Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 751473 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1700 Gepost op: 27 juli 2012, 14:20:46
Jullie hebben het zelfde als wat wij hebben en het werkt gewoon niet. Langzaam of het loopt systeem vast en nog meer van die problemen.


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #1701 Gepost op: 27 juli 2012, 14:28:20
Rutger bedankt voor je info! Heb gelijk weer wat vragen.

Zijn de auto's in Haaglanden uitgerust met een knop waarmee je de motor kan laten draaien terwijl je de sleutels uit het contact laat? Deze optie zit niet in de 'huidige' versies en vind ik een groot gemis!

Weet jij welke bureau's inmiddels de nieuwe voertuigen hebben? Verbaast me niets dat er geen uitleg bijzit, ik ga het PDF'je met uitleg doorsturen naar de collega's van mijn bureau zodra we er één hebben.  ;)

De MDS knop heb ik inderdaad zien zitten, achter de versnellingspook.
Wist niet wat het was maar nu wel en ik ga het zeker binnenkort uitproberen.
Het betreft een automaat met start stop systeem wat al werkt in de drive stand icm ingedrukt rempedaal.


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #1702 Gepost op: 27 juli 2012, 14:47:21
Ik vind het overigens erg jammer dat er geen full matrix gemonteerd is.
De keuze om dit wel op de Transporter te doen, snap ik niet helemaal.
Ze hadden gemakkelijk een full matrix bij het achterraam kunnen plaatsen.
Ik vind het ontbreken van een MDT een enorm gemis.
Dat is misschien wel iets waar we al heel lang op zitten te wachten bij Haaglanden.
Bevragingen gaan nog steeds via de portofoon bij het wijkbureau.
Dat kan beter en sneller!
Meldingen nalezen, zelf eindrapport maken, en kleine mutaties maken.
Dit had allang mogelijk moeten zijn anno 2012.

Het waren mooi beloften van dhr Opstelten om landelijk een mobiel kantoor op wielen te produceren maar hier is weinig van terecht gekomen.
Voorlopig moet ik elke melding aan het bureau verwerken in BVH.
Blauw op straat?


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #1703 Gepost op: 27 juli 2012, 15:33:28
De MDS knop heb ik inderdaad zien zitten, achter de versnellingspook.
Wist niet wat het was maar nu wel en ik ga het zeker binnenkort uitproberen.
Het betreft een automaat met start stop systeem wat al werkt in de drive stand icm ingedrukt rempedaal.


Dat is volgens mij niet helemaal waar. Je moet hem in de parking stand zetten, handrem aan trekken en dan voeten van de rem en de betreffende knop in drukken. Dan blijft hij draaien zonder sleutel erin.


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #1704 Gepost op: 27 juli 2012, 16:53:36

Dat is volgens mij niet helemaal waar. Je moet hem in de parking stand zetten, handrem aan trekken en dan voeten van de rem en de betreffende knop in drukken. Dan blijft hij draaien zonder sleutel erin.

Ik heb het MDS nog niet uitgeprobeerd.
Het MDS staat los van het start/ stop systeem


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1705 Gepost op: 27 juli 2012, 20:57:30
Ik vind het overigens erg jammer dat er geen full matrix gemonteerd is.
De keuze om dit wel op de Transporter te doen, snap ik niet helemaal.
Ze hadden gemakkelijk een full matrix bij het achterraam kunnen plaatsen.
Ik vind het ontbreken van een MDT een enorm gemis.
Dat is misschien wel iets waar we al heel lang op zitten te wachten bij Haaglanden.
Bevragingen gaan nog steeds via de portofoon bij het wijkbureau.
Dat kan beter en sneller!
Meldingen nalezen, zelf eindrapport maken, en kleine mutaties maken.
Dit had allang mogelijk moeten zijn anno 2012.

Het waren mooi beloften van dhr Opstelten om landelijk een mobiel kantoor op wielen te produceren maar hier is weinig van terecht gekomen.
Voorlopig moet ik elke melding aan het bureau verwerken in BVH.
Blauw op straat?

Alle auto's zijn voorbereid op de inbouw van MDT's, waarop bevraging, navigatie, ANPR, bediening van C2000 en de dakset mogelijk is via een touchscreen i n het dashboard. Er loopt nog een proef met een aantal voertuigen en die moet eerst afgerond zijn eer men de rest gaat inbouwen. Er is in de loop der jaren in alle korpsen wat afgestoeid met systemen en nu probeert men het beste van alles op één systeem te krijgen. Ik heb de testuitvoering mogen bekijken. Een deel van het systeem hebben we in NHN al in een ANPR auto en ik vind het de moeite waard om het eindresultaat af te wachten, We kijken vaak naar Amerika, maar ken een aantal dienders van over zee die met bewondering naar onze moderne apparatuur en netwerken kijken. Veel korpsen werken ook daar met zwaar verouderde techniek.

Het verbaast me overigens te lezen dat er overal nog weer verschillende types auto's reden terwijl juist niet de bedoeling was van de laatste aanbesteding. Maar het is al eerder opgemerkt het kan zijn dat er nog leveringen gebeuren van voor de aanbesteding.

