten in of aan het motorrijtuig. De bekendmaking van de beschikking geschiedt binnen vier maanden nadat de gedraging heeft plaatsgevonden, door toezending van de beschikking aan het adres dat betrokkene heeft opgegeven of, indien dat niet mogelijk is en de gedraging heeft plaatsgevonden met of door middel van een motorrijtuig waarvoor een kenteken is opgegeven, aan het adres dat is opgenomen in het kentekenregister. Indien de brief onbestelbaar blijkt te zijn, wordt de beschikking gezonden naar het in de basisadministratie persoonsgegevens vermelde adres, tenzij dit hetzelfde is als hetgeen is opgenomen in het kentekenregister. Indien de brief ook op het in de basisadministratie persoonsgegevens opgenomen adres onbestelbaar blijkt te zijn, wordt de beschikking geacht aan de betrokkene bekend te zijn.

bij mijn weten is een foutief pv, dus oa foutief vermeldde persoonsgegevens, voertuiggegevens enz. niet rechtsgeldig!
dit houd dan dus in dat je de bekeuring van 75 euro niet hoeft te voldoen. maar je moet dan wel binnen 6 weken na de post van het CJIB bezwaar aantekenen bij een OVJ of HOVJ. zoniet dan dient de bekeuring gewoon binnen 6 weken voldaan te worden. de wijze van bezwaar aantkenen staat op de achterkant van je PV. SUC6 verder!!!!!
Bij een HovJ heb je niets te zoeken als het gaat om een bekeuring, daar kom je alleen als je wordt aangehouden, dan wordt je voorgeleid aan de HovJ om de rechtmatigheid van de aanhouding te toetsen...

De bekeuring is ook niet "niet rechtsgeldig", politieagenten zijn ook maar mensen, en een schrijffoutje is in het adminstratiefrechtelijke deel niet onoverkomelijk, dus als de agent een zgn politiecorrectie aanvraagt kan hij de bekeuring gewoon opnieuw in laten sturen met de goede gegevens.... eea op basis van het hele lange verhaal dat hieronder staat...



In de Aanwijzing administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften staat onder 2:

Citaat van: Aahv onder 2
2. Correctie-politie
De betrokken opsporingsinstantie is uitsluitend met inachtneming van de
overeengekomen procedures en voorwaarden bevoegd een bij het
Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) aangeleverde zaak in te trekken
(correctie politie). De opsporingsinstantie is in deze situatie verantwoordelijk
voor berichtgeving aan de betrokkene. Deze kan hierbij gebruik
maken van de diensten van het CJIB. Een betrokkene die naar aanleiding
van een opgelegde beschikking inhoudelijk verweer voert moet worden
verwezen naar de beroepsprocedure, tenzij er sprake is van een aperte
misslag.
A.Wanneer is correctie-politie toegestaan?
– Nadat gebleken is dat een fout heeft geleid tot het opleggen van
een sanctie aan een (rechts)persoon die de gedraging niet heeft
verricht.
– Nadat gebleken is dat een fout heeft geleid tot het opleggen van
een sanctie aan een betrokkene, die over een ter zake dienende
geldige ontheffing/vergunning/vrijstelling beschikt.
– Op verzoek van de beschikkende c.q. de daarvoor aangewezen
ambtenaar.
B. Voorwaarden
– De correctie vindt plaats binnen zes weken na dagtekening van de
beschikking en wordt schriftelijk vastgelegd. Indien een correctie
noodzakelijk wordt geacht na het verstrijken van de periode van
zes weken, dan moet deze aan het OM worden voorgelegd. Hierbij
moet gebruik worden gemaakt van de in bijlage 1 en 2 opgenomen
formulieren.
– De correctie wordt gedaan:
– door de beschikkende ambtenaar indien sprake is van
inhoudelijke fouten, en/of
– door de applicatiebeheerder van het bekeuringsafhandelingssysteem
indien er sprake is van invoerfouten.

en in de bijlage daarbij staat een brief die ingestuurd wordt door de politie of de TOBIAS beheerder....... even dit eruit geknipt:

Citaat
REDEN CORRECTIE
(gaarne aankruisen)
1. ( ) Invulfout op kennisgeving van beschikking, zaak wordt niet opnieuw aangeleverd.
2. ( ) Invulfout op kennisgeving van beschikking, gevolgd door hernieuwde aanlevering.
3. ( ) Invoerfout, zaak wordt niet opnieuw aangeleverd.
4. ( ) Invoerfout, gevolgd door hernieuwde aanlevering.
5. ( ) Ontheffing/vrijstelling (geen politie)
6. ( ) Vrijstelling politie2
7. ( ) Op verzoek CJIB
Bij 2 zie je dus de mogelijkheid om een invulfout op een KvB te corrigeren door het originele KvB'tje te laten "corrigeren" ....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Michelle1983

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 15 september 2006, 13:21:57
Het komt er dus op neer dat wanneer je in bezwaar gaat bij de Officier van Justitie deze de verschrijving in het kenteken gewoon corrigeert en een nieuwe acceptgiro toestuurt. Onderuit komen op grond van een foutje in het kenteken gaat echt niet lukken.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #9 Gepost op: 15 september 2006, 18:27:50
Waar heb je dan de term 'vormfout' voor?  ::)
Arts  www.alphalog.nl