Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 751840 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1910 Gepost op: 27 december 2012, 14:42:25
Weet niet of iemand dit al had gelezen?

Roepnummers / (lucht) identificatienummers

Er wordt momenteel gewerkt aan een nationaal roepnummerplan. Zodra dit gereed is zal daarover nadere informatie worden verstrekt op deze website.  U wordt verzocht tot nader order geen roep- en of identificatienummers op voertuigen en vaartuigen aan te brengen.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,323
Reactie #1911 Gepost op: 27 december 2012, 19:10:47
Jawel Bernt, zie mijn post van 22-12.  :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1912 Gepost op: 22 januari 2013, 12:13:09
Kan iemand mij vertellen hoe het nu geregeld is met de surveillancebussen ?

Veel regio's rijden nu de noodhulp met de Touran. Sinds de nieuwe aanbesteding loopt zie je regio's waar een ''Rotterdamse'' Transporter zijn intrede doet. Daarnaast zie je regio's (zoals Utrecht & Amsterdam) die een ''gewone'' Transporter met Freedom krijgen.

Ik had begrepen dat de Transporter in Rotterdamse set-up in de aanbesteding zat en dat deze in twee versie's te krijgen is. De handhavingsversie en de noodhulpversie. Verschillen o.a. de uitrusting qua signalering.....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1913 Gepost op: 22 januari 2013, 12:17:55
Amsterdam heeft de handhavingsuitvoering.

Gewoon met een Freedom lichtbak voorop en handgeschakeld. De NH uitvoering heeft de RR setup en is een automaat


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1914 Gepost op: 22 januari 2013, 12:37:04
Utrecht stad heeft in elk geval 1 bus in de RR set-up. :)


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #1915 Gepost op: 22 januari 2013, 12:44:06
Ik heb nog geen nieuwe transporters gezien bij ons binnen de eenheid.

Wel rijden we al jaren in automaten dus ik gok dat alle huidige Transporters (en enkelen Vito's) op den duur worden vervangen voor de noodhulp Transporters omdat deze ook zijn uitgerust met automaat en de wijkzorg variant niet. Niet dat de nieuwe Transporters dan veel voor de noodhulp worden ingezet want dat gebeurt hier altijd met de Tourans.

Eigenlijk zie ik ook niet echt de meerwaarde van twee typen Transporters maar dat zal wel aan mij liggen  :)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1916 Gepost op: 22 januari 2013, 15:15:18
Q88 ik heb onlangs iemand van bureau vervoer gesproken, die vertelde mij dat wij WAARSCHIJNLIJK ook de Rotterdamse setup gaan krijgen. Kan nog wel even duren heb ik begrepen.

Overigens zag ik vanmorgen op het voertuigenpark van de academie in Apeldoorn zo'n 5 nieuwe VW transporters met Rotterdamse setup staan, iemand enig idee of deze van de rijopleiding zijn?! Zou niet weten wat ze hier anders moeten doen.
Wat me ook opviel is dat de tekst: RIJOPLEIDING van de auto's is verdwenen, er staat nu alleen nog maar het landelijke POLITIE op.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1917 Gepost op: 22 januari 2013, 18:17:39
Dat laatste klopt, geen RIJOPLEIDING of Politieacademie op de voertuigen. Alles landelijk 1. Maar op de academie Rotterdam wordt de BROA gereden in Transporters? Of vul ik het nu verkeerd in. In Amsterdam druppelen steeds meer nieuwe Tourans binnen bij de rijopleiding.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1918 Gepost op: 22 januari 2013, 20:12:13
In Amsterdam druppelen steeds meer nieuwe Tourans binnen bij de rijopleiding.
Is maar goed ook! Anders leren ze je rijden in een knappe wagen en ga je werken in een hondenhok. Nu leren ze je ten minste rijden met een hondenhok..... ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1919 Gepost op: 23 januari 2013, 12:51:46
In Zeeland zijn inmiddels de eerste nieuwe wagens bij de VW dealer gearriveerd. Waaronder de Noodhulp uitgevoerde Transporter. Het Rotterdams model met arrowstick in de lichtbalk. Ze worden nog niet uitgeleverd omdat we eerst "omgeschoold" moeten worden. Wij reden namelijk altijd handgeschakeld. Er worden inmiddels 3 bureau's (waaronder waar ik werk  098uo ) opgeleid en zodra dit gebeurd is wordt ons gehele wagenpark vervangen. De auto's die nog goed zijn, gaan naar bureau's die de opleiding nog niet hebben gehad, maar wel met een kapotte auto zitten.

Bijzonder is dat wij voorheen de keuze kregen om dienst te doen met een bus of een personenauto. De Ford Transit of Mondeo vroeger, en de transporter en de Touran nu. Nu zag ik bij de VW dealer ook opvallende Golfs Variant staan. Ik weet alleen niet waar die voor gebruikt gaan worden.

ook leuk is dat ze nu eens besloten hebben eerst de kleine bureau's op te leiden en daarna pas de grote teams! lopen wij ook eens een keer niet achter de feiten aan.