Urban Search and Rescue Nederland (USAR.NL)

Auteur Topic: Urban Search and Rescue Nederland (USAR.NL)  (gelezen 39262 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #20 Gepost op: 13 juni 2012, 18:18:55
Waarom zou dit geen NUT hebben.


Ik denk omdat de LFR geen functie heeft waarbij ze OGS nodig hebben. Ze hebben geen uitrukfunctie.
Enige reden waarom is er wel een balk op zit is om de primaire striping te mogen gebruiken (primair mag alleen icm. OGS installatie).
Verder ziet de belastingdienst niet of er wel of geen sirene op het voertuig zit bij de aanvraag voor vrijstelling wegenbelasting en BPM. Maar de balk wel.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #21 Gepost op: 13 juni 2012, 18:26:42
Juist niet. Vroeger had je veel geintegreerde systemen waar de sirene in de balk verwerkt zat.
Maar door de geluidsdruk in de cabine worden de meesten nu achter de grill of bumper gebouwd.
Ik denk dat CanonFreak niet naast als in fysiek naast bedoeld. ;)


Vincent156

  • Manschap A
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Reactie #22 Gepost op: 15 juni 2012, 18:39:50
en buiten dat feit om , als er blauw op zit moet er een sirene op zitten!;)

alleen blauw voeren me een prio 1 rit is verboden!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 15 juni 2012, 19:20:14
Ik weet wel dat er geoefend is/wordt om de USAR-trekker/oplegger onder motorbegeleiding prio-1 te laten rijden (i.v.m. breedte en lengte, draaicirkel etc.).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #24 Gepost op: 24 juni 2012, 17:54:02
Ik denk omdat de LFR geen functie heeft waarbij ze OGS nodig hebben. Ze hebben geen uitrukfunctie.
Enige reden waarom is er wel een balk op zit is om de primaire striping te mogen gebruiken (primair mag alleen icm. OGS installatie).
Verder ziet de belastingdienst niet of er wel of geen sirene op het voertuig zit bij de aanvraag voor vrijstelling wegenbelasting en BPM. Maar de balk wel.

Punt 1: waarom dan geen secundaire striping?
Punt 2: waarom heeft LFR geen primaire uitruk functie?

De voertuigen met C2000 antenne hebben toch ook prioritaire signalen en zijn toch ook van LFR.
En als het voertuig dat de aanhanger met het USAR materiaal al geen primaire uitruk fucntie meer is, dan stel ik me toch wel vragen. Ik vrees dat Nederland een beetje begint te verzuipen in zijn eigen regeltjes. Een voertuig als dit moet gewoon zijn uitgerust met het volledige gamma aan prio signalering en zal in de meeste gevallen ook nog moeten begeleid worden door motoragenten voor een vlotte doorgang door het verkeer. Ook bij de inzet van een USAR team is inzet snelheid van groot belang.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #25 Gepost op: 24 juni 2012, 19:09:11
Ik vrees dat Nederland een beetje begint te verzuipen in zijn eigen regeltjes.
Hoe wilde je politiek Nederland daar van overtuigen? Als het al niet lukt met 'mensen van de werkvloer... 98uiye


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #26 Gepost op: 24 juni 2012, 23:06:43
Punt 1: waarom dan geen secundaire striping?
Punt 2: waarom heeft LFR geen primaire uitruk functie?


1. Waarom wel? Ik zie het nut niet van secundaire striping. Dat heeft alleen toegevoegde waarde als je geen OGS op een voertuig plaatst.

2. LFR is hoofdzakelijk een faciliterende organisatie. Ze faciliteren met name op het gebied van beleid en spulletjes. Als USAR uitrukt, rukt volgens mij niet de LFR uit maar USAR. Dat de spullen van USAR door de LFR geregeld worden is iets anders lijkt me.

Maar wellicht kan er iemand van de LFR hier uitsluitsel over geven. Ik weet wel iets van verschillende activiteiten van ze, maar niet de details.

De voertuigen met C2000 antenne hebben toch ook prioritaire signalen en zijn toch ook van LFR.
En als het voertuig dat de aanhanger met het USAR materiaal al geen primaire uitruk fucntie meer is, dan stel ik me toch wel vragen. Ik vrees dat Nederland een beetje begint te verzuipen in zijn eigen regeltjes. Een voertuig als dit moet gewoon zijn uitgerust met het volledige gamma aan prio signalering en zal in de meeste gevallen ook nog moeten begeleid worden door motoragenten voor een vlotte doorgang door het verkeer. Ook bij de inzet van een USAR team is inzet snelheid van groot belang.
[/quote]


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #27 Gepost op: 25 juni 2012, 02:53:05
Laten we alsjeblieft niet te ver gaan in de discussie.... Het zal niet de eerste keer zijn dat ''iemand van iemand iets gehoord heeft'' terwijl een van de twee iemanden niet wist of het wel juist was....

Zoals ik al zei, worden de chauffeurs wel getraind in het rijden van spoedritten (weliswaar onder begeleiding), dus het lijkt mij héél erg sterk dat een voertuig van notabene het LFR (onderdeel van de mensen die zo'n beetje van alles beslissen op die niveau's) niet voldoet aan de eisen....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #28 Gepost op: 20 februari 2014, 20:22:39
Op 0:54 enkele Nederlandse voertuigen van de USAR in actie bij een internationale oefening in Salzburg (Oostenrijk)

"Taranis 2013 EU Exercise" | Train accident in Salzburg - Part 1/5

User: Tornadohamster


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #29 Gepost op: 20 februari 2014, 21:23:02
Citaat van: Piecke link=msg=1245522 date=1392924159
Op 0:54 enkele Nederlandse voertuigen van de USAR in actie bij een internationale oefening in Salzburg (Oostenrijk)

"Taranis 2013 EU Exercise" | Train accident in Salzburg - Part 1/5

User: Tornadohamster
Weet iemand of die onopvallende Nederlandse busjes van Usar zijn? Ik dacht dat ze van de Landelijke Eenheid waren.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!