Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 751247 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #520 Gepost op: 10 oktober 2010, 11:53:29
Hier de foto's:











Leuk om een paar foto's te zien van de test voertuigen!

Ik mis alleen de nieuwe Passat. Deze is nu te bestellen via de dealer en de levering zal eind november 2010 starten.
Beetje raar dat er dan met het oude type getest is...

Wie weet hier meer over? Ik neem aan dat, mocht de Passat gekozen worden men het nieuwste type gaat bestellen.
Of heeft de importeur al een voorraad witte klaar staan van het huidige type?  :D

Hier nog even een foto van het nieuwe type Passat:


Bron: www.autoblog.nl


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #521 Gepost op: 10 oktober 2010, 15:46:27
Het zou me niks verbazen dat als men kiest voor de Passat er nog "oude" types komen. Dat hebben we met de Golf V ook gezien, net voor de VI uitkwam kwam er een hele lading witte Golfjes V van de trein.

Wat mij op zich verbaast is dat er geen Passat stationwagon getest wordt. Lijkt me praktischer voor evt. noodhulptaken.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #522 Gepost op: 10 oktober 2010, 17:51:24
Het zou me niks verbazen dat als men kiest voor de Passat er nog "oude" types komen. Dat hebben we met de Golf V ook gezien, net voor de VI uitkwam kwam er een hele lading witte Golfjes V van de trein.

Wat mij op zich verbaast is dat er geen Passat stationwagon getest wordt. Lijkt me praktischer voor evt. noodhulptaken.

Mee eens, stationwagon is veel praktischer. In Duitsland rijden er vele van bij de politie.
Het viel mij extra op omdat men wel de nieuwe Touran geleverd had voor de test die nu een paar weken bij de dealer staat.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #523 Gepost op: 10 oktober 2010, 18:11:08
Het viel mij extra op omdat men wel de nieuwe Touran geleverd had voor de test die nu een paar weken bij de dealer staat.

De ''nieuwe'' Passat is nog niet leverbaar en dus is het ook niet mogelijk om er mee te testen :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #524 Gepost op: 10 oktober 2010, 20:53:05
De ''nieuwe'' Passat is nog niet leverbaar en dus is het ook niet mogelijk om er mee te testen :)

Hij is vanaf begin oktober te bestellen en eind november begint de levering.
http://www.autoinbedrijf.nl/actueel/nieuws/prijzen-nieuwe-volkswagen-passat-zijn-bekend
http://www.pouwrijssen.nl/de-nieuwe-volkswagen-passat.html

Aangezien het om een aardige aanbesteding gaat lijkt het mij voor een importeur geen probleem om 1 test voertuig uit Duitsland te laten overkomen.
We wachten het rustig af...  :)


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #525 Gepost op: 11 oktober 2010, 15:06:30
Hij is vanaf begin oktober te bestellen en eind november begint de levering.
http://www.autoinbedrijf.nl/actueel/nieuws/prijzen-nieuwe-volkswagen-passat-zijn-bekend
http://www.pouwrijssen.nl/de-nieuwe-volkswagen-passat.html

Aangezien het om een aardige aanbesteding gaat lijkt het mij voor een importeur geen probleem om 1 test voertuig uit Duitsland te laten overkomen.
We wachten het rustig af...  :)

Het is niet raar denk ik dat een auto die nog officieel gepresenteerd moet worden niet voor een test naar Lelystad komt voor Nederlandse politie. Verder is een nieuw model een doorontwikkeling van een ouder model en als het oude model volstaat zal het nieuwe model dat zeker doen. Motorisch is het nieuwe model al zeker beter dan het oude.
Denk dat de keuze op de sedan versie van de Passat is te verwijzen naar het energielabel..... is wel degelijk van belang. Een sedan heeft namelijk het B label bij de bluemotion en de variant het D label. Verder is een Sedan helemaal niet erg qua ruimte, als je maar niet gaat werken met een ladeblok mar gewoon met uitrustingskisten van bijvoorbeeld POL uit Heteren. Heb je gewon lichtgewicht kuntstof kratten waar het zelfde in zit als een zwaar aluminium ladeblok wat de achterkant van de auto in onbalans brengt!! De sedans van tegenwoordig kunnen de pilonnen van 50cm ook herbergen, dus geen station nodzaklijk daarvoor. Weggedrag en snelheid hebben hierbij ook een vordeel. Nu nog een keuze voor de 170pk versie ipv 140pk en je kunt voor zo'n 1000euro meer per auto meekomen in het verkeer (top op zo'n 225km/u).

