Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 744813 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2430 Gepost op: 23 april 2015, 23:01:17
Citaat van: CopVR3 link=msg=1345915 date=1429822217
Nou met alle respect... Daar kun je wat aan doen toch? Als die van ons al 2 jaar oud zijn worden ze op aanvraag aan facilitair keurig vervangen door nieuwe schijfjes.
En wij hebben het slechtst gefinancierde korps.
Dat is rap, bij ons (ok geen politie maar toch) word de navigatie pas vervangen als hij ouder is dan 5 jaar. En bij problemen met het navigatiesysteem welke net is ingebouwd mag deze niet vervangen worden omdat deze net nieuw is  998765. Maja zolang de leiding de nieuwste speeltjes heeft dan is het niet erg, toch???  98uiye
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2431 Gepost op: 24 april 2015, 00:06:26
Moet ook wel want wegen veranderen en wijken worden steeds groter. En als je bij een prio 1 melding het pand niet kan vinden.... bijzonder lullig...


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #2432 Gepost op: 24 april 2015, 01:01:10
Citaat van: CopVR3 link=msg=1345931 date=1429826786
Moet ook wel want wegen veranderen en wijken worden steeds groter. En als je bij een prio 1 melding het pand niet kan vinden.... bijzonder lullig...
Vroeger had je een stratenboekje en stratenkennis. Nu leunen we achterover en hebben we TomTom kennis. Hoe we een straat kunnen vinden in een stratenboekje  e050 En als d straat niet in TomTom staat bestaat ie niet.

Citaat van: knarf1990 link=msg=1345670 date=1429731203
In Noord-Holland-Noord hebben wij een oerdegelijk tomtom. En dan de goedkoopste variant met een kaart van 36 maanden oud. En nu jullie weer!  

We rijden met een veel te duur betaalde navigatie systeem maar omdat het geld op is, krijg je oude kaarten  ;) Net zoiets als een "dikke bak" rijden met Nankan of Barum bandjes onder het mom van "Een band is een band"  :-X

Welkom bij de Politie!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2433 Gepost op: 24 april 2015, 01:05:09
Citaat van: moppersmurf link=msg=1345946 date=1429830070
Vroeger had je een stratenboekje en stratenkennis. Nu leunen we achterover en hebben we TomTom kennis.
Vroeger surveilleerden we met sabels, en reden we allemaal nog op paarden. Tijden veranderen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #2434 Gepost op: 24 april 2015, 01:17:56
Citaat van: Red link=msg=1345949 date=1429830309
Vroeger surveilleerden we met sabels, en reden we allemaal nog op paarden. Tijden veranderen.
Klopt! Maar dat wil niet zeggen dat je afhankelijk moet gaan worden van ... We hebben nog steeds zelf zo'n grijze brei in het hoofdje zitten waarmee we zelf kunnen nadenken. Ik geef toe voor een hoop mensen wordt het langzaam aan wel heel erg moeilijk: bij mijn auto gaat het licht vanzelf aan/ Ik snap niet waarom het ijs op de auto niet smelt, mijn eigen auto heeft dat wél. Heb ik een lekke band? Echt? Ik dacht dat de airco zoveel herrie maakte zoveel km's op een lekke band rijden dat het rubber al helemaal versleten was......)

Ook met een secetaresse koet je nog steeds zélf het werk doen! Die tomtom is niks meer dan een hulpje! Net als die bijrijder die je hebt  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2435 Gepost op: 24 april 2015, 07:43:11
Ik snap je wel... je hoeft ook steeds minder te doen in de auto. Niet meer schakelen, licht aan, regensensor, inparkeren, afstand houden, remmen, gasgeven, binnen de lijntjes blijven. In een moderne auto wordt dit voor je gedaan. De mens wordt daar lui van en minder geconcentreerd op het verkeer.
Hoewel ik een tomtom ideaal vind, is een stratenboek ook wel handig. Heb er ook nog mee gewerkt. Alleen ook die veroudert snel. Dus ook die moet je vervangen.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #2436 Gepost op: 24 april 2015, 12:33:52
Wow, ziet er op het eerste oog prima uit hoor! Laat maar doorkomen! Hopelijk ook de bussen die noodhulp zijn uitgerust gelijk!

*totdat alle noodhulpauto's zijn omgebouwd? Worden de bestaande ook aangepast?

Kleine kanttekening: die Panasonic Toughbook v.s. de airbag?!


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2437 Gepost op: 24 april 2015, 13:28:35
Wow, ziet er op het eerste oog prima uit hoor! Laat maar doorkomen! Hopelijk ook de bussen die noodhulp zijn uitgerust gelijk!

*totdat alle noodhulpauto's zijn omgebouwd? Worden de bestaande ook aangepast?

Kleine kanttekening: die Panasonic Toughbook v.s. de airbag?!
Klopt. Is niet ideaal. Maar deze zit niet vast. Is met een zuignap los te halen. Bij de Transporter kan hij wel recht voor je neus. Oftwel op de klep gemonteerd worden. De airbag zit in de strip eronder.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2438 Gepost op: 24 april 2015, 16:47:39
Citaat van: CopVR3 link=msg=1345915 date=1429822217
Nou met alle respect... Daar kun je wat aan doen toch? Als die van ons al 2 jaar oud zijn worden ze op aanvraag aan facilitair keurig vervangen door nieuwe schijfjes.
En wij hebben het slechtst gefinancierde korps.

Ik heb een aantal pogingen gedaan, maar het wil niet landen. Helaas.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #2439 Gepost op: 24 april 2015, 18:25:53
Mijn teamgebied bestaat uit 4 gemeenten met een totale oppervlakte van 466 vierkante km. Tegen dat ik de straten goed uit mijn hoofd ken kan ik met pensioen.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.