Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1176282 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

ariekanarie112

  • Gast
Reactie #370 Gepost op: 11 januari 2008, 18:32:09
Geweldig !!
Schiterende voertuigen hebben ze daar he
Leuk ook dat deuntje van ''die zie je nooit meer terug''  ;D ;D


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #371 Gepost op: 11 januari 2008, 21:03:25
Deze hoor je ook wel denk ik.  ;D



dat is weer iets te veel vant goede, om nou met zoveel herrie en zoveel licht een woonwijk waar bijna geen verkeer is in te rijden. halve stad weet dat de brw uitrukt ;D ;D :o


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #372 Gepost op: 14 januari 2008, 09:47:56
Tja er is zo ontzettend veel mooi materiaal leverbaar. Helaas is het handjevol leveranciers in NL zo ontzettend duur, dat meestal toch voor een minder extreme oplossing gekozen wordt.

Meeste materiaal is gewoon een gerelabelled product uit de USA, al dan niet met een ander kleur kapje, alleen betaal je dan wel flink voor die sticker.

Ik denk dat menig korps erbij gebaat zou zijn als ze de lampen gewoon ook in de USA konden kopen, dat scheelt klauwen met geld, wat resulteert in meer budget voor levensreddende materialen en equipment en je kan een ontzettend mooi verllichtingspakket kopen.

Wat wel belangrijk is, dat de lampen niet moeten resulteren in 1 grote blauwe vlek op de weg. Net het verspringen van de lampen en een bepaalde licht/donker sequentie zorgt ervoor dat een voertuig door het overige verkeer wordt opgemerkt. "Veel" is dus niet altijd "beter"

Ligt er natuurlijk ook aan waar een voertuig voor gebruikt wordt uiteraard. Soms is bepaalde signalering overbodig gezien de taak van het voertuig. Dat is o.a. de reden dat bij ons in het zuiden niet elke brandweerwagen met een arrowstick rond rijdt


Groeten, Ruud


Nico_B

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #373 Gepost op: 14 januari 2008, 13:00:36
@v v

Ik denk als je deze toeters en bellen in NL gaat gebruiken, dan heb je de burgers heel snel op het dak ivm geluidsoverlast en de nachtrust.
Maar ik vindt hem wel  O0 O0 O0

groet Nico_B
Groet Nico_B


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #374 Gepost op: 16 januari 2008, 19:30:59
Al iemand meer info hierover ? Ben er erg benieuwd naar...




Erg vet, vandaag heb ik even een kijkje mogen / kunnen nemen in een van de nieuwe touran's voor politie Kennemerland.

Op het dak een Led Vista, met onderste rij blauw, bovenste rij  groene LED's.
LED arrowstick en een gehele lichtkrant, met voorgeprogrammeerde teksten als:

Volgen Politie
Politie STOP
Rechts houden.
Mistlamp uit.
ALCOHOL CONTROLE
SNELHEIDS CONTROLE
ONGEVAL =>>>>>>
ONGEVAL < <<<<=
100 KM
80 KM
50 KM

Ik had nog niet eerder een tekstkrant in een Vista gezien, mogelijk een van de eerste die in gebruik is?


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #375 Gepost op: 16 januari 2008, 19:36:46
Welke info wil je???
Wij hebben momenteel een dergelijke balk op onze nieuwe bedrijfswagen zitten, uiteraard dan in de oranje uitvoering maar wel met de programmeerbare tekstmatrix.
Binnenkort zal de officiële presentatie van de nieuwe auto plaatsvinden en daarna zullen ook foto's vrijgegeven worden, dus nog even geduld
daarvoor a.u.b.
Servo Per Amikeco


Bart S

  • Gast
Reactie #376 Gepost op: 16 januari 2008, 19:51:26
In rotterdam zit in de matrix borden ;     <<<<----- Ongeval      etc.

Rotterdam heeft ook: "LET OP AMBULANCE VOLGT" voor ambu begeleiding. Iemand enig idee of die ook in de Kennemerland lichtkrant komt?


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #377 Gepost op: 16 januari 2008, 20:04:32
Ik vind die pijlen op de auto's van rijkswaterstaat erg onduidelijk overdag tijdens de regen , dinsdag was er op de afslag nieuw-vennep een ongeval gebeurd alles stond en lag op en in de diverse voertuigen , het voertuig van rws had de "rode pijlen aan staan" maar ik vond het zeer onduidelijk , wit of geel vind ik stukken beter zichtbaar


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #378 Gepost op: 16 januari 2008, 20:10:33
Rotterdam heeft ook: "LET OP AMBULANCE VOLGT" voor ambu begeleiding. Iemand enig idee of die ook in de Kennemerland lichtkrant komt?

Nee, dat zit er niet in. Denk niet dat het ook komt ....


Ambulance's mogen in de regio (officieel) niet begeleid worden door personenauto's maar alleen door motoren (volgens het nieuwste begeleidsprotocol)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


guus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #379 Gepost op: 17 januari 2008, 16:06:34
Ik zie met grote regelmaat brandweervoertuigen op internet voorbijkomen waarbij de martinhoorns nogal kwetsbaar ònder de voorbumper zijn gemonteerd. Ik merk het voornamelijk op bij MAN/HDS combinaties, maar ook bij de duikwagens in Limburg Noord bijv brandweer Weert(Mercedes Sprinters, en dus lage voertuigen)

Is dit niet een enorm gevoelige plek om deze hoorns te monteren? Ik kan me voorstellen dat in de praktijk,wanneer voertuigen een stoeprand of in het terrein iets raken, de complete set martinhoorns los onder de wagen ligt. Zijn hier problemen mee bekend, of valt dit in de praktijk erg mee?

mvg,
Guus