Fout huisartsenpost Dordrecht

Auteur Topic: Fout huisartsenpost Dordrecht  (gelezen 21220 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #20 Gepost op: 18 oktober 2006, 18:18:18
Ik heb eens gebeld, waarna ze me ook op een lullige manier probeerden af te schepen......ik zei daarop> laat maar, ik draai wel een ander nummer dan (m.a.w. 112 ) daarop zei de telefoniste......moment mevrouw, ik zal even met de dienstdoende arts overleggen......toen konden we wel komen  ;D ;D ;D

m.a.w: kom voor jezelf op !!

Omdat ik totaal geen info heb over jouw verhaal (en die ook niet wil/hoef te hebben) wil ik daar niet op ingaan.

Wel heb ik daar 2 jaar gewerkt en een hele hoop bullshit meegemaakt van mensen die schelden, dreigen en fysiek geweld gebruiken omdat hun 1 cm lange snee niet acuut door 5 doktoren en 6 doktersassistentes behandeld wordt.

Hoor en wederhoor wordt tegenwoordig niet meer zo vaak toegepast. Zeker als het om zogenaamde medische blunders gaat hoor en lees ik een hoop onzin.


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #21 Gepost op: 19 oktober 2006, 22:49:33
Lekker sfeertje hier...

Niemand weet 100% hoe het gegaan is, en fouten maken is menselijk. Ook al stonden er hier mensenlevens op het spel.

Het grote nadeel van HAP is dat je nooit telefonisch goed kunt beoordelen hoe iemand er aan toe is, en ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat iedereen z'n best doet.
*leegheid*


Gast48368

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 19 oktober 2006, 22:56:23
Omdat ik totaal geen info heb over jouw verhaal (en die ook niet wil/hoef te hebben) wil ik daar niet op ingaan.

Wel heb ik daar 2 jaar gewerkt en een hele hoop bullshit meegemaakt van mensen die schelden, dreigen en fysiek geweld gebruiken omdat hun 1 cm lange snee niet acuut door 5 doktoren en 6 doktersassistentes behandeld wordt.

Hoor en wederhoor wordt tegenwoordig niet meer zo vaak toegepast. Zeker als het om zogenaamde medische blunders gaat hoor en lees ik een hoop onzin.

Ehhmm......ik heb hier geen plaatsnamen genoemd,toch?? Dit was louter een voorbeeld. En zeker geen geweld gebruikt, ik maakte me alleen (en terecht) heel veel zorgen, maar werd totaal niet serieus genomen, dan heb je maar 1 andere keus, toch??? . Dit gebeurt nog te vaak, helaas. Jammer dat je op een ietwat kortzichtige manier reageert.


Lukas074

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 21 oktober 2006, 19:18:55
Nu zitter we hier met zijn alle de HAP's af tezeiken, maar mensen, bekijkt het eens van de kant van de patienten. Als je eens kijkt wat voor mensen er op de SEH in ziekenhuizen lopen, vraag ik mij wel eens af of dat niet de volgende dag bij hun eigen huisarts gezien kan worden.

En mensen die je bij de hap ziet, met een hartinfarct en dan met de OV naar een hap toe.

Ik ben gewoon van mening dat mensen niet weten waar en met welke klachten naar toe moeten. Het is er al even in nederland die hap posten, maar mensen, hebben jullie welleens op de radio of tv gezien waar er een hap voor is? Heb van onze huisarst een brief gekregen dat we tegenwoordig een huisartsen post hebben en dit is het nummer......

Dus samengevat, er zou gewoon eens een campagne moeten komen wat nou eigenlijk  een hap is, wat men daat doet en met welke klachten ze daat terecht kunnen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #24 Gepost op: 21 oktober 2006, 22:22:34
Zou het niet 'handig' zijn als de HAP telefonist gewoon een uitvraag protocol heeft en dat volgt.... ::) ::) Als je van te voren over het protocol hebt nagedacht en laten toetsen kunnen zulke zaken (haast) niet gebeuren!  ::) ;) Zo maar een gedachte...... :P


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #25 Gepost op: 21 oktober 2006, 22:29:14
Zou het niet 'handig' zijn als de HAP telefonist gewoon een uitvraag protocol heeft en dat volgt.... ::) ::) Als je van te voren over het protocol hebt nagedacht en laten toetsen kunnen zulke zaken (haast) niet gebeuren!  ::) ;) Zo maar een gedachte...... :P

Dat hebben ze hoor ;)
Arts  www.alphalog.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #26 Gepost op: 21 oktober 2006, 23:12:20
Dat hebben ze hoor ;)

Of ze gebruiken het niet of het protocol klopt niet of .....  ;) :)


Freediver

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 14 november 2006, 03:01:30
:D Tja wie zijn fout het ook is geweest, geloof dat deze heer in kwestie zelf de ketel had gemonteerd en dus de slangen verkeerd heeft aangesloten  :P


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 14 november 2006, 10:31:10
:D Tja wie zijn fout het ook is geweest, geloof dat deze heer in kwestie zelf de ketel had gemonteerd en dus de slangen verkeerd heeft aangesloten  :P


En heeft de krant daarover geschreven?


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #29 Gepost op: 14 november 2006, 16:26:00
:D Tja wie zijn fout het ook is geweest, geloof dat deze heer in kwestie zelf de ketel had gemonteerd en dus de slangen verkeerd heeft aangesloten  :P


Wat is de bedoeling van deze opmerking?
Eigen schuld, dikke bult?
Had hij dan geen recht op medische zorg?

In dat geval wordt de gezondheidszorg weer een stuk goedkoper, omdat met dat principe in het achterhoofd een groot deel van de medische zorg komt te vervallen. (Bijvoorbeeld een groot deel van de longziekten, hart-en vaatziekten, problemen als gevolg van overgewicht enz..)
Geloof niet alles wat je denkt.