Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1189660 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1560 Gepost op: 28 augustus 2010, 16:29:40
De full-size tekstmatrix is leuk, maar niet voor een pijl. Zelfs met de tekst OMLEIDING >>>> gaan mensen nog achter je staan omdat ze het niet begrijpen.

Ligt dat niet aan de kleur? Een rode transparant op een politievoertuig, dan kan ik me goed voorstellen dat mensen denken 'dat zal wel een stopteken zijn'. Of iets van die strekking. En het dan dus pas snappen als ze de tijd genomen hebben om het lezen.

In dat geval is het te ondervangen door een tweekleurige matrix te gebruiken. Geel / wit voor omleidingen en dat soort zaken en rood voor de stoptekens, volgen, enz. Kost natuurlijk wel weer wat extra's.


Voor wat betreft de signalering in fend-off positie denk ik dat je dit alleen kunt ondervangen door een draaibaar matrixbord op de voertuigen te monteren. Maar de vraag is of je dat op elk noodhulpvoertuig moet willen.

Ik heb ooit in Google Sketch-up een opzetje gemaakt. Zo'n bord zou je dus naar elke rijrichting moeten kunnen draaien, terwijl je zelf in fend-off staat. Met amber ledverlichting in het board zelf, vergelijkbaar met de matricborden boven de weg.

(klik voor vergroting)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Gast

  • Gast
Reactie #1561 Gepost op: 30 augustus 2010, 00:57:12
..De tweede generatie Solaris (waar een van de voertuigen van Politie Voertuigen Groep Nederland mee rijd) zie je hier in Nederland niet.
Jawel, regio IJsselland(en) heeft ze in gebruik of in gebruik gehad. Deze worden vervangen door, jawel, Ultra Freedom's

Citaat
. In een land als Engeland rijden ze bijna allemaal met Whelen balken, propvol en super opvallend terwijl hier in Nederland word bezuinigd op blauw omdat er ook amber in moet  :-X
Zoals een Engelsman zou zeggen "hear hear!"


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1562 Gepost op: 1 september 2010, 19:52:37
@ Maarten

Arrow 6 heeft de optie zoals je hem tekent. Alleen zijn dan het Matrixpanneel en de pijlsequentie opgesplitst in verband met de leesbaarheid.
Zal kijken of ik morgen even kans heb om foto van te maken. Heb zo'n dakbord namelijk op m'n demo auto zitten



Groeten, Ruud


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1563 Gepost op: 4 september 2010, 23:34:09
Live vanuit Barcelona post ik vast een vraag, mss is hij dan beantwoord als ik terug ben...

Weet iemand waarom de politie hier constant met steadyburn blauw rijdt?? Voornamelk als het donker is...

Overigems rijdt de brandweer en ambu hier vreemd genoeg met oranje... Heel apart allemaal!


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1564 Gepost op: 4 september 2010, 23:58:43
Live vanuit Barcelona post ik vast een vraag, mss is hij dan beantwoord als ik terug ben...

Weet iemand waarom de politie hier constant met steadyburn blauw rijdt?? Voornamelk als het donker is...

Overigems rijdt de brandweer en ambu hier vreemd genoeg met oranje... Heel apart allemaal!
Omdat ze het mogen/moeten.... Ik heb in madrid een week oefening gedraaid met de guardia, en ook van ons werd verwacht dat we alle verplaatsingen met blauwe lampen aan deden... zelfs richting eten etc... Het verkeer reageert ook nauwelijks op alleen lampen, dan wordt je gewoon nog gesneden....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1565 Gepost op: 5 september 2010, 00:15:22
Dank voor de snelle reply! Ik vind het een vreemd aangezicht, al zie je ze inderdaad een stuk duidelijker.....


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1566 Gepost op: 5 september 2010, 00:17:08
Zelfde zie je ook in Rome. Door het altijd rijden met blauw reageert niemand er meer op. Op een gegeven moment heb ik bij een politieauto het raampje zien open gegaan en na veel gezwaai en richten op andere automobilisten met een pistool konden ze eindelijk de kruising over.. ???
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1567 Gepost op: 5 september 2010, 12:06:47
Zelfde zie je ook in Rome. Door het altijd rijden met blauw reageert niemand er meer op. Op een gegeven moment heb ik bij een politieauto het raampje zien open gegaan en na veel gezwaai en richten op andere automobilisten met een pistool konden ze eindelijk de kruising over.. ???

Nieuwe sirene uitgevonden? Boem,boem,boem,boem,boem


Overigens vond ik op youtube filmpjes van deze 2 overbelichte voertuigen:
&feature=related
user: owlemt
&feature=related
User: fvfd36
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #1568 Gepost op: 5 september 2010, 13:56:38
Only in America..... zullen we maar zeggen
Freude am Fahren


Gast

  • Gast
Reactie #1569 Gepost op: 5 september 2010, 14:07:27
Beter zichtbaar dan die Looplichtjes in de Mickey Mouse oortjes-ambu's en 2 grille-flitsertjes in ieder geval  O0