Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 754690 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #1680 Gepost op: 26 juli 2012, 19:20:29
Bijzonderheden: Nieuwe lichtkrant, kan meer dan 50 verschillende teksten tonen
Ideaal. O0
- A-A Touran kan stationair draaien zonder de sleutel in het contact te hebben. Zo kan de auto bij een wegafzetting de optische signaleren aanlaten staan zonder dat de accu leeg getrokken wordt.
Werkt deze signalering dan op een 2e accu?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1681 Gepost op: 26 juli 2012, 19:24:20
- A-A Touran heeft volgens mij niet de mogelijkheid om de grillflitsers uit te zetten
Jawel hoor, hetzelfde knopje als het inschakelen van de knipperende koplampen...

Trouwens, als het een LAPV auto is dan zitten de "standaard" opties er volgens mij op, dus groene lichten in de balk, automaat etc.
Gezien het RDW is het een 140 pk diesel.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #1682 Gepost op: 26 juli 2012, 19:25:56
Jawel hoor, hetzelfde knopje als het inschakelen van de knipperende koplampen...

Trouwens, als het een LAPV auto is dan zitten de "standaard" opties er volgens mij op, dus groene lichten in de balk, automaat etc.
Gezien het RDW is het een 140 pk diesel.

Waar zit dat knopje dan?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1683 Gepost op: 26 juli 2012, 19:28:34
In het paneel van de bediening van de lichtbalk zit rechtsboven een knopje met een lampje een schuine streep en (volgens mij) de letters k/k. Bij het inschakelen van blauwblauw of ogs gaat dat knopje automatisch knipperen. Dan staan de grilflitsers dus aan. Het knopje kort indrukken schakelt de flitsers uit. (het knopje stopt met knipperen) Indien je het knopje 2 seconden ingedrukt houd hoor je een pieptoon en dan zijn de knipperende koplampen ingeschakeld. Dat kan je trouwens ook goed horen als die aan staan.  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #1684 Gepost op: 26 juli 2012, 19:31:53
In het paneel van de bediening van de lichtbalk zit rechtsboven een knopje met een lampje een schuine streep en (volgens mij) de letters k/k. Bij het inschakelen van blauwblauw of ogs gaat dat knopje automatisch knipperen. Dan staan de grilflitsers dus aan. Het knopje kort indrukken schakelt de flitsers uit. (het knopje stopt met knipperen) Indien je het knopje 2 seconden ingedrukt houd hoor je een pieptoon en dan zijn de knipperende koplampen ingeschakeld. Dat kan je trouwens ook goed horen als die aan staan.  ::)

Ahhh nu gaat gelijk een 'lampje' branden. Ik dacht dat dat een loze knop was. Nou komt bij mij gelijk de volgende vraag te binnen. Ik geloof dat ik hier laatst in dit topic las dat het verboden is volgens de RVV om als een politieauto met knipperende grootlicht verlichting te rijden en dat dat de reden is dat alleen ambu en sommige brandweerauto's er nog mee rijden. Kennelijk valt dat dus wel mee?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1685 Gepost op: 26 juli 2012, 19:37:21
In het paneel van de bediening van de lichtbalk zit rechtsboven een knopje met een lampje een schuine streep en (volgens mij) de letters k/k.
Naast de Groene lamp.  O0

Venture had laatst nog een mooie handleiding gemaakt: http://www.venturedesign.nl/werk/Handleiding_H-ECU.pdf


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1686 Gepost op: 26 juli 2012, 19:43:05
Rutger,
Zo te zien staat het voertuig van Haaglanden bij Leidschendam-VB ? Ik ben benieuwd, hebben jullie (al dan niet per e-mail) ook instructies gehad over de bediening van bijv. de knipperende koplampen en de sirene versneller? Veel mensen weten dit niet, terwijl het erg nuttig kan zijn.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1687 Gepost op: 26 juli 2012, 19:44:03
Ahhh nu gaat gelijk een 'lampje' branden. Ik dacht dat dat een loze knop was. Nou komt bij mij gelijk de volgende vraag te binnen. Ik geloof dat ik hier laatst in dit topic las dat het verboden is volgens de RVV om als een politieauto met knipperende grootlicht verlichting te rijden en dat dat de reden is dat alleen ambu en sommige brandweerauto's er nog mee rijden. Kennelijk valt dat dus wel mee?
Of het verboden is of niet, dat durf ik zo niet te zeggen. Je bent overigens niet de enige die dit knopje niet kent, volgens mij loopt er slechts een handvol dienders rond in het korps die het weten...

En dat terwijl het zo prettig is met een spoedrit, de zichtbaarheid verbeterd enorm.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1688 Gepost op: 26 juli 2012, 20:05:10
Sinds de Regeling Optische en Geluidssignalen van 2009 zijn knipperende koplampen officieel toegestaan. Vandaar dat ze sindsdien ook op politievoertuigen verschenen terwijl dat daarvoor eigenlijk enkel sporadisch gebeurde. Enkele korpsen, zoals GLM, grepen die gelegenheid aan om de knipperende koplampen op alle onopvallende voertuigen en noodhulpvoertuigen in te bouwen. De meeste korpsen deden er niets mee of slechts beperkt.

Sinds PON de aanbesteding heeft gewonnen worden politie-breed alle voertuigen ermee uitgerust, behalve die in AA voor zover ik weet.

Ik vind het ideaal. Ik merk het direct als ik vergeten ben ze in te schakelen. Je wordt gewoon stukken beter gezien, vooral op de provinciale wegen en autosnelwegen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1689 Gepost op: 26 juli 2012, 20:12:49
Sinds PON de aanbesteding heeft gewonnen worden politie-breed alle voertuigen ermee uitgerust, behalve die in AA voor zover ik weet.
Nou, de nieuwe tourans hebben ze dus wel in Amsterdam.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.