Verkeersregelaar voertuigen

Auteur Topic: Verkeersregelaar voertuigen  (gelezen 203844 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #80 Gepost op: 14 juni 2009, 04:30:49
Yup is idd juist (was volgens mij ook alleen een tijdelijke ontheffing toch?), maar goed dat doet niets af aaan het feit dat het voertuig daar niet goed staat.
Daarnaast is het zo dat je in principe alleen fendoff gaat staan bij een ongeval op de vluchtstrook of een incident op de rijbaan.
Bij een pechgeval of wanneer men stilstaat (en dan ook alleen met alternerende verlichting aan!) is fendoff uiteraard volledig onnodig en ook niet volgens de richtlijn.

Klopt het was een TIJDELIJKE ontheffing.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Veilig en Schoon

  • Gast
Reactie #81 Gepost op: 20 juni 2009, 13:18:23
Voor zover ik vinden kan op internet en wetten van ministerie verkeer en waterstaat.
Is er alleen zo geregeld dat voertuigen voor begeleiding Convoi Exptional / Gevaarlijk transport.
Geregeld de belijning en kleuren van voertuigen. Voor gewoon verkeersregelaars niet.
Wel de kleding is vastgelegd in de wetten.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #82 Gepost op: 20 juni 2009, 19:04:09
Voertuigen van 'gewone' (?) verkeersregelaars moeten eenvoudigweg voldoen aan het Voertuigreglement. Daarin staat duidelijk wat de mogelijkheden zijn t.a.v. reflecterende striping/markering (wit aan de voorzijde, geel aan de zijkanten en rood aan de achterzijde). Voor begeleidingsvoertuigen zijn er inderdaad eisen, vastgelegd in de Regeling Verkeersregelaars 2009. Daarin staat ook wat de kledingeisen zijn.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


JWSchouten

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
  • KiKaDeWaDo
Reactie #83 Gepost op: 13 augustus 2009, 10:33:05
Weet iemand meer van dit voertuig af??? Op website van VKRC kwam ik deze tegen.

Het gaat hier om de auto...
De opdruk op de deur is nog net te lezen "Korps Landelijke Groep Verkeersregelaars"




Groetjes, JW


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #84 Gepost op: 13 augustus 2009, 16:34:23
Weet iemand meer van dit voertuig af??? Op website van VKRC kwam ik deze tegen.

Het gaat hier om de auto...
De opdruk op de deur is nog net te lezen "Korps Landelijke Groep Verkeersregelaars"




Groetjes, JW

Dat klopt, heb dat ding zien rijden met de (dagen durende) grote brand in de papierloods Mijdrecht, zou zomaar kunnen dat die foto's daar ook gemaakt zijn!

Zitten overigens aardig wat LED's in, de bumper voor, de achterklep achter. Richtingaanwijzers in de balk ;)

Wat wil je verder weten?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sandervth

  • Gast
Reactie #85 Gepost op: 13 augustus 2009, 20:07:09
Weet iemand meer van dit voertuig af??? Op website van VKRC kwam ik deze tegen.

Het gaat hier om de auto...
De opdruk op de deur is nog net te lezen "Korps Landelijke Groep Verkeersregelaars"

Groetjes, JW

De Ford is van de firma SBM Beveiliging uit Maarssen. Deze heeft ook ten tijde van een aanpassing van de weg in Maarssen dienst gedaan. Vermoed dat het een omgestickerde beveiligingsauto is.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #86 Gepost op: 14 augustus 2009, 11:51:38


hier een afbeelding van de verkeersregelaarscentrale.nl

(bron www.deverkeersregelaarscentrale.nl)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #87 Gepost op: 14 augustus 2009, 23:07:09
Goed, volgens mij hadden we hier over voertuigen en niet (wéér) (alleen) over de AVD  ::)

Beste,

Er is niet voor niets een heel topic over AVD verkeer. Neem dan even de moeite om je reactie daar te plaatsen a.u.b. O0
Het hele pro / anti AVD verhaal kennen we inmiddels wel. Laten we het hier dan in ieder geval bij de voertuigen houden.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #88 Gepost op: 15 augustus 2009, 01:42:48
Zoals de diverse mensen al gereageerd hebben, er zijn meerdere partijen die deze striping voeren.
Dus dat mensen zich afvragen of het dan AVD, TSL of VKRC is, is naar mijn idee volkomen terecht.


Groetjes,
JW
Beste JW,
Dan ben ik best benieuwd wie nog meer de AVD striping voert op het voertuig van "Korps Landelijke Groep Verkeersregelaars" na.
Ik heb ze namelijk niet kunnen vinden.


VKRC:


Korps Landelijke Groep Verkeersregelaars:
Daadwerkelijke eigenaar nog niet bekend:


AVD Verkeer:


Theo Zwambag Verkeerstechniek:


Van Traffic Support en Brink Verkeer helaas geen foto's kunnen vinden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #89 Gepost op: 15 augustus 2009, 16:20:29
Brink Verkeer:


Traffic Support:


Beiden voldoen overigens ook niet bepaald aan het gestelde in het Voertuigreglement, maar dat terzijde.

Voor wat betreft Traffic Safety: zij zetten begeleidingsvoertuigen Convoi Exceptionnel in voor verkeersregelende taken. Overigens ook nog niet in de striping volgens de laatste regels.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill