Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1189481 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #430 Gepost op: 18 juni 2008, 12:00:07
Hoi,

Er zijn nogal wat patronen beschikbaar. Action flash is in Nederland heel herkenbaar, maar Whelen heeft er meer...

Moduflash, PingPong, SignalAlert (op nieuwe units zitten ergens tussen de 30-69 flitspatronen)
Ook nieuw is een soort "slow actiion flash" waarbij de snelle enkelflits sequentie langzamer is dan bij een gewone action flash.

In Duitsland is het trouwens gebruikelijk dat de bumperflitsers altijd simultaan flitsen (dubbelflits), ca 120 flitsen per minuut. (o.a. Hella BSX Micro, Hänsch Typ 40)

Misschien is het leuk om ook een ambulance knipperschakeling erin te bouwen (koplampen) en een knipperlicht schakeling met PWM (dan zwellen de leds ook aan, alsof het halogeen knipperlichten zijn)



Groeten, Ruud


rzandstra

  • Medisch Assisterend Technicus Interventiecardiologie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • I'll try to be nicer, if you try to be smarter.
Reactie #431 Gepost op: 18 juni 2008, 12:57:45
Danjewel Ruud,

Ik ga eerst maar eens spelen met die slow-action flash, als ik koplampen moet gaan inbouwen moet ik weer een bestellinkje leds doen (net een partijtje blauwe leds besteld). Ik moet die knul ook niet te veel verwennen... :D

Groet,

Rob

ps. heb je evt een filmpje van die slow action flash??
Eerste Hulpverlener LOTUS


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #432 Gepost op: 19 juni 2008, 11:09:28
Hallo,

Ik zal er binnenkort even een filmpje van maken. Heb een nieuwe Whelen set in mijn voertuig zitten, moet alleen het bedieningspanneel nog aansluiten.


Groeten, Ruud


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #433 Gepost op: 28 juni 2008, 11:49:25
Een oude Edge 9000 met J-tubes en zonder Alley light uit begin jaren 90:


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #434 Gepost op: 28 juni 2008, 23:42:37
Vandaag mogen spelen met de Vista LED's van ons korps. Inderdaad de nieuwe bedieningskastjes zoals ik die al eens eerder gepost heb. Met alleylights, zonder full-text matrix bordje. Verder alles LED (ook de alleylights en het PD licht)

De flashers zijn allesn op het level boven de alleylight, daarboven de cornerleds zijn het groene PD licht die niet flashen. Front grill leds zijn de TIR3 van Whelen, achterop de Whelen (die krijg je nog ik weet t type ff niet :))


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #435 Gepost op: 29 juni 2008, 02:31:09
Vandaag mogen spelen met de Vista LED's van ons korps. Inderdaad de nieuwe bedieningskastjes zoals ik die al eens eerder gepost heb. Met alleylights, zonder full-text matrix bordje. Verder alles LED (ook de alleylights en het PD licht)

De flashers zijn allesn op het level boven de alleylight, daarboven de cornerleds zijn het groene PD licht die niet flashen. Front grill leds zijn de TIR3 van Whelen, achterop de Whelen (die krijg je nog ik weet t type ff niet :))

Weet je zeker dat het de TIR3 van Whelen zijn? Meestal zijn het  de dikke Sputnik led's, deze zijn ook van de zelfde leverancier!

Bron Ambershop.nl
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #436 Gepost op: 29 juni 2008, 08:53:16
Ow :) Hehe, nee, niet zeker, zal het morgen even nakijken daar ze ook op onze Transporter zitten.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #437 Gepost op: 29 juni 2008, 12:03:07
Ow :) Hehe, nee, niet zeker, zal het morgen even nakijken daar ze ook op onze Transporter zitten.

Andere leuke vraag; vind je de LED versie een vooruitgang? Ik heb een hoop collega's gehoord die de ouderwetse draaiers beter vonden ..... Persoonlijk vind ik de full-option LED toch echt wel beter als de ouderwetse grindbakdraaier.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #438 Gepost op: 29 juni 2008, 13:00:16
Vandaag mogen spelen met de Vista LED's van ons korps. Inderdaad de nieuwe bedieningskastjes zoals ik die al eens eerder gepost heb. Met alleylights, zonder full-text matrix bordje. Verder alles LED (ook de alleylights en het PD licht)

Net maar even naar zolder gegaan en een plaatje gemaakt van de oude en nieuwe bedienkast, ondanks de veele klachten over de belichting van het oude bedienkastje hebben ze dit niet aangepast bij de nieuwe, de licht rode achtergrondsverlichting van alle knopjes geeft savonds nog weleens verwaring.



Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #439 Gepost op: 29 juni 2008, 13:42:43
Weet jij trouwens waar dat antenne plaatje voor is? NIeuwe bediening, rechtsboven in?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !