Verkeersregelaar voertuigen

Auteur Topic: Verkeersregelaar voertuigen  (gelezen 201574 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 5 oktober 2006, 19:13:19
Iemand ANDERS had het ook over een BV-tje ;) wel bij de les blijven he?  ;D

Al iets gevonden met Google Paolo?


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #21 Gepost op: 6 oktober 2006, 11:30:03
Wordt dan een grote auto om alles op kwijt te kunnen denk ik ;D
En ze zullen ook wel allebei willen rijden... heb je zoiets voor nodig.... kwam ik vannacht tegen... geen PS-kunsten oid, zo goed ben ik niet eens met PS... mocht ik willen :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Mini HV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 213
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #22 Gepost op: 6 oktober 2006, 12:07:21
En ze zullen ook wel allebei willen rijden... heb je zoiets voor nodig.... kwam ik vannacht tegen... geen PS-kunsten oid, zo goed ben ik niet eens met PS... mocht ik willen :P
Deze foto stond deze week ook al op www.nu.nl. Enig idee waar deze voor gebruikt wordt/gaat worden?

Fokko
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #23 Gepost op: 6 oktober 2006, 16:14:57
Deze foto stond deze week ook al op www.nu.nl. Enig idee waar deze voor gebruikt wordt/gaat worden?

Fokko

Misschien voor in een tunnel ofzo? Waar je niet kan draaien en alleen naar voren en naar achteren kunt. Maar dat even terzijde ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #24 Gepost op: 18 oktober 2006, 13:28:35
Hier twee voertuigen in gebruik bij traffic safety limburg
(met masterblas erin? ::))





Sorry voor late reactie.

Ik zit niet in bovenstaande voertuigen. Foto's zijn gemaak tijdens Rescue Vlissingen.
Opel Frontera is trouwens niet in dienst van TSL, maar van een leverancier in Toeters en Bellen. Bedrijf waar wij als TSL
zaken mee doen dus.
Servo Per Amikeco


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #25 Gepost op: 18 oktober 2006, 13:32:54
Zijn er, behalve voorschriten voor de voertuigen, ook voorschriften voor kleding? Als de één in paars loopt en de ander in gifgroen wordt het er ook niet duidelijker op ;)

Momenteel zijn de richtlijnen betreft kleding dat een verkeersregelaar een oranje veiligheidshesje met retroreflecterende strepen en op voor- en achterzijde de tekst "VERKEERSREGELAAR".
Waarschijnlijk zullen er medio 2007 nieuwe richtlijnen komen. Ook zal er dan waarschijnlijk het een en ander gaan veranderen omtrent de regelgeving voor Verkeersregelaars.
Servo Per Amikeco


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #26 Gepost op: 18 oktober 2006, 18:44:01
is het eigenlijk zo dat bij calamiteiten eenieder het verkeer mag regelen totdat er een daartoe bevoegd persoon aanwezig is? lijkt mij in het kader van de verkeerstdoorstroming en veiligheid toch wel toegestaan danwel gedoogd?
Politie Aspirant niveau 4


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #27 Gepost op: 19 oktober 2006, 09:50:46
In principe is het zo dat alleen daartoe bevoegde personen aanwijzingen mogen geven aan verkeersdeelnemers, dit zijn dus o.a. Politie en Verkeersregelaars. Op het moment dat jij echter een ongeluk ziet gebeuren is het je burgerplicht om hulp te verlenen.
Dit houdt in dat je hulpdiensten waarschuwd en eventueel eerste hulp verleend aan slachtoffer, maar dit kan ook betekenen dat je het overige verkeer enkele aanwijzingen geeft om zo onveilige situaties te voorkomen. Denk hierbij vooral ook aan je EIGEN VEILIGHEID (draag altijd een veiligheidshesje) en veiligheid van eventuele slachtoffers en andere betrokkenen. Onder dergelijke omstandigheden heeft de verkeersdoorstroming minder prioriteit en ga je daar als leek dan ook niet mee bemoeien, laat dit aan mensen over die hier ervaring mee hebben en de daartoe benodigde middelen hebben (actiewagens, pillonnen enz.)

Kort samengevat: geef alleen verkeersaanwijzingen indien dit nodig is om onveilige situaties te voorkomen.

