Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 754756 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #670 Gepost op: 30 januari 2011, 07:30:34
De transporter is ook niet meer wat het is geweest. Dit omdat de banken achter de bestuurder op een gods onmogelijk plaats zijn vast verankerd in de bodem van het vtg dat de bestuurdersstoel niet max naar achter kan. Hierdoor zitten mijn knieen weer in het dashboard verankerd.

Moet je daarbij wel vermelden dat dit een ''eigen'' inbouw (wens) is van Amsterdam-Amstelland. Andere korpsen hebben dat namelijk niet  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #671 Gepost op: 30 januari 2011, 10:33:08
Moet je daarbij wel vermelden dat dit een ''eigen'' inbouw (wens) is van Amsterdam-Amstelland. Andere korpsen hebben dat namelijk niet  ;)
Oke, dat wist ik niet want ik hem ze zo van de trailer af zien komen. Alleen dan zonder OGS en striping.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #672 Gepost op: 30 januari 2011, 15:52:49
Oke, dat wist ik niet want ik hem ze zo van de trailer af zien komen. Alleen dan zonder OGS en striping.

In zoverre dat zo'n beetje ieder korps in Nederland een eigen indeling heeft. De Amsterdamse indeling met twee rij'en banken tegenover elkaar heb ik nog nergens anders gezien.
In onze voertuigen zit overigens een tussenschot, dus daar kom je ook niet weg qua ruimte  :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #673 Gepost op: 30 januari 2011, 16:06:36
In zoverre dat zo'n beetje ieder korps in Nederland een eigen indeling heeft. De Amsterdamse indeling met twee rij'en banken tegenover elkaar heb ik nog nergens anders gezien.
In onze voertuigen zit overigens een tussenschot, dus daar kom je ook niet weg qua ruimte  :|

In ZHZ rijden (of reden) er ook een aantal in deze indeling rond. Heb namelijk nog in zo'n bus gezeten een jaar of 4/5 geleden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #674 Gepost op: 30 januari 2011, 16:16:56
De GLM bussen zijn ook zo uitgerust maar er zit wat tussenruimte bij waardoor de voorste stoelen wel optimaal naar achter kunnen.

Heb zelf met mijn 2 meter niet zo'n moeite in de Golf 6. De 5 is wel wat rottiger.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #675 Gepost op: 30 januari 2011, 16:26:49
Enkele bronnen geraadpleegd en er is enige duidelijkheid mbt snelwegvoertuigen.

Heb begrepen dat er ook mensen van verschillende regio's aanwezg zijn geweest.

Spec:
BMW 520d aut
2.0 4cill 184PK 380NM tussen 1750 - 2750 toeren
1790kg max; 220km/u

Volvo V70 D5 aut
2.4 5cil 205PK 420NM tussen 1400 - 3250 toeren
1599kg max; 220km/u

Heb niet kunnen achterhalen wat de opbouw gaat worden (echter de Vista zal hoogstwaarschijnlijk op de dakrail bevestigd worden. Volgens bronnen was deze bij de testen op beide voertuigen gemonteerd. Zal op de topsnelheid van invloed zijn geweest.

Wellicht iemand al meer of aanvullende info?

Ik heb vandaag de beide voertuigen gezien in Driebergen, op beide voertuigen is een vista gemonteerd (ziet er niet uit)
Beide voeruigen hebben geen striping maar alleen de vista op het dak, het is een witte BMW en zwarte Volvo.
Qua uiterlijk springt de BMW er wel uit moet ik zeggen.
Ik dacht te zien op de BMW dat het een 53o was ipv van 520.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #676 Gepost op: 30 januari 2011, 16:29:40
En had je je telelens bij je? 0098
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #677 Gepost op: 30 januari 2011, 16:30:54
En had je je telelens bij je? 0098

Nee heb er met mijn neus bovenop gestaan ;)
Werk als beveiliger bij het Klpd vandaar :)


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #678 Gepost op: 30 januari 2011, 20:45:38
Nee heb er met mijn neus bovenop gestaan ;)
Werk als beveiliger bij het Klpd vandaar :)

Dus de foto's of in ieder geval kentekens kunnen we wel tegemoed zien.... komende dagen. Volgens mijn bronnen wordt er de komende weken getest. Ze zullen ook opduiken in Haaglanden en RR volgens mn bronnen. AA weet ik niet, schijnen blind mee te gaan op het type auto.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #679 Gepost op: 30 januari 2011, 22:36:28
Dus de foto's of in ieder geval kentekens kunnen we wel tegemoed zien.... komende dagen.

Nick zal z'n baan niet kwijt willen, schat ik zo in ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s