Urban Search and Rescue Nederland (USAR.NL)

Auteur Topic: Urban Search and Rescue Nederland (USAR.NL)  (gelezen 39276 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #10 Gepost op: 21 oktober 2011, 11:12:01
Is dat geen Scania...??  uit ZWOLLE ??

groetjes uit "good old Germany"

Marinus

klopt, nederlandse makelij dus.. maar vind een 114L (als ik mij niet vergis) niet zo handig meer voor dit soort inzetten


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #11 Gepost op: 18 november 2011, 19:56:19
klopt, nederlandse makelij dus.. maar vind een 114L (als ik mij niet vergis) niet zo handig meer voor dit soort inzetten

Is idd niet zo handig als de USAR in verweggistan moet worden ingezet en je moet over de weg er naar toe, duurt een paar dagen (weken).
Dan kun je beter de lading of complete oplegger laten invliegen, en daar een trekker regelen, om de oplegger af te leveren bij een vliegveld is de 114L ruim voldoende.


Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Reactie #12 Gepost op: 13 juni 2012, 10:57:06
De nieuwe trekker van de Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding.

Hij stond op de open dag  van de brandweer Zwijndrecht, en heeft de oplegger van het USAR-Team gebracht en opgehaald.




Helaas haalt Imageshack de kwaliteit van de foto's omlaag!

Dienst: Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding
Kazerne: LFR Zoetermeer
Roepnummer: -
Soort voertuig: Vrachtwagen/trekker
Merk & type: Volvo FM.330eev
Kenteken: BZ-PS-25
Byzonderheden: Federal Signal Vista lichtbalk op het dak, geen sirene.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #13 Gepost op: 13 juni 2012, 13:47:43
Byzonderheden: Federal Signal Vista lichtbalk op het dak, geen sirene.
Waar is dit op gebaseerd? Ik zie genoeg plastic waar hij achter kan zitten.


Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2012, 14:41:51
Omdat ik het gevraagd heb aan de chauffeur, en hij heeft gezegd dat er geen sirene op zit. Omdat dit geen nut heeft.


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2012, 16:01:15
Lijkt me nogmaals erg stug, misschien dat hij hem niet aan wilde zetten maar als er een blauwe lamp op zit zit er natuurlijk ook een sirene op.
Anders is het namelijk geen voorangsvoertuig.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #16 Gepost op: 13 juni 2012, 16:48:51
Omdat ik het gevraagd heb aan de chauffeur, en hij heeft gezegd dat er geen sirene op zit. Omdat dit geen nut heeft.

Waarom zou dit geen NUT hebben.

Ken genoeg HV vtgn/BOTSabsorbers die gewoon aan de wettelijke snelheid voldoen, echter als zij hun OGS/amber aanzetten wordt automatisch de snelheidsbegrenzer er afgehaald. Als voorbeeld hiervan de politiekranen van A-A. Die rijden gewoon 80 km/u alleen als ze OGS aan hebben kunnen ze ergens tussen de 110 en 130 km/u.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #17 Gepost op: 13 juni 2012, 17:06:13
Buiten de vraag of het wel of geen nut heeft m.b.t. de snelheid, wat te denken van voorrang op kruisingen etc?
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #18 Gepost op: 13 juni 2012, 17:52:29
Buiten de vraag of het wel of geen nut heeft m.b.t. de snelheid, wat te denken van voorrang op kruisingen etc?
Uberhaupt plaats je naast zwaailichten toch ook een sirene op een brandweervoertuig?!


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #19 Gepost op: 13 juni 2012, 18:14:40
Juist niet. Vroeger had je veel geintegreerde systemen waar de sirene in de balk verwerkt zat.
Maar door de geluidsdruk in de cabine worden de meesten nu achter de grill of bumper gebouwd.