Steekpartij - Rotterdam 7-10-2006

Auteur Topic: Steekpartij - Rotterdam 7-10-2006  (gelezen 11161 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #10 Gepost op: 9 oktober 2006, 08:17:54
Op foto 3 is zelfs zo'n schoppende omstander te zien volgens mij.

Wel bizarre foto's verder... maargoed de man heeft weining te verdedigen in de rechtbank....


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geďnteresseerde buitenstaander
Reactie #11 Gepost op: 9 oktober 2006, 14:59:48
Er stonden dus wel mensen 'te schoppen' volgens het artikel  ;). En je hebt altijd mensen nodig die in zo'n geval 112 bellen (ambu / politie)  :) Stel dat die man ontkomen zou zijn voordat de politie er was.... hadden ze toch mooi een foto van hem  ;)

Inderdaad. En als er een paar mensen staan te schoppen en een ander maakt foto's, dan zijn de "taken" mooi verdeeld. Al vraag ik mij af of je er op dat moment uberhaupt wel op die manier over na kan denken, daar heb je niet echt tijd voor denk ik, tenminste het lijkt me vrij schrikaanjagend als je ineens zoiets voor je ziet gebeuren.

Ik zou er ongetwijfeld niet eens aan dénken om foto;s te gaan maken. Je moet er maar net op komen  :) :-X


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #12 Gepost op: 9 oktober 2006, 15:43:38
ja iedereen zegt er staat wel iemand iets te doen maar foto's maken is ook belangerijk en er zegt er 1 dat hij misschien kan ontsnappen, maar als je er gelijk met een aantal man opduikt(ook al als hij gaat steken, want daar zijn ook foto's van) kun je meteen reageren nu duurt het nog lang volgens mij aan de foto's te zien voordat er iets gebeurd, kon volgens mij veel sneller, maargoed dat is mijn menig.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Bart S

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 9 oktober 2006, 16:14:57
Doet me denken aan een uitspraak van Paul Harvey: "If you found yourself in a situation where you could either save a drowning man, or you could take a Pulitzer prize winning photograph of him drowning, what shutter speed and setting would you use?" ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 9 oktober 2006, 18:02:39
Ik begrijp die reacties over de foto's wel. Ik ben er niet op tegen dat die foto's gemaakt zijn, dat is goed voor de zaak tegen die man. Dat andere mensen al aan het helpen zijn, praat het wat mij betreft goed. Een goed beeld van de situatie is trouwens moeilijk met dit kleine beetje tekst en deze paar foto's. Wat me wel tegen de borst stuit, is dat de foto's zijn opgestuurd naar de krant en het zou me niet verbazen als de maker van de foto's er nog aan heeft verdiend ook :-X (maar dat laatste kan ik niet met zekerheid zeggen).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #15 Gepost op: 9 oktober 2006, 18:04:07
Waar staan die foto's ???
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #16 Gepost op: 9 oktober 2006, 18:12:15
Waar staan die foto's ???

1e pagina bovenaan


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #17 Gepost op: 9 oktober 2006, 18:18:50
hmja met die foto's ben ik het niet oneens zeker omdat anderen al ingrepen blijkbaar, ik denk echter wel dat er vragen gaan komen vanuit de advocaat van de man; het lijkt me niet echt redelijk om met meerdere mensen op iemand in te trappen in plaats van hem bij zijn armen te grijpen ofzo. Ik zeg niet dat ik verkeerd vind DAT men ingreep maar ik zet wel mijn vraagtekens bij de noodzaak van het gebruikte geweld om de man te overmeesteren.
even voor de duidelijkheid mijn mening:
ja het is verkeerd op iemand in te steken
ja ik vind dat er ingegrepen moet worden door een of meerdere omstanders
NEE ik vind niet dat er lukraak op de man moet worden ingeschopt
ja ik vind het belangrijk dat er gepast geweld wordt gebruikt en indien dit overschreden dat ook de personen die over de schreef gingen een sanctie opgelegd krijgen.
Politie Aspirant niveau 4


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 9 oktober 2006, 18:20:12
NEE ik vind niet dat er lukraak op de man moet worden ingeschopt
ja ik vind het belangrijk dat er gepast geweld wordt gebruikt en indien dit overschreden dat ook de personen die over de schreef gingen een sanctie opgelegd krijgen.

Iedereen zal anders op dit soort dingen reageren, jij zou het misschien weer anders aanpakken  ;)


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #19 Gepost op: 9 oktober 2006, 18:24:45
Ik zeg niet dat ik verkeerd vind DAT men ingreep maar ik zet wel mijn vraagtekens bij de noodzaak van het gebruikte geweld om de man te overmeesteren.
duss...

ten eerste ben je er niet bij geweest en de gebruikte hoeveelheid geweld is niet in te schatten van een telefoonfoto'tje.

Ten tweede: die man zit verdorie een vrouw die op de grond ligt met een mes in haar nek en hoofd te steken. Jij mag dan een coole kikker zijn en z'n arm vast willen pakken, ik probeer hem zo hard mogelijk op z'n hoofd te raken. en dat geweld is wat mij betreft zeer goed gerechtvaardigd. Voor hetzelfde geld ben je zelf het volgende slachtoffer van z'n furie.
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h