Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 754783 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Eagle Creek

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #1870 Gepost op: 13 november 2012, 18:34:54
Citaat
juist omdat dit in de rest van de wereld heel normaal is.
Misschien ben ik dan te nuchter hoor maar op mij komt er over als een soort onnodige na-aperij. Er is naar mijn mening (maargoed, wie ben ik ;)) geen Nederlander, noch buitenlander, die bij het zien van:


(zijkant politie + logo) of



zich afvraagt of dat er een hulpdienst voor hun neus staat of dat de plaatselijke carnavalsvereniging is uitgelopen.
Zelfs bij



Vind ik de waarde beperkt, hoewel ik van de voorkant hier nog enige verwarring met de douane (of misschien kmar) zou kunnen voorstellen.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil het niet groter maken dan het is. Maar zo'n herstickering kost ook weer geld. En puur omdat "alle anderen dat ook hebben" klinkt voor mijn gevoel niet echt onderbouwd.


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #1871 Gepost op: 13 november 2012, 19:25:25
Bij de Nationale politie draait het uiteindelijk toch om eenheid, en dat laat het ook zien. Op het bureau waar ik stage loop is ook pas sinds kort het woord "politie" erop geplakt.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1872 Gepost op: 13 november 2012, 20:21:38
Misschien ben ik dan te nuchter hoor maar op mij komt er over als een soort onnodige na-aperij. Er is naar mijn mening (maargoed, wie ben ik ;)) geen Nederlander, noch buitenlander, die bij het zien van:


(zijkant politie + logo) of



zich afvraagt of dat er een hulpdienst voor hun neus staat of dat de plaatselijke carnavalsvereniging is uitgelopen.
Zelfs bij



Vind ik de waarde beperkt, hoewel ik van de voorkant hier nog enige verwarring met de douane (of misschien kmar) zou kunnen voorstellen.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil het niet groter maken dan het is. Maar zo'n herstickering kost ook weer geld. En puur omdat "alle anderen dat ook hebben" klinkt voor mijn gevoel niet echt onderbouwd.

Je kunt 'm ook omdraaien. Wat was het nut van de korpsnaam op de motorkap en niet gewoon net als bij de brandweer, ambulance en douane de tekst politie? Ik vind het een stuk strakker staan en ook herkenbaarder. Zeker gezien de wannabee-striping op sommige niet-hulpverleningsvoertuigen die verdacht veel op de echte biza-striping lijkt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1873 Gepost op: 19 november 2012, 00:43:14
Inmiddels wordt er in het hele land druk gestickerd... Ik vraag me inmiddels af wat de keuze is geweest om het politie op de achterzijde niet te centreren. Ook bij voertuigen met twee achterdeuren moet dat geen probleem zijn. Het resultaat nu is dat het bij nagenoeg geen een voertuig op dezelfde plek zit....
Overigens heb ik 1 Touran gezien waarbij de tekst wél gecentreerd in het midden zat  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Eagle Creek

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #1874 Gepost op: 19 november 2012, 03:58:14
Inmiddels wordt er in het hele land druk gestickerd... Ik vraag me inmiddels af wat de keuze is geweest om het politie op de achterzijde niet te centreren. Ook bij voertuigen met twee achterdeuren moet dat geen probleem zijn. Het resultaat nu is dat het bij nagenoeg geen een voertuig op dezelfde plek zit....
Overigens heb ik 1 Touran gezien waarbij de tekst wél gecentreerd in het midden zat  ;)

Nouja, en dat ook. Als je dan toch éénheid wil uitstralen pak dat dan ook meteen goed aan  :-\


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1875 Gepost op: 19 november 2012, 14:06:10
en op de Volvo's van de VP staat het alleen op de motorkap en niet op de achterzijde.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #1876 Gepost op: 19 november 2012, 16:28:49
Gister zijn alle opvallende auto's van ons bureau, regio Groningen, voorzien van de tekst Politie op de motorkap en kofferbak.
En in Friesland is ook alles over! O0


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1877 Gepost op: 19 november 2012, 16:43:58
En in Friesland is ook alles over! O0

Mooi. Nu die ouwe Astra's er nog eens een keer uit.  ;)


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #1878 Gepost op: 19 november 2012, 16:46:42
Mooi. Nu die ouwe Astra's er nog eens een keer uit.  ;)
Dat ben ik helemaal met je eens! Maar opzich, het brengt nu i.v.m. de Nationale Politie wel weer wat afwisseling in de voertuigen...


Niels.

  • Hobby Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 732
Reactie #1879 Gepost op: 19 november 2012, 17:31:39
Inmiddels zijn de voertuigen van Team Buren-Culemborg (Gelderland-Zuid) ook voorzien van de tekst POLITIE  :)