Alarmering SIGMA-teams in verschillende regio's

Auteur Topic: Alarmering SIGMA-teams in verschillende regio's  (gelezen 26321 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #20 Gepost op: 16 februari 2008, 00:55:30
Gelderland midden heeft inmiddels ook wel weer een tijdje P2000
Nurse powerrrrr


frankj

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 16 februari 2008, 15:13:35
callmax
Nee Utrecht gebruikt geen P2000, dit is wat ik begrepen heb wel de bedoeling in de toekomst.
Ze gebruiken nu gewone maxers.


Matthieu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #22 Gepost op: 16 februari 2008, 20:58:53
In Kennemerland hebben we ook een p2000 pager, maar we maken ook gebruik van de belcomputer van het GHOR-bureau.
Matthieu Berrevoets Coördinator Verbindingen Rode Kruis Afd. Amstelveen 35-21 EHV-er Rode Kruis Afd. Amstelveen


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #23 Gepost op: 19 februari 2008, 17:36:40
Noord oost Gelderland heeft ook P2000 pagers
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #24 Gepost op: 23 februari 2008, 12:24:47
In Kennemerland hebben we ook een p2000 pager, maar we maken ook gebruik van de belcomputer van het GHOR-bureau.
Ik ben erg benieuwd naar de capcode die in jouw pager staat! Kennemerland is voor wat betreft dat soort gegevens een blinde vlek. :(


Bart S

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 24 februari 2008, 01:37:46
Ik ben erg benieuwd naar de capcode die in jouw pager staat! Kennemerland is voor wat betreft dat soort gegevens een blinde vlek. :(

Als ik me niet vergis is Matthieu afkomstig van het voormalige SIGMA team 'Zuid' van Amsterdam, alwaar ze via P2000 werden opgeroepen. Het team 'Zuid' is echter opgeheven met de overgang van de Haarlemmermeer naar Kennemerland, waarbij het personeel is overgegaan naar Kennemerland. Zou me dus niks verbazen als de P2000 pager een 'overblijfsel' is uit de Amsterdamse tijd.

Bart (die zijn pager heeft ingeleverd ;))


Matthieu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #26 Gepost op: 24 februari 2008, 19:42:49
Klopt Bart, alleen hebben we nu de pagers van Kennemerland gekregen en wat ik er dus mee bedoelde:
We worden eerst op onze mobiele telefoon gebeld door de belcomputer van het GHOR-bureau, reageren we er niet op dan gaan de pagers af.
En Bart: ik ben het niet helemaal met je eens. Het klopt dat ons sigma-team "Zuid" van regio Amsterdam is opgeheven, maar het team "Zuid" zelf bestaat nog steeds, we noemen ons nu SIGMA-team Kennemerland-Zuid.
Matthieu Berrevoets Coördinator Verbindingen Rode Kruis Afd. Amstelveen 35-21 EHV-er Rode Kruis Afd. Amstelveen


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #27 Gepost op: 25 februari 2008, 18:36:12
groningen al een tijd op p2000


Bart S

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 29 februari 2008, 19:10:40
Klopt Bart, alleen hebben we nu de pagers van Kennemerland gekregen en wat ik er dus mee bedoelde:
We worden eerst op onze mobiele telefoon gebeld door de belcomputer van het GHOR-bureau, reageren we er niet op dan gaan de pagers af.
En Bart: ik ben het niet helemaal met je eens. Het klopt dat ons sigma-team "Zuid" van regio Amsterdam is opgeheven, maar het team "Zuid" zelf bestaat nog steeds, we noemen ons nu SIGMA-team Kennemerland-Zuid.

Ok, duidelijk..... ik zat bij het AMBU-Team.... hoorde vandaag van mijn collega die wel mee is gegaan dat hij vanaf nu ook gebeld wordt door de computer en dat er geen pager meer bij komt kijken... hoop dat je meer inzetten krijgt dan in de Amsterdamse tijd ;D


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #29 Gepost op: 2 maart 2008, 19:51:12
Ok, duidelijk..... ik zat bij het AMBU-Team.... hoorde vandaag van mijn collega die wel mee is gegaan dat hij vanaf nu ook gebeld wordt door de computer en dat er geen pager meer bij komt kijken... hoop dat je meer inzetten krijgt dan in de Amsterdamse tijd ;D

Bart,

voor de alarmering van het AMBU-team Kennemerland Zuid gaat men idd alarmeren via de "communicator", welke alle opgegeven AMBU-team leden belt/ alarmeert. Deze staat op de MKA.
Het gaat overigens nog enige tijd duren eer ze inzetbaar zijn, omdat op het LFR de nieuwe GNK-eenheid nog niet geupdate is. Dit gaat nog enige weken, lees maanden, duren. Dit geldt voor het AMBU-team, maar ook voor het SIGMA-team. Rond april, mei moet de eenheid afgeleverd gaan worden.

Dan is er ook duidelijkheid over de VG-trailer van Schiphol. Hier wordt een abstinerend beleid momenteel op toegepast.

RR (woensdag, telefonische test dag!!!)
Elke hulpverlening start met communicatie.