Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1186059 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #1740 Gepost op: 23 januari 2011, 21:43:22
Gisteren aanwezig geweest bij de finish van de Arctic Challenge, een rit naar de noordkaap en terug. kwam een busje voorbij die door whelen voorzien was van signalering. er was door whelen een ultra freedom beschikbaar gesteld, helemaal volgepropt. Wat een gaaf gezicht!
heb een filmpje van de bus met verlichting gevonden: http://www.facebook.com/video/video.php?v=130179180377956#


owslicht

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #1741 Gepost op: 23 januari 2011, 22:24:25
Hallo Neetje,

ik heb hier nog een complete W&G WA-500 sirene liggen.
De set bestaat uit een versterker van 200 Watt en 2 luidsprekerhoorns van elk 100 Watt, 8 Ohm.

De sirene kan middels kleine schakelaartjes in de versterker op alle europesche toonsoorten ingesteld worden. O.a. dus ook de Nederlandse 2- en 3-toon siganlen met versneller.

Ik vraag 250 euro voor de complete set.

Mvg,

Gerrit Jan

1 woord: WAUW! 0098 :D
Ik kan niet wachten totdat deze aan mijn muur hangt! Wat een BAK licht, kan geen LED balk aan tippen 0098
Ik ben een beetje opgegroeid met MX7000s om mij heen, kwam vaak bij de RAVU over de vloer en daar hadden ze altijd Vissers staan met MXen erop en zo'n leuk Pintsch Bamag 3 lens optiekje in het midden ;)
Nu nog een WA50 erbij om het geheel af te maken, ik hoop dat iemand reageert op mijn vraag in de vraag en aanbod sectie O0


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #1742 Gepost op: 23 januari 2011, 23:12:37
Ik ben specifiek op zoek naar de WA-50, de reden: de WA-500 is als het goed is een actieve versterker die actieve speakers nodig heeft toch?
Op Marktplaats ook weleens 1 tegengekomen en even nagevraagd en dat bleek een actieve versterker te zijn.
Mocht iemand toch een WA-50 ergens op zolder tegenkomen of ergens anders, let me know O0


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1743 Gepost op: 24 januari 2011, 17:46:09
Heb toch achter de schermen wel aardig wat daksets mogen mee ontwikkelen inmiddels, maar zelf gemerkt dat of je nu met Engelsen, Amerikanen, Duitsers, Italianen of Spanjaarden om tafel zit, die eien zijn helemaal niet zo moeilijk hoor 0098
Ook het ontwikkelen van een klasignalisatiebord kan probleem, inclusief machinekeuring gekeurde led lampen erop etc.

Een en ander heeft ermee te maken dat je inderdaad lampunits los keurt om toegelaten te krijgen, maar kan me niet aan het oog ontrekken dat sommige daksets gewoon beter opvallen dan anderen.
Zoals al eerder aangegeven, ik heb nogal wat keuerde daksets hier liggen, waar ik best een vergelijking (alles in één filmpje, zelfde camera, zelfde locatie etc) kan laten zien.

Zijn maar 2 daksets die ontbreken, ik heb geen beschikking over een Freedom led op dit moment en ik heb geen Midimax/Optimax.
Andere daksets wil ik best posten


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1744 Gepost op: 24 januari 2011, 17:53:24
Zoals al eerder aangegeven, ik heb nogal wat keuerde daksets hier liggen, waar ik best een vergelijking (alles in één filmpje, zelfde camera, zelfde locatie etc) kan laten zien.

Zijn maar 2 daksets die ontbreken, ik heb geen beschikking over een Freedom led op dit moment en ik heb geen Midimax/Optimax.
Andere daksets wil ik best posten
Lijkt me leuk en interessant om te zien.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #1745 Gepost op: 24 januari 2011, 20:12:46
ja mij ook! Ik heb eventueel wel een mini freedom ter beschikking voor de film!


Gast

  • Gast
Reactie #1746 Gepost op: 24 januari 2011, 20:26:24
Ik kom er niet aantoe om mijn Ultra/Edge Freedom in elkaar te zetten helaas de komende tijd  0098  0098


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #1747 Gepost op: 24 januari 2011, 20:40:32
Ik ben erg benieuwd wat er uit deze test komt :)
Jammer dat je geen Midimax hebt, want daar ben ik juist erg benieuwd naar!


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1748 Gepost op: 24 januari 2011, 21:11:20
Lijstje maken van daksets die we graag zouden wiillen zien?
Lijkt me handig om dan vooral de klasse II daksets te hebben en allemaal in blauw?
Met beetje geluk binnenkort nog een Vista led erbij.


Gast

  • Gast
Reactie #1749 Gepost op: 24 januari 2011, 21:19:05

Met beetje geluk binnenkort nog een Vista led erbij.


Dat is dan wel een Spaanse dakset he, niet persé volgens NL eisen, maar we gaan het (misschien) zien ;)
Ik heb wel een LFL dakset maar van vóór de klasse2 eisen dus dat werkt niet, de Ultra units zijn Amerikaanse dus tja..