Vrouw overlijdt na brand in ziekenhuis - Almelo 28-09-2006

Auteur Topic: Vrouw overlijdt na brand in ziekenhuis - Almelo 28-09-2006  (gelezen 37189 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Gepost op: 28 september 2006, 22:04:16
De 69-jarige vrouw uit Almelo die donderdagochtend bij een brand op de OK van het Twenteborg ziekenhuis overleden is, was op het moment van uitbreken van de brand bij kennis. De brand ontstond nadat een anesthesie-apparaat defect raakte. Een sissend geluid werd steeds luider en uiteindelijk oorverdovend, even later gevolgd door een steekvlam.

Een anesthesie medewerker heeft nog met een brandslang geprobeerd de brand te blussen, maar moest deze poging staken door de vlammenzee.

De 69-jarige vrouw was voor een relatief kleine ingreep in het ziekenhuis, mede hierdoor was zij slechts plaatselijk verdoofd en bij kennis. Om de operatie goed te laten verlopen is de vrouw op de operatietafel gefixeerd, of te wel vastgebonden.

Het operatie-team heeft nog geprobeerd de vrouw uit haar benarde positie te bevrijden, maar kon haar door de vlammen niet meer bereiken. Ook kon het personeel niet meer bij de afstandsbediening om op deze manier de tafel te verplaatsen.

Het BHV heeft het personeel van de ramp-plek verwijdert, wijfelend moesten de OK medewerkers in zien dat alle hulp voor de vrouw te laat kwam. Volgens de Voorzitter van de raad van bestuur de heer van Alphen heeft de vrouw "geen hoorbare of zichtbare respons meer gegeven nadat de brand was uitgebroken.

Ook al moet sectie nog uitwijzen waar de vrouw precies aan overleden is, moet aangenomen worden dat de vrouw rechtstreeks aan de gevolgen van de brand overleden is.

De verslagen medewerkers die betrokken waren bij het incident zijn donderdagmiddag opgevangen door het ziekenhuis.

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]




Denker

  • Ploegleider BHV + EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
Reactie #1 Gepost op: 28 september 2006, 22:21:09
Ik hoorde het net van jullie, vreselijk zeg...


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #2 Gepost op: 28 september 2006, 22:39:59
pfff lijkt me echt onmogelijk zware beslissing geweest om die vrouw te moeten achterlaten.

sterkte aan de hulpverleners die ter plaatse waren (en uiteraard de familie maargoed de kans is kleiner dat die hier lezen)
Politie Aspirant niveau 4


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 28 september 2006, 22:47:48
http://planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=761880/sc=a7df40

Slachtoffer brand operatiekamer was vastgesnoerd
Gepubliceerd op donderdag 28 september 2006
ALMELO (ANP) - De 69-jarige vrouw die donderdag in het Twenteborg Ziekenhuis in Almelo omkwam door een brand in de operatiekamer was op dat moment vastgesnoerd. Personeel probeerde haar nog wel te bevrijden, maar dat is niet gelukt. Dit maakte een woordvoerder van het ziekenhuis bekend.

De vrouw uit Almelo was tijdens de operatie plaatselijk verdoofd en bij kennis. De standaard procedure schrijft voor dat de patiënt zogeheten gefixeerd op de operatietafel ligt, om ongewenste bewegingen te voorkomen. Plotseling kwam er een steekvlam uit een zuil dicht bij het hoofd van de patiënt. De anesthesieassistent probeerde met de brandslang tevergeefs het vuur te blussen.

De afstandbediening van de operatietafel was door de vlammen onbereikbaar geworden. De vrouw is vervolgens in de vuurzee om het leven gekomen, zo blijkt uit een reconstructie van het ziekenhuis. De technische recherche stelt een onderzoek in naar de exacte toedracht van het ongeval.


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #4 Gepost op: 29 september 2006, 00:12:38
Zoals ik het lees, was het simpelweg een triest ongeval, waar niemand iets aan kon doen. :-\

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk


Denker

  • Ploegleider BHV + EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
Reactie #5 Gepost op: 29 september 2006, 07:49:04
Ik las dat een van de BHV'ers bij de vrijwillige brandweer zit, iemand enig idee wie dat is?


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #6 Gepost op: 29 september 2006, 09:17:08
Ik las dat een van de BHV'ers bij de vrijwillige brandweer zit, iemand enig idee wie dat is?

Lijkt me nou niet gepast om hier namen te gaan roepen.... ::)
Nurse powerrrrr


helm

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 29 september 2006, 09:36:49
Iemand enig idee wat de oorzaak van de brand was?


Denker

  • Ploegleider BHV + EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
Reactie #8 Gepost op: 29 september 2006, 09:44:55
Lijkt me nou niet gepast om hier namen te gaan roepen.... ::)
Als iemand een voornaam noemt of zegt in welke ploeg deze persoon zat, kom ik er ook wel achter.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #9 Gepost op: 29 september 2006, 10:03:46
Als iemand een voornaam noemt of zegt in welke ploeg deze persoon zat, kom ik er ook wel achter.

Hoop dat deze gegevens hier niet op het forum genoemd worden. Ga met de opmerking van Patries mee dat dat me inderdaad niet echt gepast lijkt. Ook niet relevant overigens.

Maar suc6 met je zoektocht, al zou ik willen voorstellen dit buiten het forum om te doen. Maar ach.. wie ben ik?