Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1180914 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #330 Gepost op: 7 december 2007, 23:36:26
Leuk om te lezen! Ben benieuwd... Heb inmiddels (nu pas) bevestigd gekregen dat Gelderland-Zuid in ieder geval volledig uitgeruste Vista LED's heeft, dus met TA en full-text matrix borden.


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #331 Gepost op: 8 december 2007, 18:59:06
@ René: Zijn idd oranje kappen over de volledige breedte van de balk waar de rode leds van de matrix doorheen knallen (dit verbaasde mij in eerste
instantie ook, maar de zichtbaarheid is super). Ook is het mogelijk om de Sputnik-units in blauw of groen achter oranje kappen te plaatsen en deze zijn dan, zonder verkleuring toch goed zichtbaar. Politie gaat dit o.a. gebruiken. Er komen blauwe kappen op met daarachter zowel blauwe als groene led's. In het onderste deel van de balk komen oranje led-units wat in de nabije toekomst verplicht gaat worden op alle HV-voertuigen zodat het blauw eraf kan op het moment dat men ter plaatse is en met oranje de plaats incident kan beveiligen.

@ Ruud, you've got mail
Servo Per Amikeco


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #332 Gepost op: 8 december 2007, 19:24:54
@ René: Zijn idd oranje kappen over de volledige breedte van de balk waar de rode leds van de matrix doorheen knallen (dit verbaasde mij in eerste
instantie ook, maar de zichtbaarheid is super). Ook is het mogelijk om de Sputnik-units in blauw of groen achter oranje kappen te plaatsen en deze zijn dan, zonder verkleuring toch goed zichtbaar. Politie gaat dit o.a. gebruiken. Er komen blauwe kappen op met daarachter zowel blauwe als groene led's. In het onderste deel van de balk komen oranje led-units wat in de nabije toekomst verplicht gaat worden op alle HV-voertuigen zodat het blauw eraf kan op het moment dat men ter plaatse is en met oranje de plaats incident kan beveiligen.

@ Ruud, you've got mail

Politievoertuigen in Amsterdam en Kennemerland zijn inmiddels voorzien van deze optie, amber, groen en blauw achter blauwe kappen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #333 Gepost op: 8 december 2007, 19:31:52
Politievoertuigen in Amsterdam en Kennemerland zijn inmiddels voorzien van deze optie, amber, groen en blauw achter blauwe kappen  ;)

De demobus (T5) van volkswagen rijdt daar ook mee. Of er amber in zit weet ik niet, maar in ieder geval wel blauw en groen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #334 Gepost op: 8 december 2007, 21:30:34
Politievoertuigen in Amsterdam zijn inmiddels voorzien van deze optie, amber, groen en blauw achter blauwe kappen  ;)

 :o :o Ohw welke dan?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #335 Gepost op: 9 december 2007, 00:22:03

 :o :o Ohw welke dan?

Vorige week stond er een VW T5 hier bij een ongeval, waar in een groene led in de lichtbalk zat, samen met oranje ''knipper''lichten. Van welk bureau  / wijkteam / eenheid hij was kan ik je niet vertellen  :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #336 Gepost op: 9 december 2007, 00:42:46
Vorige week stond er een VW T5 hier bij een ongeval, waar in een groene led in de lichtbalk zat, samen met oranje ''knipper''lichten. Van welk bureau  / wijkteam / eenheid hij was kan ik je niet vertellen  :-\

Ik moet mezelf even verbeteren, deze Transporter had (na ver inzoomen op een telefoonfoto) geen regionaam op de motorkap en misschien was hij dus wel van een andere regio of was het een leenvoertuig. De hondengeleiders hebben wel oranje LED's in de lichtbalk zitten, maar volgens mij niet op dezelfde wijze als dat bijvoorbeeld Flevoland dat heeft.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #337 Gepost op: 13 december 2007, 17:30:20
http://nl.youtube.com/watch?v=TyDoClK9HyE

Kwam dit filmpje tegen op Youtube, nieuwe Touran voor Kennemerland met prio1

Filmpje gemaakt door ReinVL
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #338 Gepost op: 17 december 2007, 17:02:57
Mod:

Ik weet dat je in een quate normaliter de IMG tags verwijderd zodat de foto's niet zichtbaar zijn, enkel de links.
Nu heb ik ze laten staan anders had ik de foto's uit het oudere bericht opnieuw moeten invoegen om de balk ook uitgeschakeld te laten zien.

Hopende op begrip,

ffemt19

Thx

De 2 lichtbalken op onze nieuwe ambulance.
Vooraan:
Een code 3 xf2300 55" met blauwe, rode en witte LED modules (blauw en andere kleuren afzonderlik in te schakelen) en 2 scene lights en 2 alley lights onder de balk in de voet gemonteerd.

Achteraan:
Een code 3 flush mount 75.5" met blauwe, rode en amber LED modules (blauw en rood afzonderlijk in te schakelen) en de amber voor de traffic advisor en 2 scene lights gemonteerd in de balk.

Sirene:
1 Code 3 C3100 hoorn elek. sirine met 3 tonen (USA) 100W
1 Martin Hoorn met 2 hoorns (twee toon)

Op de opbouw en in de grill ook nog LED modules (6 in totaal).

Momenteel enkel foto's van de balk want deze waren wel gemonteerd maar nog niet aangesloten.







ffemt19

En dan nu wanneer hij in werking is:







En nog een filmke:



ffemt19
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Gast

  • Gast
Reactie #339 Gepost op: 17 december 2007, 17:07:49
Fraai balkje en fraaie setup!

Alleen jammer dat er combi rood/blauwe units inzitten. Rood met blauw samen tegelijk levert en wat paarsig kleurtje op, niet distinctief een rode of blauwe "spot of light"

Verder, netjes!