Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 754625 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1340 Gepost op: 24 december 2011, 00:27:22
Verder lijkt het mij ook wel tijd worden om weer enigsinds met de uniforme voertuigen aan de gang te gaan in plaats van met de werkwijze, verschillen en dergelijke ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1341 Gepost op: 25 december 2011, 10:01:06
Oke gecensureerde reactie dan. Deze week is een voorval geweest wat uiteindelijk resulteerde in een gezamenlijke grensoverschrijdende aanhouding, met lichte schade. Zo hoort het gewoon volgens mij. En er is niks over gecommuniceerd dus waar r1200gs zich achtergesteld voelt weet ik niet....

Volgens mij moet je niet meer in hokjes denken maar van elkaar gebruik maken.

Dat er niet over gecommuniceerd wordt/is is natuurlijk niet zo vreemd. Doet men dat dan komt heet hele verhaal boven water. Gezien het feit dat we al jaren achter dit soort heren "aanrennen" zonder ze echt te kunnen vangen is weinig publiciteit wel zo wenselijk (vanuit het oogpunt van de korpsleiding dan....). Op niveau van de werkvloer ligt het probleem niet, de verschillende korpsen en diensten werken goed samen (althans, dat is mijn persoonlijke ervaring). Echter op het beleidsniveau (lees: ballpoint-chauffeurs), dus daar waar de beslissingen genomen worden wil het nog wel eens schorten aan operationele kennis. En of dat nu "per ongeluk" is of met opzet, dat laten we maar even in het midden.
Daar waar wij, de werkvloer, zich erg druk kan maken (en terecht naar mijn mening) over het feit dat de crimineel weet te ontkomen omdat hij betere middelen ter beschikking heeft, kijken de beleidsmakers alleen maar naar de cijfers die door deze individueen worden gegenereerd. En zijn de daardoor veroorzaakte rimpels te verwaarlozen, dan besteed men daar liever geen geld en tijd aan, omdat anders de andere cijfers negatief beinvloed zouden kunnen worden, en dat willen we niet, toch ?

De frustratie van Ed (en ook van mij) is hem gelegen in het feit dat er bijvoorbeeld bij de keuze van de komende generatie RSA's niet geluisterd wordt naar de specifieke wensen van de regio's en men blind en doof achter het KLPD aanloopt. Daar waar de werkprocessen heel anders zijn wordt toch gekozen voor voertuigen op basis van lange stukken rijden met een constante snelheid (KLPD), waar de regio's (relatief) korte stukken rijden. Zo weet ik dat RPAA en RR hun pakket van eisen (voor het voertuig) geschreven hebben naar de werkproccesen binnen de verkeerspolitie, daar waar het pakket van eisen van het KLPD  is geschreven naar een bepaalde auto toe.

Een ander voorbeeld is het hele dakset-verhaal. Ik denk dat de beleidsmakers binnen het KLPD hebben laten zien de zaken niet "echt" te onderzoeken, kijk maar naar de keuze van de Vista en alle aanpassingen en problemen die in de loop van de tijd tijdens het daadwerkelijke gebruik naar boven zijn gekomen. Denk daarbij aan de hogere brandstofconsumptie, de geluidsoverlast in het voertuig en de negatieve invloed op de wegligging van de V50. Maar ook nu weer lopen we met z'n alle achter het KLPD aan in de keuze van verlichting op het voertuig, daar waar iedereen in een oog-opslag kan zien dat het weer niet de beste keuze is (nog vriendelijk uitgedrukt).

Kortom, de informatie die nodig is om tot de juiste keuze te komen, wordt niet gehaald daar waar ze ligt (namelijk op de werkvloer) en dat is soms erg frustrerend.

Fijne feestdagen allemaal en een goed en gezond 2012 !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1342 Gepost op: 25 december 2011, 11:03:51
Ik denk dat de frustratie van de VP's is dat men alleen maar luistert wat het KLPD zegt en dat men de VP's niet voor "vol" aanzien. De KLPD is heilig. Krijgt wat men wil hebben.

Terwijl de VP's veel intensiever gebruik maken van hun voertuig. Van deze voertuigen wordt veel meer geeisd, als van een voertuig van de DVP.

Misschien gaat het over als de DVP daadwerkelijk stopt met bestaan.

Het is een frustratie waar ik mijn trouwens heel goed in kan vinden.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1343 Gepost op: 25 december 2011, 11:45:52
Beter dan rem had ik het niet kunnen verwoorden.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1344 Gepost op: 25 december 2011, 14:34:13
Dus nu weer terug naar Voertuigen Politie Uniform:

wij (A-A, R-R en den Haag) gaan lekker onze eigen auto's aanschaffen, en de KLPD (die toch opgeheven wordt) volgt ons maar eens!  ;D 8) Onze eige europese aanbesteding regelen  098uo

in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1345 Gepost op: 25 december 2011, 14:47:51
Ik zeg doen  8) ;D


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1346 Gepost op: 25 december 2011, 16:51:34
Ik denk dat de frustratie van de VP's is dat men alleen maar luistert wat het KLPD zegt en dat men de VP's niet voor "vol" aanzien. De KLPD is heilig. Krijgt wat men wil hebben.

Terwijl de VP's veel intensiever gebruik maken van hun voertuig. Van deze voertuigen wordt veel meer geeisd, als van een voertuig van de DVP.

Misschien gaat het over als de DVP daadwerkelijk stopt met bestaan.

Het is een frustratie waar ik mijn trouwens heel goed in kan vinden.

Kijk even op deze site. Is nog bruter http://www.carbonmotors.com/
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1347 Gepost op: 25 december 2011, 19:28:04
Kijk even op deze site. Is nog bruter http://www.carbonmotors.com/

Eens! mooie BMW diesel motor en ziet er goed uit. Wordt alleen niet geleverd in Europa  :'(. En de Ford Taurus wel in 2013 (zegt men) dus kan men gelijk inspringen op het klappen van de Volvo aanbesteding.  0098 Zou het plaatje graag zien in de Nederlandse of Battenburg kleuren
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1348 Gepost op: 26 december 2011, 00:59:29
Alles wordt in Europa geleverd als je er maar genoeg van besteld.  O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1349 Gepost op: 28 december 2011, 17:01:24


Foto © @nelgnl (https://twitter.com/#!/nelgnl)

Niet de eerste, maar wel een van de weinige voertuigen waar inmiddels de nieuwe regionaam NW-NL op staat.
Voertuig is overigens nieuw, en dus (zeer ws) van nét voor de aanbesteding...

(En het is overigens de nieuwe 81.40 Noodhulp Beverwijk)