Let op! Dit is mijn persoonlijke mening. In principe is het niet toegestaan, maar zal gedoogd worden. Vraag op het moment dat hulpdiensten arriveren of je nog van dienst kunt zijn en zoja op welke manier. Indien dit niet het geval is maak, verlaat de plaats van het ongeval dan of ga achter de geleiderail staan zodat hulpverleners hun werk optimaal kunnen uitvoeren.
Servo Per Amikeco


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #28 Gepost op: 19 oktober 2006, 11:09:09
Sorry voor late reactie.

Ik zit niet in bovenstaande voertuigen. Foto's zijn gemaak tijdens Rescue Vlissingen.
Opel Frontera is trouwens niet in dienst van TSL, maar van een leverancier in Toeters en Bellen. Bedrijf waar wij als TSL
zaken mee doen dus.


Tsja, als je er zo'n grote vlag op legt, laat je mij wat anders denken natuurlijk :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #29 Gepost op: 19 oktober 2006, 13:09:23
In principe is het zo dat alleen daartoe bevoegde personen aanwijzingen mogen geven aan verkeersdeelnemers, dit zijn dus o.a. Politie en Verkeersregelaars. Op het moment dat jij echter een ongeluk ziet gebeuren is het je burgerplicht om hulp te verlenen.
Dit houdt in dat je hulpdiensten waarschuwd en eventueel eerste hulp verleend aan slachtoffer, maar dit kan ook betekenen dat je het overige verkeer enkele aanwijzingen geeft om zo onveilige situaties te voorkomen. Denk hierbij vooral ook aan je EIGEN VEILIGHEID (draag altijd een veiligheidshesje) en veiligheid van eventuele slachtoffers en andere betrokkenen. Onder dergelijke omstandigheden heeft de verkeersdoorstroming minder prioriteit en ga je daar als leek dan ook niet mee bemoeien, laat dit aan mensen over die hier ervaring mee hebben en de daartoe benodigde middelen hebben (actiewagens, pillonnen enz.)

Kort samengevat: geef alleen verkeersaanwijzingen indien dit nodig is om onveilige situaties te voorkomen.

Let op! Dit is mijn persoonlijke mening. In principe is het niet toegestaan, maar zal gedoogd worden. Vraag op het moment dat hulpdiensten arriveren of je nog van dienst kunt zijn en zoja op welke manier. Indien dit niet het geval is maak, verlaat de plaats van het ongeval dan of ga achter de geleiderail staan zodat hulpverleners hun werk optimaal kunnen uitvoeren.


Dat punt van die veiligheid ben ik met je eens en daar zou ik ook zeker voor zorgen (heb er meerdere in de auto liggen dus das geen probleem)
Hoe zit het dan eigenlijk met het veiligstellen van een ongevalslocatie? mag ik mijn auto voorzien van oranje pit en als buffer plaatsen waarna ik voor zover mogelijk hulp ga bieden aan de betrokkenen?
als ik de wet letterlijk zou nemen zou dat betekenen dat ik (bijvoorbeeld) moet voldoen aan:
artikel 4 sub a:
Citaat
Bij de volgende werkzaamheden of omstandigheden moet een voertuig, indien de kans bestaat dat het voertuig niet tijdig door andere weggebruikers wordt opgemerkt, geel zwaai- of knipperlicht voeren:
a.   werkzaamheden ten behoeve van de hulpverlening op of langs de weg met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen;
nou vraag ik me af of dat "kennelijk daartoe ingericht" ook uitlegbaar is met het aan boord hebben van primaire middelen als een  brandblusser, uitgebreide verbanddoos, gereedsschapskist, draagbare powerunit (zo'n acculader/compressor/stopcontact geval ) etc. het lijkt me dat dat (in het geval dat er sprake is van een ongeval) toch vrij ruim zal worden opgevat? het komt tenslotte de veiligheid van mij en de betrokkenen ten goede, en daarnaast levert het ook op het punt van de verkeersdoorstroming (en dus ook het gemak waarmee de hulpdienst(en) ter plaatse kunnen komen) een positieve bijdrage.

-er van uitgegaan dat het ook wel daadwerkelijk nodig is-
Politie Aspirant niveau 4