Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 754610 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1450 Gepost op: 12 februari 2012, 23:40:13
Ik hoor overigens vrij weinig over de onopvallende voertuigen, is er bij iemand al bekend hoe of wat?

Die van ons worden (als de km stand het toelaat) vervangen door auto's van een lokale dealer. Is daar ook een landelijke aanbesteding voor? Want bij ons worden de auto's "officieel" niet voorzien van toeters en bellen, wel met een stopbak en op sommige bureau's een officieus achterover gedrukte blauwe flitslamp. Ik was wel benieuwd hoe andere regio's de onopvallende auto's aankleden.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1451 Gepost op: 13 februari 2012, 10:01:18
Het ligt eraan waarvoor je de voertuigen gebruikt. De zogenaamde Video-auto's komen allemaal uit de poel Voertuigen Verschillende Doeleinden.
Zijn dan niet gebonden aan de VW. De mogelijkheid bestaat wel dat als men voor de wijk een onopvallend voertuig besteld deze wel uit de VW poel moet komen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1452 Gepost op: 13 februari 2012, 13:43:31
Er is volgens mij sprake van een aparte aanbesteding voor de onopvallende voertuigen. Echter daar heb ik dus nog niets over gehoord/gelezen.

En ik doel inderdaad niet op de VROS of andere ondersteunende diensten, maar puur op de onopvallende auto's tbv. recherche en onopvallende (wijk)surveillance.

Ik was wel benieuwd hoe andere regio's de onopvallende auto's aankleden.

Amsterdam doet een volledig pakket, VOLG/STOP achter, STOP voor + OGS. Andere regio's alleen STOP voor (eventueel + OGS)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #1453 Gepost op: 13 februari 2012, 17:27:08
Er is volgens mij sprake van een aparte aanbesteding voor de onopvallende voertuigen. Echter daar heb ik dus nog niets over gehoord/gelezen.

En ik doel inderdaad niet op de VROS of andere ondersteunende diensten, maar puur op de onopvallende auto's tbv. recherche en onopvallende (wijk)surveillance.

Amsterdam doet een volledig pakket, VOLG/STOP achter, STOP voor + OGS. Andere regio's alleen STOP voor (eventueel + OGS)

Grote delen van Noord- en Oost Gelderland (misschien wel het hele korps, maar dat weet ik niet) hebben sinds kort allemaal een VW Polo bluemotion gekregen incl. recherche. Met het volledige pakket: VOLG/STOP + OGS.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1454 Gepost op: 13 februari 2012, 17:27:59
In Utrecht in't geheel niks. Geen stop voor/achter, geen ogs.

De oudere corsa's/fiesta's hebben vaak nog wel stop voor + ogs. Nieuwe auto's niet, buiten de inderdaad hier en daar achterover gedrukte blauwe flitslamp. (dwz. lag nog ergens in een kast)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1455 Gepost op: 13 februari 2012, 20:58:42
Amsterdam doet een volledig pakket, VOLG/STOP POLITIE achter, STOP POLITIE voor + OGS. Andere regio's alleen STOP voor (eventueel + OGS)

+ alleen POLITIE achter. Voor als je bijv over een afgekruis wegvlak rijd.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1456 Gepost op: 13 februari 2012, 21:12:04
+ alleen POLITIE achter. Voor als je bijv over een afgekruis wegvlak rijd.

Is dat nieuw? In de golfjes 5 zat toch alleen stop politie of volg politie aan de achterzijde, welke je kon kiezen dmv het palletje te verzetten?


jordi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #1457 Gepost op: 13 februari 2012, 21:26:05
bij de kmar is er een proef met een mob-koffer (mobiele optische en geluidssignaal koffer)
dit is een koffer waar het volgende in zit:
- dashboard flitser
- blauwe pit
- geluidshoorn
- stoptransparant voor
- stoptransparant achter
- oranje pit
- groene pit

de koffer sluit je aan op de 12v aansluiting en hij doet het!

zo kan je elk voertuig operationeel , recherche of piket inzetten.
en het scheelt veel geld met het in en uit bouwen van een ogs+stoptransparant in voertuigen.

raar dat de politie dit nog niet heeft of aansluit bij deze proef


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1458 Gepost op: 13 februari 2012, 21:33:06
Is dat nieuw? In de golfjes 5 zat toch alleen stop politie of volg politie aan de achterzijde, welke je kon kiezen dmv het palletje te verzetten?

Vanaf model 6. Met het zelfde paletje. Alleen nu met 3 standen.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1459 Gepost op: 13 februari 2012, 21:44:59
Vanaf model 6. Met het zelfde paletje. Alleen nu met 3 standen.

Dat is top!