Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 754613 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2400 Gepost op: 21 april 2015, 20:52:00
Vandaag bij 'de hark voorbij' geweest waar de auto van de toekomst stond. Deze auto was uitgerust met Citygis navigatie en een zgn 'momo' waarin je de GMS melding kunt lezen, bij kunt typen, info bevragingen doen etc etc.
Navigatie wordt automatisch gepusht nadat je de melding accepteert.



De persoon bij de auto vertelde dat dit de landelijke standaard wordt en dat uiterlijk 1 april 2016 alle noodhulpauto's zijn omgebouwd. Er zouden er nu al 80 klaar staan bij PON met deze setup?

Overigens hadden zij nog een extra 'tablet' aan boord waarop ze konden inloggen op het syteem, aangiftes konden typen etc. Dit wordt nog niet standaard, maar draaien ze wel een proef mee in oost NL.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #2401 Gepost op: 21 april 2015, 21:03:31
Citaat van: silque link=msg=1345381 date=1429642320
Vandaag bij 'de hark voorbij' geweest waar de auto van de toekomst stond. Deze auto was uitgerust met Citygis navigatie en een zgn 'momo' waarin je de GMS melding kunt lezen, bij kunt typen, info bevragingen doen etc etc.
Navigatie wordt automatisch gepusht nadat je de melding accepteert.



De persoon bij de auto vertelde dat dit de landelijke standaard wordt en dat uiterlijk 1 april 2016 alle noodhulpauto's zijn omgebouwd. Er zouden er nu al 80 klaar staan bij PON met deze setup?

Overigens hadden zij nog een extra 'tablet' aan boord waarop ze konden inloggen op het syteem, aangiftes konden typen etc. Dit wordt nog niet standaard, maar draaien ze wel een proef mee in oost NL.

Kijk, van dit soort berichten wordt ik dus vrolijk! Heb je het ook in werking gezien en zo ja... Werkt het een beetje soepel? Ik mis alleen 1 ding.... RADIO????
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2402 Gepost op: 21 april 2015, 21:09:13
De radio zit al niet meer in de Touran sinds de LAPV, ik heb ook nooit berichten gehoord dat het terug zou komen.
Ik heb niet daadwerkelijk iets bevraagd, maar volgens de collega die de uitleg gaf werkt alles prima.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2403 Gepost op: 22 april 2015, 00:05:49
Citaat van: silque link=msg=1345381 date=1429642320
en een zgn 'momo' waarin je de GMS melding kunt lezen, bij kunt typen, info bevragingen doen etc etc.
Navigatie wordt automatisch gepusht nadat je de melding accepteert.
Hey, dat is gewoon het "ouderwetse" orion systeem uit Amsterdam. Dat gebruiken we al behoorlijke tijd hoor. ;) Alleen die navigatie nog niet. Ik vind dat navigatiescherm wel erg groot trouwens, ik hoop niet dat die al te veel in het blikveld van de bestuurder springt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2404 Gepost op: 22 april 2015, 00:23:09
Dit systeem wordt o.a. getest op een nh auto in Assen. Ziet er goed uit. Werkt ook redelijk goed. Toetsenbord incl inbouw-muis erbij. Onderste scherm is o.a. meldkamer pushmelding en bvi uitgebreid. Er is tevens een printer of anpr-camera op aan te sluiten. Bovenste scherm kan exact hetzelfde weergeven maar is apart geplaatst voor bv navigeren tijdens gebruik bvi of meldkamerscherm. De navigatie is zeer uitgebreid en werkt erg nauwkeurig. Elke woning/schuurtje is weergegeven en er staat ook een pand nummer in. Pushnavigatie wordt binnenkort geinstalleerd.
Er kan later ook gewerkt worden in BVH om bv tp een aangifte te typen en uit te printen...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2405 Gepost op: 22 april 2015, 12:01:34
Citaat van: CopVR3 link=msg=1345441 date=1429654989
Dit systeem wordt o.a. getest op een nh auto in Assen. Ziet er goed uit. Werkt ook redelijk goed. Toetsenbord incl inbouw-muis erbij. Onderste scherm is o.a. meldkamer pushmelding en bvi uitgebreid. Er is tevens een printer of anpr-camera op aan te sluiten. Bovenste scherm kan exact hetzelfde weergeven maar is apart geplaatst voor bv navigeren tijdens gebruik bvi of meldkamerscherm. De navigatie is zeer uitgebreid en werkt erg nauwkeurig. Elke woning/schuurtje is weergegeven en er staat ook een pand nummer in. Pushnavigatie wordt binnenkort geinstalleerd.
Er kan later ook gewerkt worden in BVH om bv tp een aangifte te typen en uit te printen...

