Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 751473 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

lc martin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #1570 Gepost op: 30 mei 2012, 16:39:51
Doet me denken aan Asterix (heel Gallie, nee een klein dorpje houdt stand tegen de overmachtMaar even zonder dollen krijgt het korps daar geen problemen mee (dan denk ik aan een boeteclausule),Want ik meen me te herinneren dat NOG ook genoeg voorraad had en deze zijn toch over op het LAPV,maar dat zal wel te maken hebben dat hun niet zelf kunnen opbouwen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1571 Gepost op: 30 mei 2012, 16:50:50
Ik geloof dat HGL en A-A de enige korpsen zijn met deze luxe. Hoe dat overigens zit met de op/inbouw weet ik niet, uiteindelijk moeten ze toch conform landelijk beleid gaan werken lijkt me.

Ik weet dat A-A in ieder geval met toestemming van PON de in- en opbouw doet. Dus mag men ook het HONAC spul in- en opbouwen.

Het zelfde geldt voor de BMW motoren. Er zijn een paar monteurs bij Huijsmans geweest, voor opleiding. Nu komen de BMW's "kaal" binnen. Wel met alle verplichte dingen die er op moeten comfort de aanbesteding. Hij wordt dus als bouwpakket geleverd.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1572 Gepost op: 30 mei 2012, 20:41:02
Dat is niet alleen in HGL maar ook in A-A. Daar worden ook gewoon "kale" Tourans aangeleverd. Deze worden door de garagewerkplaats en radiowerkplaats in- en opgebouwd. De garagewerkplaats is, naar het nu schijnt, een officieel servicepunt van VW geworden. Hierdoor kan men het onderhoud binnenskamers houden.

Er worden ook Touran's voor Amsterdam opgebouwd bij HONAC zelf  ;)

Wat Haaglanden doet kan niet, dat heb ik al eerder aangegeven. Men moet zich, net als de rest van Nederland, houden aan de aanbesteding  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1573 Gepost op: 30 mei 2012, 23:01:50
Is er ook wat via een aanbesteding geregeld m.b.t. de onopvallende voertuigen en de op- en inbouw daarvan? Of blijft daar een bepaalde vrijheid voor een korps gelden?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1574 Gepost op: 30 mei 2012, 23:09:13
 Of blijft daar een bepaalde vrijheid voor een korps gelden?

Dacht dat daar iets meer vrijheid in zit.

In A-A worden de burgerauto's iig een stukje kleiner. De Golfjes worden op den duur vervangen door Polo's icm Corsa's.  :-\


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #1575 Gepost op: 30 mei 2012, 23:56:12
Dacht dat daar iets meer vrijheid in zit.

In A-A worden de burgerauto's iig een stukje kleiner. De Golfjes worden op den duur vervangen door Polo's icm Corsa's.  :-\

Waar ze 9van de 10x voor gebruikt worden, personenvervoer WTR zijn ze prima maar zodra ze daadwerkelijk gebruikt worden voor het werk zijn ze waardeloos. Geef mij de golf maar!


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1576 Gepost op: 31 mei 2012, 00:02:12
Waar ze 9van de 10x voor gebruikt worden, personenvervoer WTR zijn ze prima maar zodra ze daadwerkelijk gebruikt worden voor het werk zijn ze waardeloos. Geef mij de golf maar!
Daarom worden het dus kleinere auto's. Ze worden over het algemeen toch alleen maar gebruiken om naar een cellencomplex te rijden of eten te halen.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #1577 Gepost op: 31 mei 2012, 15:26:33
Is er ook wat via een aanbesteding geregeld m.b.t. de onopvallende voertuigen en de op- en inbouw daarvan? Of blijft daar een bepaalde vrijheid voor een korps gelden?
Niets voor geregeld. Blijft eigen keuze korps.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1578 Gepost op: 11 juni 2012, 13:54:00
Ik heb onlangs begrepen dat de auto van de toekomst zoals deze in onder andere Gelderland-Midden en AA getest wordt niet stabiel genoeg blijkt om op deze manier uit te gaan voeren. Honac is niet in staat gebleken het concept helemaal stabiel te krijgen met de huidige apparatuur en software.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1579 Gepost op: 11 juni 2012, 13:55:39
Zou dat dan onder contractbreuk vallen?

Volgens mij was het intergreren van de mobiele werkplek een van de aanbestedingseisen?

Kan me nog herrineren dat ABIOM een Opel Insignia volgens de auto van de toekomst had uitgerust  e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !