Verkeersregelaar voertuigen

Auteur Topic: Verkeersregelaar voertuigen  (gelezen 204433 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #300 Gepost op: 1 juli 2013, 21:22:45
En dat mag?


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #301 Gepost op: 1 juli 2013, 21:23:36
Nee (Zie wetgeving "Transparant")
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #302 Gepost op: 1 juli 2013, 21:32:21
Toch heb ik het vermoeden dat de blauwe tak hier bij hen niet tegen optreedt want anders zouden de transparanten uitgeschakeld zijn.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #303 Gepost op: 1 juli 2013, 21:40:22
Tja, er rijden er meer rond in Nederland
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #304 Gepost op: 1 juli 2013, 21:57:20
Citaat van: Bert65 link=msg=1179867 date=1372707141
Toch heb ik het vermoeden dat de blauwe tak hier bij hen niet tegen optreedt want anders zouden de transparanten uitgeschakeld zijn.
Je mag een verlicht transparant hebben, maar niet (op de openbare weg) voeren, tenzij je onder de regelgeving voor begeleidingsvoertuigen valt. Traffic Safety doet of deed transportbegeleidingen, en daarvoor mag (moet) je een verlicht transparant hebben en mag je deze tijdens de begeleiding voeren. Strikt genomen mag je het transparant buiten een begeleiding dus niet gebruiken.

Er zijn echter ook legio bedrijven met een verlicht transparant - inbegrepen de autodrip - die gewoon op de openbare weg worden gebruikt, zelfs voor het geven van aanwijzingen aan het verkeer. En hier wordt niet tegen opgetreden omdat - met alle respect - de gemiddelde diender geen kaas heeft gegeten van dit specifieke type wetgeving. En naast de politie zelf is er ook nog het OM, waarbij de agent dus wel zou kunnen handhaven maar daarin niet wordt gesteund door het OM.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #305 Gepost op: 1 juli 2013, 21:59:19
Lt. Col. Me, alsof je mijn gedachte leest <lol>
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Reaper

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #306 Gepost op: 4 juli 2013, 20:20:35
Hallo allen,

Ik heb mij nog niet voorgesteld hier, maar ik lees al een behoorlijke tijd mee en heb hier al veel geleerd moet ik zeggen  :).
Mijn naam is Jeremy en ik ben sinds een paar maanden werkzaam bij Traffic-Safety als verkeersregelaar. De auto's zijn inderdaad voorzien van een transparant en hebben letterlijk een waslijst aan voorgeprogrammeerde teksten die eventueel gebruikt zouden kunnen worden.
Ja, het bedrijf werkt nog steeds nauw samen met de politie en RWS. Wat het c2000 betreft kan ik niks zinnigs over zeggen, puur omdat ik het niet weet.

Mvg,
Jeremy


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #307 Gepost op: 4 juli 2013, 20:27:16


Ben erg benieuwd bij welke district(VWM) rijkswaterstaat jullie samen werken  :-\ :-\
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Reaper

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #308 Gepost op: 4 juli 2013, 20:45:06
Dat weet ik niet, ik heb zelf een vaste werkplek bij een zeer groot langdurig project en heb dus nog weinig ervaring met andere inzetten.


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #309 Gepost op: 11 juli 2013, 11:26:48
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1179536 date=1372631327
Bij mijn weten heeft/had dit bedrijf ook mogelijkheden voor C-2000 en kunnen zij door een politiemeldkamer gekoppeld/gesleept worden aan/naar een gespreksgroep. Roepnummer (72-03) is volgens mij ook afgesproken met de politie.

Mijn oude werkgever dus even wat nadere uitleg.

Traffic Safety beschikt niet permanent over C2000, maar werkt op Entropia.
Wel wordt er in voorkomende gevallen samengewerkt met politie waarbij de coördinator een C2000 portofoon op de man heeft.
Dit gebeurt alleen op kanalen Incident, Algemeen of Project en niet op het "meldkamer"-kanaal (INCA).

Zoals Reaper al aangaf staat er inderdaad een waslijst aan teksten in het transparant (kunnen er tot 200 geprogrammeerd worden). Welke tekst in voornoemd geval geactiveerd is zou ik niet durven zeggen. De teksten worden voornamelijk statisch gebruikt als informatievoorziening. (Goedkoper en mobieler dan een tekstkar).
Servo Per Amikeco