Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 754594 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #380 Gepost op: 19 juli 2010, 16:34:09
(waar ik wel moet zeggen dat ik niet weet of de stalen velgen op de v50 in eerste instantie een eis was van de klpd...)

Om hier héél kort even op terug te komen, feit is wel dat voor de ''burger'' de V50 D5 nooit met stalen velgen geleverd is, kun je dus uit concluderen dat het een ''optie'' (noem down-grade) was voor de politie's  998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #381 Gepost op: 19 juli 2010, 22:04:16
I'd noticed, daarom had ik het er ook bij gezet ;)


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #382 Gepost op: 19 juli 2010, 22:54:26
Het idee achter de stalen velgen was dat lichtmetaal te kwetsbaar is voor politiegebruik. De praktijk wees uit dat de remmen te kwetsbaar waren voor staal...


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #383 Gepost op: 20 juli 2010, 11:36:11
Waarom niet geschikt voor het nachtwerk? Is dat zoveel intensiever voor de remmen dan overdag?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #384 Gepost op: 20 juli 2010, 12:06:50
's Nachts wordt er door burgers vaak (en dus ook door de politie) "anders" gereden dan overdag. Betekent meer belasting van het voertuig, warmere remmen e.d. ...


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #385 Gepost op: 20 juli 2010, 14:08:00
het verhaal dat ik op heb geschreven gaat over de nieuwe aanbesteding. s'Nachts heb je immers meer inbraken, ramkraken en meer van dat soort dingen. Meestal gaat dit gepaard met wat snelle voertuigen. Overdag is het drukker en kan je dus voldoen met een voertuig waarbij je veel koppel hebt en een lage topsnelheid.

Misschien dat het nu duidelijk is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #386 Gepost op: 20 juli 2010, 14:17:20
het verhaal dat ik op heb geschreven gaat over de nieuwe aanbesteding. s'Nachts heb je immers meer inbraken, ramkraken en meer van dat soort dingen. Meestal gaat dit gepaard met wat snelle voertuigen. Overdag is het drukker en kan je dus voldoen met een voertuig waarbij je veel koppel hebt en een lage topsnelheid.

Ben benieuwd hoe dit landelijk opgelost gaat worden, in de nachtdiensten is er namelijk nooit KLPD in de buurt en zul je er als regio zelf achteraan moeten. Recentelijke zaken welke gespeeld hebben zijn altijd opgepakt door een regio-korps soms in samenwerking met de verkeersdienst van een andere regio.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #387 Gepost op: 20 juli 2010, 15:49:58
Ben benieuwd hoe dit landelijk opgelost gaat worden, in de nachtdiensten is er namelijk nooit KLPD in de buurt en zul je er als regio zelf achteraan moeten. Recentelijke zaken welke gespeeld hebben zijn altijd opgepakt door een regio-korps soms in samenwerking met de verkeersdienst van een andere regio.
Daarom moeten er ook snelle(re) auto's komen, zodat ze wel in de buurt zitten/komen >:D

is het drukker en kan je dus voldoen met een voertuig waarbij je veel koppel hebt en een lage topsnelheid.

Koppel en vermogen, hoe zat dat ook alweer? e050
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #388 Gepost op: 20 juli 2010, 15:51:15
Als het KLPD dit voor elkaar krijgt, dan staat de deur op een kier. Er ontstaat dan een mogelijkheid voor de regio's die een eigen verkeersdienst hebben.  Immers zij kunnen dan naar allewaarschijnlijkheid ook gebruik gaan maken van de uitzondering.
Het gaat er uiteindelijk allemaal om hoe zet je het op papier. Kom je met een goed verhaal dan heb je altijd kans.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #389 Gepost op: 20 juli 2010, 15:52:17
dat moet jij toch weten.  098uo  098uo