Verkeersregelaar voertuigen

Auteur Topic: Verkeersregelaar voertuigen  (gelezen 202937 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #60 Gepost op: 5 februari 2009, 11:23:51
Ik neem aan dat je praat over een transportbegeleidingsvoertuig. Als je 'gewone' verkeersregelaar bent mag je officieel geen andere reflecterende materialen voeren dan toegestaan is in het Voertuigreglement. De eisen voor de transportbegeleiding staan in de richtlijn exceptioneel transport, maar volgens mij zijn er geen eisen aan de hoek en de dikte.
Andere reflecterende materialen (niet genoemd in de richtlijn) moeten voor transportbegeleidingsvoertuigen ook voldoen aan het Voertuigreglement.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #61 Gepost op: 12 maart 2009, 22:26:59
Ik neem aan dat je praat over een transportbegeleidingsvoertuig. Als je 'gewone' verkeersregelaar bent mag je officieel geen andere reflecterende materialen voeren dan toegestaan is in het Voertuigreglement. De eisen voor de transportbegeleiding staan in de richtlijn exceptioneel transport, maar volgens mij zijn er geen eisen aan de hoek en de dikte.
Andere reflecterende materialen (niet genoemd in de richtlijn) moeten voor transportbegeleidingsvoertuigen ook voldoen aan het Voertuigreglement.
Sinds 1 maart zijn de eisen t.a.v. begeleidingsvoertuigen opgenomen in de Regeling Verkeersregelaars 2009. Hierin staat precies waar het voertuig aan moet voldoen. Zie eventueel deze link voor meer informatie en een eenvoudige weergave van de eisen.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #62 Gepost op: 5 april 2009, 21:32:18
Van Der Linden verkeerstechniek heeft (sinds kort?) een eigen afdeling verkeersregelaars.
Op de voertuigen staat de tekst 'Traffic Control'.

Ze rijden onder andere met Rijkswaterstaat-achtige Pick-ups (Ford Ranger), inclusief DRIP en camera. De camera is net achter de cabine te zien. De camera en DRIP staan op een hydaulisch statief (net zoals bij Rijkswaterstaat dus).




Dienst:                    Van Der Linden Verkeerstechniek
Roepnummer:                nvt
Soort voertuig:            Begeleidingsvoertuig
Merk en type:              Ford Ranger
Overige bijzonderheden:    Auto-DRIP en camera. AED aan boord.



Ook wordt gebruik gemaakt van Honda motoren






Dienst:                    Van Der Linden Verkeerstechniek
Roepnummer:                nvt
Soort voertuig:            Motorfiets
Merk en type:              Honda ST1300A Pan European
Overige bijzonderheden:    Uitgerust met camera. Uitgebreid voorzien van LED verlichting.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #63 Gepost op: 6 april 2009, 13:23:24
Hallo,

Mooie voertuigen, maar wat is exact het nut van de camera? Bij RWS kan ik het me voorstellen (doorspelen van filmbeelden plaats incident naar meldkamer), maar voor een verkeersregelaar?

Moet ook eerlijk zeggen, pas de eerste keer dat ik eem camera op een verkeersregelaar voertuig zie. De afgelopen tijd zijn er hier toch de nodige langs gekomen en er er zat ook geen aanvraag bij voor een camera (heb er een paar opgebouwd met signalering)


Groeten, Ruud


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #64 Gepost op: 6 april 2009, 15:57:21
Zijn de camera's misschien om bepaalde situaties vooraf vast te leggen? Bij evenementen kan dit handig zijn om de situatie op een bepaald punt vast te leggen of door te spelen naar een meldkamer (bijv. bij marathons)  :|
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #65 Gepost op: 6 april 2009, 16:52:55
Vorige week samengewerkt met de heren van deze club.

Camerabeelden kunnen in het voertuig opgenomen worden en rechtstreeks doorgestuurd worden naar een controlecentrum of verkeerscentrale. RWS en andere wegbeheerders zullen wellicht in de nabije toekomst externe partijen gaan benaderen om extra weginspecteurs te leveren in gevallen van onderbezetting, calamiteiten of evenementen.

Zullen gebruikt worden om werksituaties en verkeerssituaties te monitoren, stukje cameratoezicht op de werkplek en tevens om vooraf routes e.d. te verkennen.

Groet Roy
Servo Per Amikeco


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #66 Gepost op: 27 april 2009, 08:59:06
Wettelijk gezien is het nog maar de vraag of hetgeen VDL-TC gebruikt ook daadwerkelijk toegestaan is:
- De reflecterende striping voldoet niet aan het gestelde in het Voertuigreglement;
- De auto-drip kan gezien worden als een 'verlicht transparant' en is aldus ook niet toegestaan voor een private onderneming zoals VDL-TC; en
- Een motorfiets mag volgens het Voertuigreglement niet zijn voorzien van knipperende verlichting anders dan richtingaanwijzers.

Desalniettemin zijn zowel pickup als motor heel bijzonder en functioneel. Het nut van de camera staat wat mij betreft niet ter discussie. Monitoring is van essentieel belang bij bijzondere verkeerssituaties, dus met de camera's speelt VDL daar handig op in.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


JWSchouten

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
  • KiKaDeWaDo
Reactie #67 Gepost op: 27 mei 2009, 17:14:04
Nu met volledige voertuig gegevens:

Mijn dienstfiets:



Dienst:              AVD Verkeer B.V.
Roepnr:            2363
Soort voertuig:  Dienstmotor
Merk/Type:       Honda Transalp
Overige bijz:     Ex politie motor Amsterdam-Amstelland



Onze andere voertuigen:


Dienst:              AVD Verkeer B.V.
Roepnr:            2304
Soort voertuig:  Dienstauto
Merk/Type:       Landwind
Overige bijz:     -


    Dienst:              AVD Verkeer B.V.
    Roepnr:            2302
    Soort voertuig:  Dienstauto
    Merk/Type:       Landwind
    Overige bijz:     -


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #68 Gepost op: 28 mei 2009, 21:22:27
die laatste doet me denken aan die reclame van lijnrechters langs de weg
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 29 mei 2009, 19:52:13
Ik kwam woesdag nog zo'n dwaas van bovengenoemd bedrijf nog tegen op een strippingscooter. En dan ook nog een stopteken willen gaan geven vanaf z'n scooter, de gek.