Kon het niet laten weer een voorbeeld te schetsen.....

http://www.testauto.nl/persberichten/de-nieuwe-volkswagen-passat


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #526 Gepost op: 11 oktober 2010, 15:12:45
Het is niet raar denk ik dat een auto die nog officieel gepresenteerd moet worden niet voor een test naar Lelystad komt voor Nederlandse politie. Verder is een nieuw model een doorontwikkeling van een ouder model en als het oude model volstaat zal het nieuwe model dat zeker doen. Motorisch is het nieuwe model al zeker beter dan het oude.
Denk dat de keuze op de sedan versie van de Passat is te verwijzen naar het energielabel..... is wel degelijk van belang. Een sedan heeft namelijk het B label bij de bluemotion en de variant het D label. Verder is een Sedan helemaal niet erg qua ruimte, als je maar niet gaat werken met een ladeblok mar gewoon met uitrustingskisten van bijvoorbeeld POL uit Heteren. Heb je gewon lichtgewicht kuntstof kratten waar het zelfde in zit als een zwaar aluminium ladeblok wat de achterkant van de auto in onbalans brengt!! De sedans van tegenwoordig kunnen de pilonnen van 50cm ook herbergen, dus geen station nodzaklijk daarvoor. Weggedrag en snelheid hebben hierbij ook een vordeel. Nu nog een keuze voor de 170pk versie ipv 140pk en je kunt voor zo'n 1000euro meer per auto meekomen in het verkeer (top op zo'n 225km/u).

Kon het niet laten weer een voorbeeld te schetsen.....

http://www.testauto.nl/persberichten/de-nieuwe-volkswagen-passat

Aanvulling: Nieuwe model Passat Variant 125Kw/170Pk heeft ook B label..... dus geen excusses qua energielabel meer .... wel wellicht snlheid en wegligging al zal dat geen groot verschil zijn.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #527 Gepost op: 11 oktober 2010, 15:35:54

Aanvulling: Nieuwe model Passat Variant 125Kw/170Pk heeft ook B label..... dus geen excusses qua energielabel meer .... wel wellicht snlheid en wegligging al zal dat geen groot verschil zijn.

Opmerking: Vervelend dat ik niet meer kan aanvullen/veranderen......

Bekijk deze link: http://www.volkswagen.nl/media/images/download/prijslijst/nieuwe_passat.pdf

En zie dat het verschil tussen prijs van 103kw en 125kw versie van de Passat te verwaarlozen is. De prijs naar een 4wiel aangedreven versie is natuurlijk wel verschil maar..... qua snelheid weer niet (sneller in het optrekken en maar 3km verlies in de top). Door de doorontwikkeling in Bluemotion techniek blijven deze auto's ook erg zuinig. Denk dat dit in de aanbesteding ook een grote rol speelt (brandstof prijzen blijven steigen en bij lager verbruik bezuinig je ook meer en meer). Volkswagen is denk ik een van de weinige merken die hierin veel betekenen momenteel..... Was nooit zo'n Volkswagen fan maar als ik dat een beetje bekijk allemaal zie ik toch de voordelen.

Afgelopen week zelf een touran gereden met 125kw en een sportonderstel (a 500Euro of zo als optie) en moet zeggen niet van de weg te krijgen. Enige is dan wel de drempels.... Dus bij veel stadsverkeer is en sportonderstel niet echt aan te bevelen. Maar een wat ruimere regios's met minder drempel verkeer is een sportonderstel een goede optie. Al licht het ook aan de rijtechniek hoe je een drempel bereid en met welke snelheid je er dan nog zonder schade overheen kunt (rijopleiding!!)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #528 Gepost op: 11 oktober 2010, 16:17:14
de politie tourans beschikken over een 'slecht wegdek' pakket. Dwz, ruimere bodemvrijheid en aangepaste schokbrekers (stuggere veren en dempers) daarnaast moet je niet vergeten dat er in de politiewagens nog zo'n 150kg aan bagage in de achterbak en twee bepakte agenten voorin. Dit wijzigt ook het eea aan het weggedrag van de wagen (vergelijk het met je eigen wagen als je op vakantie gaat)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #529 Gepost op: 11 oktober 2010, 17:27:34
de politie tourans beschikken over een 'slecht wegdek' pakket. Dwz, ruimere bodemvrijheid en aangepaste schokbrekers (stuggere veren en dempers)

HoHo, dat is regio-afhankelijk ... En het ''slecht wegdek-pakket'' werkt ook niet helemaal. De ene na de andere Touran valt uit met afgebroken stabilisatoren en/of veren ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !