Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 751140 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1150 Gepost op: 5 november 2011, 20:25:20
Ben toch heeeeeel erg benieuwd wat er gaat gebeuren als blijkt dat er idd is geknoeid bij de aanbesteding.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1151 Gepost op: 5 november 2011, 20:30:51
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er iets uitkomt.
Zulke dingen komen vaak niet boven water.

Het blijft wel opmerkelijk vreemd dat PON de auto's mag leveren en waarschijnlijk de enige waren.

Ach, wat kan er gebeuren in het ergste geval. De trabantjes worden toch niet meer gemaakt.  :P
Het zal allemaal wel weer met een sisser aflopen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1152 Gepost op: 5 november 2011, 20:34:58
Anderzijds hoop ik dat er wel eens openheid van zaken wordt gegeven. Men wil toch altijd openeheid en transparantie.

Het is en blijft in mijn ogen toch bijzonder dat er iemand van PON is aangenomen bij de VTSPN vlak voorde aanbesteding.

Mercedes en Ford kunnen ook in alle segmenten vtgn leveren incl opbouw. Met Mercedes hadden ze echt alle vtgn van een merk kunnen hebben. Zelfs voor de VP's.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1153 Gepost op: 5 november 2011, 20:49:31
De komende tijd is het gewoon afwachten wat voor verhalen er boven tafel komen.
Als er inderdaad zaken zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen dan zal daar ook wel weer een flinke rel over komen.

Persoonlijk denk ik dat Mercedes te duur geworden zou zijn, Ford daarentegen was waarschijnlijk wel in de mogelijkheid om iets te kunnen betekenen. En vergeet Opel ook niet, die hebben ook allerlei mogelijkheden.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1154 Gepost op: 5 november 2011, 20:59:19
Met Mercedes hadden ze echt alle vtgn van een merk kunnen hebben. Zelfs voor de VP's.

Begrijp me niet verkeerd: ik had liever met mijn **** in een MB gezeten, maar qua kosten plaatje begrijp ik dat PON (en volvo) dan de winnaar is geworden. Maar ik heb in de wandelgangen gehoord (ojee) dat bij de aanbesteding van de VP voertuigen zelfs de maten van de kofferbak waren opgegeven en ja dan worden aanbestedingen wel erg moeilijk. Behalve voor natuurlijk voor *****
Maar ik begrijp niet waarom we zo nodig alles in 1 moeten hebben. Er zijn maar weinig merken die "alles" leveren en dat zou genoeg moeten zeggen. Welke burger/ bedrijf of andere overheids instantie heeft nou nog alles van 1???

En dat onderzoek: dat levert niks op, alles is keurig gegaan  998765 Ik durf mijn ***** erop te verwedden  ;D

Misschien een idee voor een topic: wat hadden we dan liever gehad in de categorie

- Noodhulp stad
- Noodhulp platteland
- Noodhulp snelweg
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1155 Gepost op: 5 november 2011, 21:00:48
Het zal idd afwachten worden wat de uitkomst wordt van dat "onafhankelijke" onderzoek.


Mercedes zal niet veel duurder zijn uitgevallen als VW. Ford en Opel zullen idd wel goedkoper zijn.

WE WACHTEN AF.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #1156 Gepost op: 5 november 2011, 21:08:39
Er zijn maar weinig merken die "alles" leveren en dat zou genoeg moeten zeggen. Welke burger/ bedrijf of andere overheids instantie heeft nou nog alles van 1???

Defensie       MB's als 4x4 voertuigen, de vervanger van de LandRovers  
                  Scania gaan de  Daf's vervangen        

Autobedrijven zelf......    ;)  

Transportbedrijven  hebben vaak ook 1 merk


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1157 Gepost op: 5 november 2011, 21:35:13
                 Scania gaan de  Daf's vervangen
       
:'( afscheid van de ouwe trouwe 10 tonners! waar de vaderlandse liefde gebleven??


Transportbedrijven  hebben vaak ook 1 merk
Dat is lood om oud ijzer vergelijken. Wij (als politie) hebben allerlei voertuigen voor diverse doeleinden. Ik mag er toch vanuit gaan dat de directeur van een transportbedrijf niet een Scania voor woon-werk verkeer gebruikt  :-\
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #1158 Gepost op: 6 november 2011, 06:48:20
Tsja, een bekend probleem. Alles op een systeem, opstarttijd van +/- 3 minuten. Zul je op het bureau staan en een spoedmelding krijgen, dan kun je dus simpelweg je OGS niet inschakelen.
Zelfde als dat men vast blijft houden aan TomTom, VDO Dayton, Garmin en andere leverancier's. CityGis is speciaal voor HV-diensten, heeft allerlei handige optie's en is de meeste van de kinderziektes kwijt.
Ook het probleem van ''sneller als toegestaan en een navigatie die de weg kwijt raakt'' is een bekend probleem.

Ik ben benieuwd hoe de nieuwe aanbesteding af gaat lopen ....

Goh, waar ken ik dat van. Zelf ook meerdere keren ondervonden. Plus daarbij komt nog dat de navigatie, ondanks de 6 á 7 sattelieten, je dwars door de huizen begeleid op het scherm. De route van je melding klopt dan van geen kant.


diender

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #1159 Gepost op: 6 november 2011, 09:38:59
Maar ik heb in de wandelgangen gehoord (ojee) dat bij de aanbesteding van de VP voertuigen zelfs de maten van de kofferbak waren opgegeven en ja dan worden aanbestedingen wel erg moeilijk. Behalve voor natuurlijk voor *****

Dat is natuurlijk logisch, als je ziet wat we allemaal mee moeten nemen. Het moet er natuurlijk wel in passen.