Niet helemaal war CopVR3 ! Er zit wel een toetsenbord bij, maar het toetsenbord met inbouw-muis is voor de losse 'tablet' (rechts op beeld). Daar wordt nu in Assen proef mee gedraaid, maar deze wordt niet landelijk uitgerold.
Het is dan ook op de huidige schermen op de afbeelding niet mogelijk in BVH te werken of een aangifte te typen. Dit komt later wel met MEOS....

Althans, dit is wat ik begreep van de collega uit het Oosten die me de uitleg gaf.  :)

Sommige 'korpsen' gebruikten al zoiets, sommige korpsen alleen de push navi en sommige korpsen helemaal niets. Ik denk dat als het landelijk wordt ingevoerd, we een hele mooie inhaalslag maken!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2406 Gepost op: 22 april 2015, 14:51:09
Niet helemaal war CopVR3 ! Er zit wel een toetsenbord bij, maar het toetsenbord met inbouw-muis is voor de losse 'tablet' (rechts op beeld). Daar wordt nu in Assen proef mee gedraaid, maar deze wordt niet landelijk uitgerold.
Het is dan ook op de huidige schermen op de afbeelding niet mogelijk in BVH te werken of een aangifte te typen. Dit komt later wel met MEOS....

Althans, dit is wat ik begreep van de collega uit het Oosten die me de uitleg gaf.  :)

Sommige 'korpsen' gebruikten al zoiets, sommige korpsen alleen de push navi en sommige korpsen helemaal niets. Ik denk dat als het landelijk wordt ingevoerd, we een hele mooie inhaalslag maken!
Ehh... ik heb al 3 diensten gedaan met deze testauto... :-* het toetsenbord zit aangesloten op het systeem met de 2 beeldschermen, niet de tablet! Je bedient er beide mee. Dus bvi, meldkamergegevens en de navigatie.

De tablet is tijdelijk en is gewoon de normale inlog net als op kantoor. (Er zit geen toetsenbord aan vast)
Werken in bvh op het nieuwe inbouw systeem is inderdaad nog toekomstmuziek...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2407 Gepost op: 22 april 2015, 15:01:05
Nja, zoals ze het gisteren hebben laten zien is er een toetsenbord voor de 2 beeldschermen en had hij nog een apart (draadloos) toetsenbord met inbouwmuis voor die tablet.
Die tablet heeft idd de inlog zoals op het werk, het lijkt ook net alsof je gewoon op een 'pc' zit.  Persoonlijk vind ik die tablet nog wel de meeste waarde hebben, je kunt heel gemakkelijk op locatie een aangifte typen of alvast de mutatie doen.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de uitrol, ze waren er stellig van overtuigd dat het uiterlijk 1 april 2016 achter de rug moest zijn. Ik heb alleen nergens op intranet oid nog iets gelezen; houdt het spannend.

@CopVR3 kun jij iets vertellen over de snelheid e.d. van het systeem? Kun je ook andere eenheden zien rijden?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2408 Gepost op: 22 april 2015, 15:37:33
Snelheid is goed. Navragen van kentekens en personen is een eitje. Je voert kenteken na kenteken in. In lijstje ernaast zie je welke en als er wat mee is kleurt hij rood. Andere eenheden kan momenteel nog niet. Niet elke auto bij ons in het noorden heeft overigens AVLS. Het toetsenbord die vast in de auto zit (met snoer) zie je op de foto rechts naast de dsgpook. Niet ideaal maar dit wordt nog wel aangepast.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2409 Gepost op: 22 april 2015, 16:12:23
Maar heet het bij jullie ook Orion? Want dat gebruiken we in Amsterdam echt al jaren! ;) Het klinkt in ieder geval precies hetzelfde. (en het ziet er hetzelfde uit)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.