Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 753431 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #140 Gepost op: 30 juni 2009, 23:16:06
Super dat er in de aanbesteding ICT zaken worden meegenomen. De keuze voor een wagen A,B of C is op papier natuurlijk erg mooi maar in de huidige economische tijden zullen de korpsen naar alle waarschijnlijkheid allen gaan kiezen voor wagen A. Het mag natuurlijk allemaal niet te veel gaan kosten. Verwachting is ook niet dat de politie er de komende 2 jaar op vooruit zal gaan. Het nieuwe kabinet wat daarna zal komen zal eerst de mega schuld welke door het huidige kabinet gemaakt is weg mogen gaan werken. De verwachting is dat we daar nog wel is 10 jaar last van kunnen gaan hebben. Voorlopig zal alles, ben ik bang, in het teken staan van versobering en dus helaas niet van technische hoogstandjes in de voertuigen.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #141 Gepost op: 30 juni 2009, 23:42:47
Super dat er in de aanbesteding ICT zaken worden meegenomen. De keuze voor een wagen A,B of C is op papier natuurlijk erg mooi maar in de huidige economische tijden zullen de korpsen naar alle waarschijnlijkheid allen gaan kiezen voor wagen A. Het mag natuurlijk allemaal niet te veel gaan kosten. Verwachting is ook niet dat de politie er de komende 2 jaar op vooruit zal gaan. Het nieuwe kabinet wat daarna zal komen zal eerst de mega schuld welke door het huidige kabinet gemaakt is weg mogen gaan werken. De verwachting is dat we daar nog wel is 10 jaar last van kunnen gaan hebben. Voorlopig zal alles, ben ik bang, in het teken staan van versobering en dus helaas niet van technische hoogstandjes in de voertuigen.



Dat zal best wel meevallen. Een vast ingebouwd navigatiesysteem met op het zelfde scherm bediening van O&G, bevragingen, en het AVLS overzicht van alle andere voertuigen is denk ik straks standaard (ook zichtbaar denk ik de AVLS gegevens van auto's uit andere regio's). En wil je volledige toegang tot het politie netwerk, ANPR, camera's op de auto. Dan zullen dat de extra's voor B en C worden. Wellicht dat hier ook een automaat of een zwaardere motor daartoe behoord.
We zullen het echter wel gaan lezen in September.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #142 Gepost op: 1 juli 2009, 01:24:51
Intressant toppic word dit. Ben benieuwd wanneer we wat meer info krijgen.
Mooi om te lezen dat ook de ICT zijde nu een keer word belicht. Denk helaas zoals Mondriaantje al zei dat wagen A het meeste gekozen zal worden. Alles moet natuurlijk weer goedkoop ivm bezuinigingen, terwijl juist die extra opties maken dat je je werk effectiever kan doen, maarja probeer ze dat daar boven maar eens duidelijk te maken.

Denk dat de lengte van het contract rond de 8 jaar zal liggen, zoiets stond de vorige keer in VisaVersa. Dit zal voor de éénduidigheid wel beter zijn. Bij ons hebben we namelijk namelijk nog maar 1 voertuig van de huidige aanbesteding rijden.
Over éénduidigheid gesproken, welke merken zullen zich inschrijven...... ben benieuwd.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #143 Gepost op: 1 juli 2009, 07:56:46
Denk helaas zoals Mondriaantje al zei dat wagen A het meeste gekozen zal worden. Alles moet natuurlijk weer goedkoop ivm bezuinigingen, terwijl juist die extra opties maken dat je je werk effectiever kan doen, maarja probeer ze dat daar boven maar eens duidelijk te maken.

Ik zie juist in de korpsen rond Amsterdam steeds meer extra's verschijnen, camera's, avls, mdt (komt eerdaags),
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #144 Gepost op: 1 juli 2009, 14:46:44
Komt ook omdat ze veel verschillende testen/dingen uitproberen. Vooral bij de Radiowerkplaats, want in zo'n soort groepje zit me vader die al die testen soms bedenkt en uitvoerd.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #145 Gepost op: 1 juli 2009, 19:21:35
Ik zie juist in de korpsen rond Amsterdam steeds meer extra's verschijnen, camera's, avls, mdt (komt eerdaags),

mdt??? stond voor mobiele data terminal(de voorloper van mobipol) En Mobipol  zit reeds in alle opvallende surveillance voertuigen.

mvg
Mike


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #146 Gepost op: 1 juli 2009, 19:23:49
mdt??? stond voor mobiele data terminal(de voorloper van mobipol) En Mobipol  zit reeds in alle opvallende surveillance voertuigen.

mvg
Mike


Ik zei ''rond'' Amsterdam, doelenede op Zaanstreek, Gooi, Kennemerland, Noord Holland etc ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #147 Gepost op: 1 juli 2009, 20:03:17
Ik zei ''rond'' Amsterdam, doelenede op Zaanstreek, Gooi, Kennemerland, Noord Holland etc ;)

Lezen blijf moeilijk ;) A oke maar ik neem aan dat ze daar ook een soort Mobipol krigen en niet het ouder wetse mdt.

mvg
Mike


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #148 Gepost op: 1 juli 2009, 20:07:33
Lezen blijf moeilijk ;) A oke maar ik neem aan dat ze daar ook een soort Mobipol krigen en niet het ouder wetse mdt.

mvg
Mike

De MDT zoals Amsterdam die kent zal het inderdaad niet worden, echter is MDT (dat hoef ik jouw niet te vertellen:P) de afkorting van Mobiele Data Terminal en dus ook uit te voeren met Windows (als in Mobipol). Kunnen we in de auto al FOMUTRA's maken  ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #149 Gepost op: 1 juli 2009, 22:55:42
In de Voorzien staat ook een afbeelding van een dashboard van een voertuig met daarop onder andere een Lcd scherm (centraal geplaatst). In de tekst staat omschreven dat bijvoorbeeld wordt gedacht aan alle onderdelen te bedienen via dit ene scherm (Navi/O&G/diverse systemen). En zoals door enkele wordt genoemd qua kostenbesparing dan denk ik dat je juist kosten bespaard als je bevragingen kan doen in het voertuig (geen persoon nodig die dat telefonisch doet) ook het schriftelijk afhandelen van bepaalde zaken kan natuurlijk makkelijk in de auto. Scheelt weer later afwerken in het bureau. En inderdaad dit fenomeen zie je nu al steeds meer verschijnen. Weet dat er al vele jaren in de KLPD voertugen de mogelijkheid is met alle gangbare systemen te werken (vroeger een laptop op een rails onder dashboard kastje toen Lcd schermen van klein tot groot). Alleen qua snelheid leverde het nogal eens problemen op (een zin typen en na enkele seconden verscheen hij langzaam letter voor letter in X-pol). Dat is nu al wel verbeterd volgens mij.