Vreemde situatie!?

Auteur Topic: Vreemde situatie!?  (gelezen 2415 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Gepost op: 15 september 2006, 12:19:08
Is de situatie op de volgende foto niet een beetje raar? Er zijn twee mensen in chemicaliënpak bezig bij een mogelijk lek van een niet zo'n best stofje, terwijl er een paar meter verderop twee brandweerlieden in slechts bluskleding aan het werk zijn.



Foto: Metro


M.v.g.,
Wilco Hogenbirk




Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #1 Gepost op: 15 september 2006, 12:40:10
Ziet er inderdaad wel raar uit, de twee brandweerlieden zijn zo te zien beide AGS (Adviseur Gevaarlijke Stoffen).

De enige reden die ik kan bedenken waarom ze daar kunnen staan is de wind. Stel dat de mannen de wind in de rug hebben dan kunnen ze volgens mij geen last van de stof hebben als deze bovenop zou lekken, deze verwaaid dan naar de andere kant. Omdat de mannen die de ketel opklimmen wel in de wind komen is zou dat een verklaring kunnen zijn voor het aanhebben van de chemiepakken.

Moet zeggen dat het een gok is hoor, hoop dat iemand dit kan bevestigen of ontkennen! (en een betere oplossing kan geven ;))


Bart S

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 15 september 2006, 12:56:46
Ik doe even mee met gokken ;)

Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat de mannen in de gele pakken al op de wagon zijn geweest, daar het sein 'veilig' hebben gegeven en nu weer van de wagon afklimmen terwijl de beide AGS-ers naar de wagons toelopen..... ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 15 september 2006, 21:30:35


Het verschil tussen Nedtrain en Prorail blijkt en blijft lastig. Prorail is de railinfrabeheerder (zoals rijkswaterstaat voor de rijkswegen) en Nedtrain is een soort van technische dienst geloof ik. In ieder geval is de ongevallenbestrijding van Nedtrain en niet van Prorail, maar dat even terzijde ;-)

Nooit geweten dat die ongevallenbestrijding ook een gaspakkenteam heeft ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #4 Gepost op: 15 september 2006, 23:32:52
In het artikel staat dat een dop niet goed dicht gezeten heeft waardoor een geur is waargenomen. Zolang de twee mannen zonder ademlucht bovenwinds staan is er geen probleem. De mannen in het chemie of gaspak zullen waarschijnlijk uit voorzorg in het pak gehesen zijn om de dop erop te draaien of het mangat te dichten................is mijn vermoeden ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #5 Gepost op: 15 september 2006, 23:33:58
Ik vraag me af of het mensen van NedTrain zijn eerlijk gezegd, de twee mannen in bluskleding zijn volgens mij namelijk ook van de gemeentelijke brandweer


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #6 Gepost op: 17 september 2006, 12:42:25
ik ben er geweest, en de gele mannetjes waren inderdaad van de brandweer Dordt...
ik ben direct op de eerste melding afgegaan en dacht dat het alleen om een ontsporing ging, dus ik liep vrolijk het station binnen... paar foto's maken, en daarna was ik wel benieuwd of er ook wat foto's van dichtbij genomen kunnen worden. ik kon vrolijk het desbetreffende perron op lopen, en mocht er ook m'n vrije gang gaan! heb op 5 meter van die trein gestaan...
misschien is het achteraf niet al te snugger geweest om door te lopen (onwetendheid, dacht dat het alleen om een ontsporing ging) maar in hoeverre zouden de hulpdiensten verantwoordelijkheid moeten nemen met afzettingen? Er liepen ook massa's reizigers over het station...

ohja, de politie was ook wel érg benieuwd waar het lek nou zat:


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #7 Gepost op: 17 september 2006, 14:41:00
Als het daadwerkelijk een lekkage van een chemisch goedje zou zijn was er al lang ontruimd.............het zal zo'n vaart niet gelopen hebben denk ik 8)