Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1181058 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #280 Gepost op: 9 oktober 2007, 17:38:08
Deze rijdt op dit moment in de noodhulp op Zuid volgens mij. Gisteren heb ik 'm daar nog in de buurt gezien...  :|


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #281 Gepost op: 9 oktober 2007, 18:13:21
Erg vet, vandaag heb ik even een kijkje mogen / kunnen nemen in een van de nieuwe touran's voor politie Kennemerland.

Op het dak een Led Vista, met onderste rij blauw, bovenste rij  groene LED's.
LED arrowstick en een gehele lichtkrant, met voorgeprogrammeerde teksten als:

Volgen Politie
Politie STOP
Rechts houden.
Mistlamp uit.
ALCOHOL CONTROLE
SNELHEIDS CONTROLE
ONGEVAL =>>>>>>
ONGEVAL < <<<<=
100 KM
80 KM
50 KM

Ik had nog niet eerder een tekstkrant in een Vista gezien, mogelijk een van de eerste die in gebruik is?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #282 Gepost op: 9 oktober 2007, 18:18:07
Gelukkig heb je ook foto's gemaakt... :D :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #283 Gepost op: 9 oktober 2007, 18:37:46
Onze Tourans gaan denk ik niet uitgerust worden met Vista's. De demoauto die hier stond (regiopolitie op de voorzijde) was met een LFL, de demoauto VW Transporter had een Vista LED... Wel gaaf zo'n tekstkrant. Wij roepen / vragen er al tijden naar, komt voorlopig niet vrees ik...


keeskees

  • Gast
Reactie #284 Gepost op: 9 oktober 2007, 18:41:54
hoe ziet die lfl er dan uit  >:(


tangosierra65-1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #285 Gepost op: 9 oktober 2007, 18:42:12
In rotterdam zit in de matrix borden ;     <<<<----- Ongeval      etc.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #286 Gepost op: 9 oktober 2007, 18:45:52
Onze Tourans gaan denk ik niet uitgerust worden met Vista's. De demoauto die hier stond (regiopolitie op de voorzijde) was met een LFL, de demoauto VW Transporter had een Vista LED... Wel gaaf zo'n tekstkrant. Wij roepen / vragen er al tijden naar, komt voorlopig niet vrees ik...

Gelderland-Zuid heeft een contract met Honac dus zullen er net zoals op de Ford's ook op de nieuwe voertuigen LFL's Edge's komen. De Touran en de Transporter die je bedoeld zijn demo auto's van de dealer en gaan het heele land door. De Transporter is voorzien van Vista LED (Taxameter) en de Touran van een LFL Edge (honac) en dat is echt geen toeval !!

Wat betreft de matrixborden/textkrant, de standaard matrix borden met enkel stop/politie & volgen/politie zullen de komende jaren het veld gaan ruimen voor nieuwe lichtkranten die veel meer texten kunnen geven zoals rechtshouden, ongeval ect. deze borden zitten straks gewoon in de balk of achterop het voertuig.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #287 Gepost op: 10 oktober 2007, 14:05:21
Hallo,


Vista met fullsize tekstkrant ben ik ook benieuwd naar. Heb op mijn vorige wagen een Vista gehad, maar die segmenten zijn onderling iedere keer afgesloten, dus ik kon er maximaal een bordje van een CM of 20 in kwijt. Vermoedelijk schroef Vama of Taxameter er zelf in?

Ow en voor de mensen die willen weten wat een LFL is, zie bijgevoegde attachment. Dat is een kleine magneetversie van de LFL Led die ik bezit. Heel stuk platter dan de gewone Whelen Edge balken...en een mooie berg licht die er vanaf komt..

Alleen door bestelling laten komen uit de USA...vond Honac te duur...

Groeten, Ruud

[verwijderd door de beheerder]


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #288 Gepost op: 10 oktober 2007, 16:48:27
Ik moet zeggen dat de regio Haaglanden goed bezig is, mooie auto met een mooie balk op het dak.
Stop bord is netjes weggewerkt in de zonneklep.

Foto komt van de site www.politievoertuigen.nl
fotograaf is M. Wassing.

Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #289 Gepost op: 10 oktober 2007, 22:11:11
Weet iemand wat voor een balk hier gebruikt wordt? Er zit verder een tweetal ambergele richtingaanwijzers in en een CMOS cameratje voor het achteruit rijden en 2 werklichten
http://nl.youtube.com/watch?v=bbrhp5bZGHM

Het zou mij niet verbazen als het gewoon twee grill flitsers zijn, die in een speciale unit gebouwd zitten. Bij ambulance's is het ook geen merk, maar word het door een opbouwer zelf samengesteld.


Vista met fullsize tekstkrant ben ik ook benieuwd naar. Heb op mijn vorige wagen een Vista gehad, maar die segmenten zijn onderling iedere keer afgesloten, dus ik kon er maximaal een bordje van een CM of 20 in kwijt. Vermoedelijk schroef Vama of Taxameter er zelf in?


Ik heb geen idee, heb er ook nog geen foto van de achterzijde, mogelijk a.s zaterdag.
Voertuigen zijn voor zover ik weet ook nog niet op straat geweest, dus nog even geen foto's of meer info.
Wat ik begreep is dit vanaf nu een optie om in te laten bouwen in de LED versie's, als ik het goed zag, zaten er geen compartimenten meer in. Links blauw, midden rood rechts blauw. Achterzijde een grote tekstkrant.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !