Verkeersregelaar voertuigen

Auteur Topic: Verkeersregelaar voertuigen  (gelezen 205186 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #180 Gepost op: 30 juni 2010, 21:32:11
@mfrankena
Inderdaad is er een bedrijfsregel opgesteld dat mensen op de snelweg geen "hobby-bobbie" gedrag mogen uitvoeren door voor elk klein dingetje handelingen op de snelweg uit te voeren.
Bellen is ook hulverlenen, en daar houden ze zich dan ook aan.
De bewuste foto op de website vind ik een mooie foto, dat is de reden dat hij er bij staat. Bij dat specifieke geval sta ik ook achter de beslissing van de werknemer dat hij daar ging staan ter beveiliging van die bestuurder, het kon veilig en hij valt wat meer op met een bedrijfsvoertuig. Vanuit de Politie ter plaatse is er toen ook gevraagd of hij er bij wilde blijven.
Even buiten het feit of hij alles conform richtlijnen gedaan heeft, hij is namelijk VKR en geen WIS.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


WIS IM+

  • Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • IM is geweldige uitvinding
Reactie #181 Gepost op: 1 juli 2010, 21:35:00
Al dan nietof ze daar staan om iemand te beveiligen met alle goede bedoelingen, De scheidslijn is niet voor niets uitgevonden.

Een simpel voorbeeld, bij Politie Amsterdam-Amstelland is de Ringweg ook een Domein van de DCIV. Een wijkteam dient ten aller tijde direct de locatie te verlaten bij aankomst van een RSA voertuig.!

Dus als Verkeersregelaar zonder IM+ opleiding dien je per direct de locatie te verlaten bij aankomst van een andere hulpdienst die er wel voor is opgeleidt. Dus een Politie c.q. Rijkswaterstaat medewerker.

Je hebt de bevoegdheid niet. En ik denk dat de mensen zich danig kunnen vergissen in de snelheid waarmee voertiugen op je af komen bij veiligstyellen van een incident. Kijk de Verkeersregelaar zal geen nummer hebben van de Verkeerscentrale in die omgeving om zo snel mogelijk signalering op de weg te krijgen. Dus dat moet dan zowiezo toch weer via de Politite meldkamer.

Dus het is echt niet verkeerd om hulp te bieden, want na de overweging van de eigen veiligheid is dit verplicht aan iedere burger, maar om dan eerst nog even een foto te maken om zo te laten zien dat je als particulier bedrijf op de rijkswegen IM taken uitvoerd vindt ik persoonlijk wat ver gaan.

Meer wil ik niet meer kwijt over de eeuwige discussie hierover, ik bedank ze altijd direct voor hun hulp en verzoek ze te vertrekken. Dat scheelt mij namelijk weer een aantal personen op de rijksweg die ik in de gaten moet houden.

En ik weet dat een aantal collega's van politie Amsterdam er precies zo over denken.!
Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #182 Gepost op: 2 juli 2010, 14:05:32
Lijkt me een mooie afsluiter om weer on-topic te gaan :)

Verdere discussie kan in het board 'Gele kolom' gevoerd worden.
Als berichten van hier moeten verhuizen naar daar --> stuur even een PM ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #183 Gepost op: 5 september 2010, 23:24:26




Dienst: Van der Linden Traffic Control
Soort voertuig: Dienstvoertuig
Merk & type: Ford Ranger Wildtrak
Kenteken: 26-VZB-3
Byzonderheden: DRIP, camera, AED & vol gestopt met signalering



Dienst: Van der Linden Traffic Control
Soort voertuig: Dienstmotor tbv verkeersregelaar
Merk & type: Honda Pan European ST1300
Nummer: 03
Kenteken: niet bekend
Byzonderheden: Vol met led signalering, camera. Ex politie motor.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #184 Gepost op: 5 september 2010, 23:33:07


Dienst: Van der Linden Traffic Control
Soort voertuig: Dienstmotor tbv verkeersregelaar
Merk & type: Honda Pan European ST1300
Nummer: 03
Kenteken: niet bekend
Byzonderheden: Vol met led signalering, camera. Ex politie motor.
Volgens de zijkant van de motor is het 04...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #185 Gepost op: 26 september 2010, 20:33:29
Voor de geinteresseerden, AVD Verkeer heeft een ''nieuwe'' vrachtwagen in gebruik, voorzien van striping en oranje signalering.
Volgens mij een soort coordinatie wagen of iets dergelijks
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #186 Gepost op: 9 november 2010, 09:13:37
Zijn er, behalve voorschriten voor de voertuigen, ook voorschriften voor kleding? Als de één in paars loopt en de ander in gifgroen wordt het er ook niet duidelijker op ;)

Ja uniformiteit in kleding mist nog wel eens de boot bij al die particuliere bedrijven in security en Verkeersregeling. Die in gifgroen werkt vast voor een milieudienst... 0098


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #187 Gepost op: 10 november 2010, 21:54:51
Ja uniformiteit in kleding mist nog wel eens de boot bij al die particuliere bedrijven in security en Verkeersregeling. Die in gifgroen werkt vast voor een milieudienst... 0098

Gelukkig is er vier jaar na het door jou geciteerde bericht verandering in gekomen, met invoering van de Regeling Verkeersregelaar 2009 O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #188 Gepost op: 11 november 2010, 02:11:43
Ja uniformiteit in kleding mist nog wel eens de boot bij al die particuliere bedrijven in security en Verkeersregeling. Die in gifgroen werkt vast voor een milieudienst... 0098

Wat betreft jou Security deel ben ik dan toch wel benieuwd waar de uniformiteit de boot mist.
Dit omdat in de Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus ( WPBR ) in Artikel 9 namelijk duidelijk is omschreven waar een beveiligingsorganisatie aan moet voldoen.

Artikel 9
1.Een beveiligingsorganisatie aan welke een vergunning is verleend draagt er zorg voor dat de personen die zijn belast met beveiligingswerkzaamheden,
bij de uitvoering van deze werkzaamheden een door Onze Minister goedgekeurd uniform dragen.

2.Onze Minister kan voor bepaalde beveiligingswerkzaamheden ontheffing verlenen van de verplichting, bedoeld in het eerste lid,
indien dit gelet op de aard van de werkzaamheden gewenst is en zich daartegen geen zwaarwegende belangen verzetten.
Onze Minister kan daaraan voorschriften verbinden betreffende de instructie van het betrokken personeel.

BRON: http://wetten.overheid.nl/BWBR0008973/geldigheidsdatum_08-04-2010#Paragraaf1_Artikel3

Verder staat er op de volgende link ook nog aanvullende info. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/particuliere-beveiliging-en-recherche/eisen-particuliere-beveiliging-en-recherche/uniform-beveililgers/eisen-uniform

Dat sommige beveiligingsorganisaties een uniform hebben wat er niet uitziet kwa kleurencombinaties ja daar ben ik het volledig mee eens.
Dat zou ik als ik eigenaar c.q. directeur zou zijn ook helemaal anders doen maar dat is omdat ik een bepaalde voorkeur heb.
Het moet wel smoel hebben zeg maar.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #189 Gepost op: 11 november 2010, 14:13:55
Discussie over beveiligingsuniformen is hier niet op z'n plaats, maar kan in een nieuw te starten topic worden gevoerd.
Graag hier weer on-topic :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s