Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 744470 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Gepost op: 27 september 2006, 18:04:40
Weet iemand hier misschien iets meer over de aanbesteding voor nieuw Politie-voertuigen.
Ik heb vernomen dat de Politie deze aanbesteding in de toekomst landelijk wil gaan doen. Dit zou dus betekenen dat alle regiokorpsen hetzelfde merk en misschien zelfs wel type auto krijgt.


Servo Per Amikeco


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 27 september 2006, 19:23:32
ik denk niet dat at op de korte termijn plaats zal vinden. Wat de regiokorpsen nu gedaan hebben om te bewijzen dat het stelsel niet op de schop hoeft voor een ander, landelijk stelsel is het volgende:
"Het Nederlands Politie Instituut (NPI), het ICT Service Centrum Politie, Justitie en Veiligheid (ISC) en het Concern Informatiemanagement Politie (CIP) zijn vanaf 1 augustus 2006 opgegaan in de voorziening tot Samenwerking Politie Nederland (VTSPN kortweg: Politie Nederland). De bedoeling is dat door samenvoeging de politie (nog) effectiever gaat samenwerken. Met de oprichting van Politie Nederland willen de korpsbeheerders laten zien dat samenwerken ook mogelijk is binnen het bestaande politiebestel". (bron: ACP politiebericht, sept/okt. 2006)

Als ik het goed heb begrepen, zal vanuit dit orgaan in de toekomst mogelijk besloten worden tot een gezamelijke investering van politieauto's. Zo ver is het voorlopig in ieder geval nog niet.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #2 Gepost op: 27 september 2006, 19:44:08
Ok dan,...klinkt heel aannemelijk.
Kunnen we op toch gewoon mooie foto's blijven nemen van alle verschillende auto's al dan niet in blauw/wit/rood-oranje uitvoering.  :D
Servo Per Amikeco


Rene112

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 27 september 2006, 22:58:57
Volgens mij loopt er zo'n landelijk aanbestedingstraject (of gaat dat binnenkort van start).
Ik begreep dat er zelfs de mogelijkheid bestond voor brandweerregio's om aan te haken met rode dienstauto's......

Maar het fijne weet ik er ook niet van, wie wel?  ;)

groeten,
René de Caluwé


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 27 september 2006, 23:08:04
Volgens mij loopt er zo'n landelijk aanbestedingstraject (of gaat dat binnenkort van start).
Ik begreep dat er zelfs de mogelijkheid bestond voor brandweerregio's om aan te haken met rode dienstauto's......

Maar het fijne weet ik er ook niet van, wie wel?  ;)

groeten,
René de Caluwé


Ik weet wel dat er toen sprake van was dat er in regio Amsterdam (en ik meen nog een aantal regio's) toen een X aantal VW Touran OVD voertuigen gekocht zouden worden. Dat is toen niets geworden doordat er enkele korpsen waren die er niet aan mee wilde werken maar een eigen keus wilde houden. Toen hebben alleen Amstelveen en Hoofddorp een VW touran gekocht.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #5 Gepost op: 1 oktober 2006, 14:31:21
Ik weet wel dat er toen sprake van was dat er in regio Amsterdam (en ik meen nog een aantal regio's) toen een X aantal VW Touran OVD voertuigen gekocht zouden worden. Dat is toen niets geworden doordat er enkele korpsen waren die er niet aan mee wilde werken maar een eigen keus wilde houden. Toen hebben alleen Amstelveen en Hoofddorp een VW touran gekocht.

Ik zag op Brandbase dat Amsterdam nu wel een Touran heeft voor de hovd 593 en de 058, dus ze hebben zeker alsnog wel wat tourannetjes gekocht  :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 1 oktober 2006, 15:40:19
Ik zag op Brandbase dat Amsterdam nu wel een Touran heeft voor de hovd 593 en de 058, dus ze hebben zeker alsnog wel wat tourannetjes gekocht  :)

het zou best kunnen dat er inmiddels enkele gekocht zijn, maar niet zoveel (of bestemd voor) als toen de bedoeling zou zijn.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #7 Gepost op: 8 oktober 2006, 22:18:20
het zou best kunnen dat er inmiddels enkele gekocht zijn, maar niet zoveel (of bestemd voor) als toen de bedoeling zou zijn.

aha oke  :)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 22 oktober 2006, 20:44:54
"Wie heeft de mooiste?

Nu is het nog zo dat collega's uit Den Haag surveillances rijden in Mercedesssen terwijl de Amsterdamse collega's in een volkswagen rijden. Vanaf volgend jaar worden alle auto's centraal ingekocht en is dit verleden tijd. In vier jaar tijd worden er centraal 6500 auto's ingekocht. Er zijn vier categorieen auto's, de winnaar per categorie wordt bepaald aan de hand van een aantal criteria, namelijk: prijs, verwachte inruilwaarde en de werkbaarheid (ergonomie). Zo bekijkt TNO bijvoorbeeld of het voor collega's gemakkelijk is om een verdachte in de auto te zetten. Naast het voldoen aan criteria, worden de modellen van de elf meedingende fabrikanten ook in de praktijk getest door collega's. Rechercheauto's en de onopvallende auto's van het KLPD vallen niet onder deze regeling."
Bron: "Politiebericht, vakblad voor de politiesector" ACP

Bij mij roept dit een aantal vragen op:
Wat zijn de 4 categorieën? Een mogelijkheid:
- Normale surveillanceauto (sedan)
- Grote surveillanceauto (busje)
- Onopvallende surveillanceauto
- Snelwegsurveillanceauto

Wat zijn de elf merken? Ik denk aan:
- Mercedes
- Opel
- Volkswagen
- Ford
- Volvo
- Toyota
- Mitsubishi
- Nissan

Ik zou als fabrikant eens goed op de werkvloer gaan kijken en voor een aantal auto's een politieuitvoering maken. Het kan je zomaar 6500 orders opleveren.

Ik neem aan dat de specials, zoals terreinvoertuigen, ME-voertuigen e.d. niet onder deze regeling vallen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 22 oktober 2006, 20:46:16
en wat ik begrepen heb zijn er al een aantal regio's die niet mee doen  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !