Realistisch oefenen in slooppanden

Auteur Topic: Realistisch oefenen in slooppanden  (gelezen 5065 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

André Wevers

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • Dit forum is het helemaal !
Gepost op: 18 september 2006, 10:10:04
Hallo,
Een aantal maanden terug stond in de B&B een artikel over dit onderwerp. Het betrof hier het korps van Houten. Inmiddels ben ik er achter dat er nog wat meer korpsen zijn die ditzelfde doen, dat zijn Helmond en Soest. Ik ben er echter wel benieuwd naar of er nog meer korpsen zijn. Bij ons, in Beverwijk, zijn we namelijk bezig om dit ook van de grond te krijgen. Wie heeft er info over dit onderwerp? Te denken valt aan collegenota, milieudienst. Kortom beschreven en afgetikt in de politiek.
Ik ben benieuwd.

Groet, André Wevers


Don't take life too seriously, it's not permanent!


Sander Koelman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Reactie #1 Gepost op: 18 september 2006, 17:23:21
Hey Dré........................zal een keer tijd worden  :D ;)

Misschien eens contact opnemen met brandweer Helmond, geloof dat die in het verleden een aantal hitte-oefeningen hebben gedaan in een voor sloop bestemd ziekenhuis.

Groeten

SAKO


André Wevers

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #2 Gepost op: 9 oktober 2006, 14:34:46
Hallo,

Is er nu echt niemand die dit ooit eerder heeft gedaan en geregeld op de legale/politieke manier?

groet, André ;)
Don't take life too seriously, it's not permanent!


Target77

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 9 oktober 2006, 16:48:44
Weet dat brandweer Goes hier ook onlangs ervaring mee heeft opgedaan. Wellicht kan je eens contact opnemen met de afdeling Preparatie van het Brandweerbureau Borsele-Goes.

Voor telefoonnummers: www.brandweerbureauborsele-goes.nl  ;)


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #4 Gepost op: 10 oktober 2006, 22:58:35
Hallo,
Een aantal maanden terug stond in de B&B een artikel over dit onderwerp. Het betrof hier het korps van Houten. Inmiddels ben ik er achter dat er nog wat meer korpsen zijn die ditzelfde doen, dat zijn Helmond en Soest. Ik ben er echter wel benieuwd naar of er nog meer korpsen zijn. Bij ons, in Beverwijk, zijn we namelijk bezig om dit ook van de grond te krijgen. Wie heeft er info over dit onderwerp? Te denken valt aan collegenota, milieudienst. Kortom beschreven en afgetikt in de politiek.
Ik ben benieuwd.

Groet, André Wevers

Ik weet dat het in SOEST geen slooppand is waar ze in oefenen!!!!!!!!!!!
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


firemanr

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2006, 20:26:47
Hallo,

Is er nu echt niemand die dit ooit eerder heeft gedaan en geregeld op de legale/politieke manier?

groet, André ;)

Gemeente Terneuzen heeft eens slooppanden gebruikt voor wedstrijden en Brandweer Axel heeft ook al eens slooppanden gebruikt.... ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 16 oktober 2006, 19:10:22
Hallo,
Een aantal maanden terug stond in de B&B een artikel over dit onderwerp. Het betrof hier het korps van Houten. Inmiddels ben ik er achter dat er nog wat meer korpsen zijn die ditzelfde doen, dat zijn Helmond en Soest. Ik ben er echter wel benieuwd naar of er nog meer korpsen zijn. Bij ons, in Beverwijk, zijn we namelijk bezig om dit ook van de grond te krijgen. Wie heeft er info over dit onderwerp? Te denken valt aan collegenota, milieudienst. Kortom beschreven en afgetikt in de politiek.
Ik ben benieuwd.

Groet, André Wevers
Het huis in Soest waar jij het over hebt is een gewoon oefenhuis,en staat ook aangemeld als zijnde oefencentrum  ;)

Ik hoorde een paar weken geleden overigens,dat wij volgend jaar naar Zweden gaan


André Wevers

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #7 Gepost op: 20 oktober 2006, 15:05:14
Hoi, ik kan je zeggen dat Zweden(Revinge) super is. Ze hebben daar maar beperking en dat is dat ze niet te gek mogen doen als de wind op het dorp staat en dat komt maar heel weinig voor. Ze mogen dan niet met olie stoken, rookt te hard. Bij alle oefeningen dus vuur, hitte, rook en lekker echt blussen. Kortom een super week maar zeker geen vakantie.
groetjes, André
Don't take life too seriously, it's not permanent!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 20 oktober 2006, 16:33:29
Hoi, ik kan je zeggen dat Zweden(Revinge) super is. Ze hebben daar maar beperking en dat is dat ze niet te gek mogen doen als de wind op het dorp staat en dat komt maar heel weinig voor. Ze mogen dan niet met olie stoken, rookt te hard. Bij alle oefeningen dus vuur, hitte, rook en lekker echt blussen. Kortom een super week maar zeker geen vakantie.
groetjes, André
Wij hadden die verhalen ook gehoort van een paar bevelvoerders die daar zijn geweest,en die zeiden ook dat het een fantastische week was,waarin ze erg veel bij hadden geleert.En dat het de hele dag door buffelen was.Ik heb er in ieder geval al erg veel zin in  ;D ;D


André Wevers

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #9 Gepost op: 5 februari 2007, 15:12:33
Hoi daar ben ik weer.
In Beverwijk is het hele verhaal door het college afgetikt en goed bevonden. Kortom in Beverwijk zullen we dus een aantal keren per jaar realistisch gaan oefenen in slooppanden.

groet, André Wevers
Don't take life too seriously, it's not permanent!