Wat betreft het ontbreken van de radio's in de auto. Dat schijnt door de Raad van Korpschefs bepaald te zijn. Hoezo een kloof tussen de werkvloer en de top. Zelf lekker in een dikke Audi rondgereden worden, maar de werkvloer haar muziekje niet gunnen. Gevolg dat er weer geklooid gaat worden met iPhone e.d. dingen via blue tooth. Maar... er schijnt licht aan het einde van deze tunnel. Er wordt geinventariseerd naar de wnes om weer radio's in te bouwen. Vraag me dan maar weer af waar men de vraag neerlegt. Als het bij een facilitaire dienst terecht komt denk het antwoord al te weten. vsPN kan hel makkelijk een digitale enquête uitzetten onder een willekeurige groep dienders.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #1706 Gepost op: 27 juli 2012, 21:02:36

Dat is volgens mij niet helemaal waar. Je moet hem in de parking stand zetten, handrem aan trekken en dan voeten van de rem en de betreffende knop in drukken. Dan blijft hij draaien zonder sleutel erin.

Klopt helemaal. In NHN hebben we dit systeem al jaren in de auto's en is inderdaad heel makkelijk als je de auto moet alle alarmverlichting en signaleringsapparatuur  moet achterlaten om veilig te werken. Auto slaat echt af als de handrem wordt los gezet of de auto uit de P-stand wordt gehaald.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1707 Gepost op: 27 juli 2012, 21:22:15
Alle auto's zijn voorbereid op de inbouw van MDT's, waarop bevraging, navigatie, ANPR, bediening van C2000 en de dakset mogelijk is via een touchscreen i n het dashboard. Er loopt nog een proef met een aantal voertuigen en die moet eerst afgerond zijn eer men de rest gaat inbouwen. Er is in de loop der jaren in alle korpsen wat afgestoeid met systemen en nu probeert men het beste van alles op één systeem te krijgen. Ik heb de testuitvoering mogen bekijken. Een deel van het systeem hebben we in NHN al in een ANPR auto en ik vind het de moeite waard om het eindresultaat af te wachten, We kijken vaak naar Amerika, maar ken een aantal dienders van over zee die met bewondering naar onze moderne apparatuur en netwerken kijken. Veel korpsen werken ook daar met zwaar verouderde techniek.

Het verbaast me overigens te lezen dat er overal nog weer verschillende types auto's reden terwijl juist niet de bedoeling was van de laatste aanbesteding. Maar het is al eerder opgemerkt het kan zijn dat er nog leveringen gebeuren van voor de aanbesteding.

Wat betreft het ontbreken van de radio's in de auto. Dat schijnt door de Raad van Korpschefs bepaald te zijn. Hoezo een kloof tussen de werkvloer en de top. Zelf lekker in een dikke Audi rondgereden worden, maar de werkvloer haar muziekje niet gunnen. Gevolg dat er weer geklooid gaat worden met iPhone e.d. dingen via blue tooth. Maar... er schijnt licht aan het einde van deze tunnel. Er wordt geinventariseerd naar de wnes om weer radio's in te bouwen. Vraag me dan maar weer af waar men de vraag neerlegt. Als het bij een facilitaire dienst terecht komt denk het antwoord al te weten. vsPN kan hel makkelijk een digitale enquête uitzetten onder een willekeurige groep dienders.
Zie daar de bron van veel problemen onder blauw waar de vtsPN de zwarte piet van krijgt. ;)


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1708 Gepost op: 27 juli 2012, 21:46:24
Jullie hebben het zelfde als wat wij hebben en het werkt gewoon niet. Langzaam of het loopt systeem vast en nog meer van die problemen.

Je bent wel een volhouder he. Als ik nu zeg dat het bij ons wel werkt waarom geloof je dat dan niet? Het kan zijn dat het bij jullie niet werkt, maar dat wil niet zeggen dat dat bij ons ook zo is.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1709 Gepost op: 27 juli 2012, 22:44:56
Alle auto's zijn voorbereid op de inbouw van MDT's, waarop bevraging, navigatie, ANPR, bediening van C2000 en de dakset mogelijk is via een touchscreen i n het dashboard. Er loopt nog een proef met een aantal voertuigen en die moet eerst afgerond zijn eer men de rest gaat inbouwen. Er is in de loop der jaren in alle korpsen wat afgestoeid met systemen en nu probeert men het beste van alles op één systeem te krijgen. Ik heb de testuitvoering mogen bekijken. Een deel van het systeem hebben we in NHN al in een ANPR auto en ik vind het de moeite waard om het eindresultaat af te wachten, We kijken vaak naar Amerika, maar ken een aantal dienders van over zee die met bewondering naar onze moderne apparatuur en netwerken kijken. Veel korpsen werken ook daar met zwaar verouderde techniek.

Die test is begonnen in GLM en daarna uitgerold naar een aantal auto's in andere regio's. Inmiddels is bekend dat die test niet het gewenste succes heeft gebracht en uitgefaseerd gaat worden. Alle nieuwe auto's uit de LAPV worden ook niet meer voorbereid om deze opbouw te krijgen. Bovendien wordt het P-info/Orion systeem met de komst van BVI-IB ook afgeschaft. Inmiddels wordt er rondgekeken naar een ander systeem om te gaan testen. De huidige apparatuur blijkt onvoldoende tabiel.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein