Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 754564 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #2320 Gepost op: 11 september 2014, 09:33:36
De stijfheid van de dakconstructie wordt voor het overgrote gedeelte bepaald door de in de carrosserie verwerkte kooiconstructie, en dat stukje huid doet maar een héél klein beetje mee. Dat gaatje zal het verschil niet maken.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2321 Gepost op: 11 september 2014, 10:33:54
De oude KLPD heeft dat toch ook al sinds de eerste volvo kwam. Er moet toch een gat in? Waar moet anders je snoer doorheen. Of zat de pit op de railing vast en het snoer langs een deur of kofferklep ofzo...?


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #2322 Gepost op: 11 september 2014, 10:51:20
Bij alle andere opvallende auto's zitten toch ook gaten in t dak? En deze zit zelfs op de minst cruciale plek: ahterop? Of snap ik niet wat er bedoelt wordt...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2323 Gepost op: 11 september 2014, 11:04:34
Ja volgens mij ook. Onder de balk en antennes van de tourans. De t5's zelfs meerdere. 2 pitten, balk achterop, en avls en mob antenne. Maar denk dat hier gesproken wordt over de bevestiging ipv snoer. Wordt het gaatje alleen een beetje groter van...


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2324 Gepost op: 20 september 2014, 03:37:39
Citaat
Politie verdacht van corruptie bij aanschaf dienstauto’s

Het lijkt erop dat er koppen gaan rollen in de top van ons politieapparaat.
Meerdere agenten (waarvan één uit de bovenste regionen) van de Nederlandse politie worden door het Openbaar Ministerie verdacht van corruptie en omkoping, zo heeft een woordvoerder van het OM bevestigd tegenover de NOS. Deze misstanden zouden betrekking hebben op de aanschaf van 13.000 nieuwe dienstwagens, een onderwerp waar drie jaar terug ook al vragen over werden gesteld.
Minister Ivo Opstelten (veiligheid en justitie) lijkt geen trek te hebben in een langlopend onderzoek en heeft middels een brief aan de Tweede Kamer laten weten de aanbestedingsprocedure opnieuw te willen uitvoeren. De politie sloot in 2011 een deal met PON, maar het contract loopt aan het einde van dit jaar af. Opstelten heeft al kenbaar gemaakt dat de nieuwe procedure ongeveer een jaar in beslag gaat nemen.
Buiten het gedoe rondom dienstauto’s, schijnt de politie vaker de Europese regels met betrekking tot aanbestedingsprocedures aan haar laars te lappen. Zo zou er onlangs nog een akkefietje zijn geweest bij de aanschaf van portofoons. Hoe dan ook lijkt het ons een slechte zaak dat ook de hoogste politiefunctionarissen vatbaar zijn voor corruptie en machtsmisbruik. Tot dusver is er in elk geval één agent geschorst, tegen een onbekend aantal anderen loopt nog een onderzoek.

Bron: http://www.autoblog.nl/nieuws/politie-verdacht-van-corruptie-bij-aanschaf-dienstautos-70322


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2325 Gepost op: 20 september 2014, 05:48:14
De discussie over bovenstaand bericht wordt hier al gevoerd: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=86609
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2326 Gepost op: 20 september 2014, 19:35:30
Citaat van: DiNozzo link=msg=1296855 date=1411184894
De discussie over bovenstaand bericht wordt hier al gevoerd: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=86609

Gezien. Ik moet ook geen berichten plaatsen in de nachtelijke uren... e050


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2327 Gepost op: 30 oktober 2014, 19:41:59
In den lande worden sinds enige tijd Golf 7 Variants geleverd.  Waaronder in Groningen.
Ik weet dat dit de handhavings-autos uit het LAPV zijn.
Het gaat om 1.6 TDI met DSG bak.
Maar wie weet wat qua uitrusting het verschil is tussen een LAPV Touran en deze Golf Variant.
Dwz bepantsering, avls aanwezig? Aed? Kast in kofferbak met noodhulpspullen e.d.?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2328 Gepost op: 30 oktober 2014, 23:53:27
Citaat van: CopVR3 link=msg=1305333 date=1414694519
In den lande worden sinds enige tijd Golf 7 Variants geleverd.  Waaronder in Groningen.
Ik weet dat dit de handhavings-autos uit het LAPV zijn.
Het gaat om 1.6 TDI met DSG bak.
Maar wie weet wat qua uitrusting het verschil is tussen een LAPV Touran en deze Golf Variant.
Dwz bepantsering, avls aanwezig? Aed? Kast in kofferbak met noodhulpspullen e.d.?
Bepantsering kan ik je geen antwoord op geven. Wat betreft de rest: dat is aan de regio zelf. Sommige laten ze helemaal leeg, terwijl de andere regio hem wel 'noodhulp-vult'.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2329 Gepost op: 31 oktober 2014, 11:48:07
Ik vind dat iedere opvallende auto noodhulp moet worden uitgerust (AED, Pionnen, EHBO etc). De burger ziet je rijden en verwacht dat je iets doet wanneer je (toevallig) langs een incident rijdt.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.