Fout huisartsenpost Dordrecht

Auteur Topic: Fout huisartsenpost Dordrecht  (gelezen 21216 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firefighter5175

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #30 Gepost op: 5 december 2006, 21:28:54
als je als mens denkt dat er iets is met het gas dan ble je niet de huisarts voor gas maar dan toch meteen de brandweer??
kijk als ze geen aanwijzingen hebben dat het medisch een indicatie is om verder beleid af te sreken
dan wordt het heel moeilijk om er iets mee te doen
en ik denk dat die mensen bot vangen bij de rechter want als die man dan verteld dat hij dacht dat het iets met het gas was dan zal de rechter misschien wel vragen of hij vooriets anders ook de verkeerde instantie benaderd
en het is uiteindelijk toch goed afgelopen
dus denk dat die mensen gewoon geluk hebben gehad en daarom is een rookmelder met een CO2 melder erin altijd handig!
Afgelopen week is er een grove inschatting fout gemaakt door de huisartsenpost in Dordrecht.

Een man uit Dordrecht werd midden in de nacht wakker met verschijnselen van duizeligheid en hoofdpijn. Hij wekte zijn vrouw en die bemerkte bij haar ook gelijk soortige klachten. De man vertrouwde het niet en dacht aan iets met gas. Hij belde de huisartsenpost in Dordrecht met dit verhaal en na beraad werd gezegd "neem maar een koppie thee, dan knap je wel van op"
De man vertrouwde het nog steeds niet, en belde de brandweer, en die reageerde wel op de juiste wijze. Zij kwamen direct terplaatsen en meten een hele hoge concentratie koolmonoxide in huis. Het complete gezin is per ambulance naar ziekenhuis vervoerd om alles te na te zien. De oorzaak was een slecht werkende CV ketel.

Maar het een grove fout en schande hou de huisartsen post dit heeft ingeschat en behandeld. De familie heeft een advocaat in de arm genomen om de huisartsenpost aan te klagen.  >:(  >:(


firefighter5175

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #31 Gepost op: 5 december 2006, 21:33:56
ik vind het zo een onzin een huisarts de schuld geven als het huis vol CO2 is dat kan hij niet veranderen en daar is ten alle tijde de brandweer voor die het kunnen meten en niet mensen uit de witte kolom!

Sorry hoor, maar waarom heeft hier de HAP de schuld van. Als die man iets vreemds merkt ga je naar buiten en bel je de politie of de brandweer.

Als er een aanrijding is geweest, bel je toch ook niet de HAP voor de gewonden.

Tuurlijk, ze hadden op de sympthonen kunnen weten dat het een MOGELIJKE koolmonoxide ZOU KUNNEN zijn.

Ik vind het het allenmaal maar een beetje opgeb lazen en zie hier ook het nut niet van deze topic :o :o


Freediver

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 19 januari 2007, 11:24:10
Als iedereen nou zo ontevreden is over de HAP, waarom blijven ze dan massaal komen ?

Let op!!!!!! Iedereen wil zo snel mogelijk geholpen worden. Of het nu gaat over POB of COPD, allemaal prima. Daar zijn ze voor. Acuute zaken. Maar als er in de avond en ja zelfs nacht mensen komen met flut dingen ( morgen eigen HA) met de opmerking "tja kan overdag niet hé moeten we werken, geen tijd, druk druk" dan geloof ik inderdaad dat de meeste niet weten wat acuute zorg inhoud. Nee je mag naar iemand die een visite eist (anders heb je een klacht aan je broek) om een buikgriep van 4 dagen, terwijl er ergens anders iemand niet meer aanspreekbaar is. Ok bel je 112 ggd gaat er naartoe en wil er ook een arts bij met spoed. Maar ja sorry bezet. >:( >:( >:(


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #33 Gepost op: 19 januari 2007, 13:49:48
Let op!!!!!! Iedereen wil zo snel mogelijk geholpen worden. Of het nu gaat over POB of COPD, allemaal prima. Daar zijn ze voor. Acuute zaken. Maar als er in de avond en ja zelfs nacht mensen komen met flut dingen ( morgen eigen HA) met de opmerking "tja kan overdag niet hé moeten we werken, geen tijd, druk druk" dan geloof ik inderdaad dat de meeste niet weten wat acuute zorg inhoud. Nee je mag naar iemand die een visite eist (anders heb je een klacht aan je broek) om een buikgriep van 4 dagen, terwijl er ergens anders iemand niet meer aanspreekbaar is. Ok bel je 112 ggd gaat er naartoe en wil er ook een arts bij met spoed. Maar ja sorry bezet. >:( >:( >:(

Ben het helemaal met je eens.
Dit gebeurt inderdaad met regelmaat, met name in het weekend.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #34 Gepost op: 10 april 2007, 07:36:28
het is maar net wie er aan de telefoon zit hoe je geholpen word en merk dat ook als je via de ehbo-verenging belt.
flappus  niet elke verandering is een verbetering


karina

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #35 Gepost op: 16 augustus 2011, 11:59:20
ik heb het zelfe mee gemaakt ik belde de haps dat mijn moeder zich niet goed voelde en vertelde dat ze een wasbakje en een kom bloed had op gegeven ze vonden het geen nood en kon met haar  pas over een uur  op eigen gelegenheid bij de haps terecht en toen we wereden krijg mijn moeder een massalle longbloeding waar ik naast zat ik  was in mijn auto ik  :'( :'(heb een trauma voor het leven en wat ik het ergste vind ze hebben me niet een keer hulp aan geboden


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #36 Gepost op: 16 augustus 2011, 12:03:28
Dat is zeker naar voor je, maar waarom heb je de hap gebeld en niet 112?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


karina

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #37 Gepost op: 16 augustus 2011, 12:11:15
Dat is zeker naar voor je, maar waarom heb je de hap gebeld en niet 112?
ik was in paniek en kon niet helder na denken


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #38 Gepost op: 16 augustus 2011, 12:13:04
ik heb het zelfe mee gemaakt ik belde de haps dat mijn moeder zich niet goed voelde en vertelde dat ze een wasbakje en een kom bloed had op gegeven ze vonden het geen nood en kon met haar  pas over een uur  op eigen gelegenheid bij de haps terecht en toen we wereden krijg mijn moeder een massalle longbloeding waar ik naast zat ik  was in mijn auto ik  :'( :'(heb een trauma voor het leven en wat ik het ergste vind ze hebben me niet een keer hulp aan geboden
Hoi Karina,

Dat is een erg nare gebeurtenis geweest. Ik kan me goed voorstellen dat je last van hebt.
Ik weet alleen niet of dit het juiste topic is om daarover te praten. Heb je je klacht ook bij de huisartsenpost weggelegd? Ik denk dat het beter is om het daar te bespreken dan hier op een forum.


karina

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #39 Gepost op: 16 augustus 2011, 12:17:02
oke sorry  ik zoch alleen mensen die het zelfde hadden mee gemaakt ik bedoel een massalle longbloeding een praatgroep lotgenoten