Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 753237 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #960 Gepost op: 2 juli 2011, 21:41:38
Als A-A, A-A was dan reden ze nog gewoon in Golfjes in niet in de Touran.Anyway, tijd voor plaatjes:






Daar heb je idd een goed punt.

De setups vwb de opbouw wordt die zoals op de getoonde vtgn??


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #961 Gepost op: 2 juli 2011, 21:57:53
Als A-A, A-A was dan reden ze nog gewoon in Golfjes in niet in de Touran.
Anyway, tijd voor plaatjes:





Heeft de Touran van die knipperende mistlampen? Of zouden ze alleen bij de Touran de mistlampen aan hebben gezet..? Dat lijkt me toch ook niet het geval..  ???

Mooie voertuigen. Ik meen hier op het forum ook al eens een plaatje van een nieuwe Passat Variant 'in uniform' te hebben gezien.. Waar gaat die dan worden gebruikt? Die staat hier niet tussen. :-\

Anyway, mooie voertuigen! Rotterdamse setup op de Transporter, ik hoop dat die blijft!  ^-^
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #962 Gepost op: 2 juli 2011, 22:03:10
Mistlampen? Die zie ik niet. Als je doelt op de binnenste lampen van de koplampunit. Dat zijn de dagrijlichten. Mistlampen zitten bij de VW`s onder in de bumper.

De Passat gaan we gestriped niet meer terug zien. Voor de noodhulp kon er gekozen worden tussen de Passat en de Touran, uiteindelijk is het de Touran geworden en de passat is dus afgevallen.



MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #963 Gepost op: 2 juli 2011, 22:46:09
Op één van de foto's is nog een Golf Variant in uniform te zien en dus geen Passat. Carv meldt terecht dat dat wel een optie was.  De Golf Variant kan volgens mij wel aangeschaft worden, maar mag van de Raad van Korpschefs niet gebruikt worden voor de noodhulp of DHV. Dat geldt ook voor de busjes.

In de discussie over het opnemen van mistlichten in het plan van eisen is geadviseerd xenon verlichting te kiezen, omdat dat meer zicht op levert bij mist. Vanwege de hoge vervangingskosten bij schade (en daarin blinken we toch uit bij de politie) is daar van afgezien.
Als het goed is, zijn alle auto's voorzien van een schakeling waarmee het grote licht, in aanvulling op blauw-blauw, kan knipperen. Heb zelf 22 jaar geleden al wisselend knipperende koplampen ingebouwd in de Volvo's 440 van de RP groep waar ik toen werkte. Vooral bij zonnig weer is dat een heel goede aanvulling op het blauwe licht.Heb hierover jaren gecorrespondeerd met de raad van KC's ,  BiZa, Min van Verkeer en Waterstaat e.d. om dit gelegaliseerd te krijgen. Is uiteindelijk in het voertuigreglement opgenomen. De linker- en rechterlamp knipperen dan gelijktijdig en in een vaste frequentie. TNO heeft wisselend knipperen afgeraden.
Blauw licht is, zo blijkt uit onderzoek, overdag slecht zichtbaar. Daarom hebben de amerikanen ook rood licht in de balk. Heeft met het spectrum te maken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #964 Gepost op: 2 juli 2011, 22:49:40
Als het om de 'looks' zou moeten gaan, had ik persoonlijk de Passat gekozen  ::) . Maar er zal ongetwijfeld een goede reden zijn geweest voor het kiezen van de Touran.

En ik bedoel inderdaad die knipperende dagrijlichten ipv mistlampen. Ik kan er dus vanuit gaan dat deze knipperend ingebouwd zitten in de Touran? Dat zou mooi zijn en idd een handig extra effect opleveren!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #965 Gepost op: 2 juli 2011, 23:04:34
Het valt me op dat de Golf zeer magere verlichting op het dak heeft, in tegenstelling tot het demo model, of de Golfjes van de KMar of de Hondenbrigade van RR  :-\;


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #966 Gepost op: 2 juli 2011, 23:16:41
Het gaat niet om de dagrijlichten maar om het grote licht. In NHN hebben we er ruime ervaring mee opgedaan tot dat er een commissie kwam die de set up van de zogenaamde solo-auto's ging bedenken. Dat waren destijds Sharans. Zat er een wijsneus van het KLPD bij die met het voertuigreglement op de proppen kwam. Zou niet toegestaan zijn volgens het voertuig reglement. Later ging dezelfde man dit in een ander korps wel toepassen.

Ik heb er ooit over gedacht een proefproces uit te lokken door een ambu op te schrijven. Want sinds jaar en dag hebben de ambu´s ook zo´n voorziening. Beurtelings knipperend en in verschillende frequenties. Dat werd dus feitelijk gedoogd. Nieuwe ambu´s moeten ook aan gelijktijdig met een vaste frequentie knipperen

Sinds ongeveer twee jaar geleden in het voertuigreglement is aangepast, zit het standaard het standaard in de Tourans van NHN. Je kan het helaas alleen gebruiken als je blauw-blauw al aan hebt.

In mijn schakeling kon je het apart aan zetten. We gebruikten het ook als attentie signaal bij het geven van een stopteken. Doordat de koplichten beurtelings knipperden viel dat extra op. Het was dus niet een ongeduldige burger die achter je zat te seinen
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #967 Gepost op: 4 juli 2011, 18:16:26
Het valt me op dat de Golf zeer magere verlichting op het dak heeft, in tegenstelling tot het demo model, of de Golfjes van de KMar of de Hondenbrigade van RR  :-\;


Dat zag ik net ook en daar word ik niet blij van. Hopelijk komt er een volwaardige balk op.  :'(
Dit ziet er gewoon niet uit!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #968 Gepost op: 4 juli 2011, 18:27:05
Tevens lijkt het alsof de gewone autoradio verdwenen is ... En hoop ik dat ze extra achteruitrijdverlichting hebben gemonteerd... :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #969 Gepost op: 4 juli 2011, 18:45:19
De autoradio is alleen nog maar via het stuur te bedienen. Zowel in de kale als volledig uitgeruste versie... Errug handig 998765
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein