Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 744514 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #30 Gepost op: 24 oktober 2006, 21:46:56
Oh ja, ik rekende Zevenaar niet mee he.....bijna Duitsland..... :- Maar ik heb weer wat geleerd!
greetz,  Enrique


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #31 Gepost op: 24 oktober 2006, 21:48:44
Geen enkel Nederlands korps is in het bezit van een Smart hoor. Als ie alleen blauwe strepen had, denk ik aan de Ford Fusion (type weet ik niet helemaal zeker...) van het KLPD. Men heeft wel een tijdje (in de tijd dat de Smart pas in de handel was) met een demo-Smart gereden in diverse korpsen, net als met de VW Beetle.

Het was zeer zeker geen fusion. minder lang en 2deurs
Politie Aspirant niveau 4


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #32 Gepost op: 25 oktober 2006, 16:22:42
Het was zeer zeker geen fusion. minder lang en 2deurs

Fusion na een aanrijding van achteren?  ;D ;)
greetz,  Enrique


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #33 Gepost op: 25 oktober 2006, 17:42:53
Fusion na een aanrijding van achteren?  ;D ;)

negative on that sir
Politie Aspirant niveau 4


Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
Reactie #34 Gepost op: 29 oktober 2006, 12:28:48
Bij het KLPD gaan de V70 eruit en maken plaats voor de V50

Politie bestelt 800 Volvo's

BEESD - Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) heeft 800 nieuwe Volvo's besteld. De komende vier jaar wordt het hele KLPD-wagenpark vervangen.
Het korps maakt nu nog gebruik van de Volvo V70, maar dit model wordt vervangen door de kleinere V50. Stoelen, veiligheid en betrouwbaarheid gaven voor de KLPD de doorslag. Het merendeel van de politiewagens wordt met een 180 pk dieselmotor uitgerust. De topsnelheid bedraagt 220 km/u. De Volvo-importeur in Beesd is erg blij met de order.
 
www.autotelegraaf.nl


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #35 Gepost op: 29 oktober 2006, 13:08:13
Bij het KLPD gaan de V70 eruit en maken plaats voor de V50

Politie bestelt 800 Volvo's

BEESD - Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) heeft 800 nieuwe Volvo's besteld. De komende vier jaar wordt het hele KLPD-wagenpark vervangen.
Het korps maakt nu nog gebruik van de Volvo V70, maar dit model wordt vervangen door de kleinere V50. Stoelen, veiligheid en betrouwbaarheid gaven voor de KLPD de doorslag. Het merendeel van de politiewagens wordt met een 180 pk dieselmotor uitgerust. De topsnelheid bedraagt 220 km/u. De Volvo-importeur in Beesd is erg blij met de order.
 
www.autotelegraaf.nl

 >:(

Waarom nou toch. Zo'n V70 bolide is toch veel mooier, sneller, ruimer, (duurder) 8)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 2 november 2006, 23:59:57
Neem van mij aan dat dit het laatste VW jaar is. Vanaf volgend jaar is het afwachten welmerk het wordt.

mvg
Mike

Mike, bij het team techniek iets anders gehoord ;)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #37 Gepost op: 9 november 2006, 01:27:54
Bij het KLPD gaan de V70 eruit en maken plaats voor de V50

Politie bestelt 800 Volvo's

BEESD - Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) heeft 800 nieuwe Volvo's besteld. De komende vier jaar wordt het hele KLPD-wagenpark vervangen.
Het korps maakt nu nog gebruik van de Volvo V70, maar dit model wordt vervangen door de kleinere V50. Stoelen, veiligheid en betrouwbaarheid gaven voor de KLPD de doorslag. Het merendeel van de politiewagens wordt met een 180 pk dieselmotor uitgerust. De topsnelheid bedraagt 220 km/u. De Volvo-importeur in Beesd is erg blij met de order.
 
www.autotelegraaf.nl

dit is het verhaal van de klok en de klepel, de klpd besteld helemaal ''niets'', de v50 is onderdeel van de landelijke aanbesteding, m.a.w. alle korpsen krijgen voor een bepaalde groep de V50 toegewezen ook de klpd, dit is het resultaat van de voorlopige aanbesteding.
de mededeling dat Amsterdam de volkswagen trouw blijft heeft niets met de keuze van amsterdam te maken, zij moeten deze maal ook met de landelijke aanbesteding mee doen, maar ze hoeven zich niet ongerust te maken.
overigens het wordt niet 1 merk, het wordt een 3/1tje maar alle nieuwe oudjes (vorige aanbesteding) zullen nog wel een tijdje mee gaan.
Nemo me impune lacessit


Baksteen

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 16 november 2006, 00:17:28
De gunning is allang bekend....

Ik ben niet echt een autoliefjhebber, maar wat ik nog weet...de 4 categorien die algenoemd waren:

1 VW polo/Golf

2 Volvo V50

3 VW Sharan

4 VW Transporter.


Motoren: (die weet ik wel nauwkeurig uit m'n hoofd ;))

BMW R1200RT
BMW F650

Yamaha FJR 1300
Yamaha TDM900
Yamaha XT660R




Overigens rijdt er idd wel ergens een Smart in politiestriping rond, was een demo en stunt van de importeur....


Gast

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 16 november 2006, 02:04:46
Die Smart in politie-uitvoering was in 1999 :) Na het idee van een Almeerse diender om een voertuig in het assortiment te hebben die de talrijke fietspaden in Almere zou moeten kunnen betreden had Smart Nederland eentje met striping en een Vista balk op het dak een paar dagen als promo daar laten rondrijden. Daarna keerde hij terug naar de importeur.
Daar moet ik nog foto's van hebben, ga ik morgen opzoeken!!

Greets
René