Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1181057 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #410 Gepost op: 26 april 2008, 23:26:19
Hoe heb je hem geprobeerd te versnellen?

De kraanwagens hebben net zoals de huidige Transporters geen HONAC maar TAXAMETER opbouw, dus ook weer een andere 2-toon. Wat betreft de Golfjes die nu in Amsterdam rijden, deze hebben alleen maar deze 2-klanken als 2-toon: de tremolerende en de schelle (dubbele blok golf) dus.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #411 Gepost op: 26 april 2008, 23:32:29
Hoe heb je hem geprobeerd te versnellen?

De kraanwagens hebben net zoals de huidige Transporters geen HONAC maar TAXAMETER opbouw, dus ook weer een andere 2-toon. Wat betreft de Golfjes die nu in Amsterdam rijden, deze hebben alleen maar deze 2-klanken als 2-toon: de tremolerende en de schelle (dubbele blok golf) dus.

Dat versnellen ging volgens de diender bij dat voertuig niet ... Dus ik neem aan op dezelfde manier als bij het andere voertuig.

Met betrekking tot de kraanwagens zit er nog wel een Whelen speaker in de grill  ;) Tevens zijn er nog enkele bij met een whelen versterker  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #412 Gepost op: 26 april 2008, 23:50:45
Dat versnellen ging volgens de diender bij dat voertuig niet ... Dus ik neem aan op dezelfde manier als bij het andere voertuig.

Met betrekking tot de kraanwagens zit er nog wel een Whelen speaker in de grill  ;) Tevens zijn er nog enkele bij met een whelen versterker  ;)

De optie dat een sirene kan versnellen was destijds, toen deze generatie werd ontwikkeld, een EIS van de Politie Amsterdam, dus deze zit er echt wel op. Als hij het niet doet zal hij wel kapot zijn of wordt niet goed bediend, dat gaat namelijk niet via de bedienkast.

De kraanwagens worden als sinds oudsher opgebouwd door TAXAMETER op de "van de madeweg" te Amsterdam, zelfs de oudste die nu nog rond rijdt heeft TAXAMETER opbouw. Ook de speakers die bij de huidige in de grill zitten komen bij TAXAMETER vandaan even als de versterker, dus ik ben benieuwt naar een foto of film fragment van jouw waarin het tegendeel blijkt zoals jij zegt (ben erg benieuwt namelijk) Bijgaand een foto van de grill:



Ron-Almere

  • Gast
Reactie #413 Gepost op: 27 april 2008, 00:06:42
Ehu de voertuigen van Amsterdam worden gewoon bij team techniek aan de Eenhoorn op gebouwd hoor.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #414 Gepost op: 27 april 2008, 00:11:27
Ehu de voertuigen van Amsterdam worden gewoon bij team techniek aan de Eenhoorn op gebouwd hoor.

Ja dat mag duidelijk zijn, maar die laten de spullen kant-en-klaar overkomen van bijvoorbeeld HONAC te Apeldoorn, of TAXAMETER te Amsterdam.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #415 Gepost op: 27 april 2008, 00:37:28
Ik weet dat ze opgebouwd worden met Taxameter materiaal ... De speaker is (in tegendeel tot wat ik dacht) geen whelen. Een tijdje geleden was er een aanrijding hier in de buurt en toen had wel degelijk een van de kranen een Whelen sirene uit zijn speaker komen. Misschien was dit een (tijdelijke) oplossing voor een defecte sirene of iets dergelijks.

http://www.112amsterdam.nl/Videos/police35.wmv

Oud met versneller ... Het kan dus wel (zoals jij inderdaad al aangeeft) maar dus niet bij elk voertuig, misschien ook weer een oudere set ingebouwd?

Dit voertuig onder andere, die kan niet versnellen!

http://www.112amsterdam.nl/Videos/VZA93.wmv
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #416 Gepost op: 27 april 2008, 11:21:13
Ik weet dat ze opgebouwd worden met Taxameter materiaal ... De speaker is (in tegendeel tot wat ik dacht) geen whelen. Een tijdje geleden was er een aanrijding hier in de buurt en toen had wel degelijk een van de kranen een Whelen sirene uit zijn speaker komen. Misschien was dit een (tijdelijke) oplossing voor een defecte sirene of iets dergelijks.

http://www.112amsterdam.nl/Videos/police35.wmv

Oud met versneller ... Het kan dus wel (zoals jij inderdaad al aangeeft) maar dus niet bij elk voertuig, misschien ook weer een oudere set ingebouwd?

Dit voertuig onder andere, die kan niet versnellen!

http://www.112amsterdam.nl/Videos/VZA93.wmv

De sirene's die je hoort zijn niet de "oude" maar gewoon nog steeds de huidige die HONAC toepast sinds 2001 , naast de "tremolerende" 2-toon worden deze 2 klanken standaard toegepast. Dat hij op het 2e filmpje niet versnelt zegt niet dat hij het niet kan, hij zal wel defect zijn o.i.d. want de optie zit er standaard gewoon op.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #417 Gepost op: 27 april 2008, 19:47:20
Harstikke duidelijk iedergeval voor mij  :)

Maar wie bepaalt nou welke van de 2 sirenes er word ingebouwd? Pakken ze er gewoon een uit de kast, of ligt dit anders?


firefighter353

  • Gast
Reactie #418 Gepost op: 28 april 2008, 20:57:03
Ik ben op zoek naar wat onderdelen voor een whelen flitsbalk en een vama 7000 balk. voor de whelen heb ik een oranje eindkap zonder witte alley lens en een lens van 36cm nodig en voor de vama 4 keer een 33,2 cm lens europees blauw waarvan 2 met witte takedown lenzen, 2 lens koppel strips en een zwart tussenstuk van 38,2 cm.


Gast

  • Gast
Reactie #419 Gepost op: 28 april 2008, 23:14:01
Ik ben op zoek naar wat onderdelen voor een whelen flitsbalk en een vama 7000 balk. voor de whelen heb ik een oranje eindkap zonder witte alley lens en een lens van 36cm nodig en voor de vama 4 keer een 33,2 cm lens europees blauw waarvan 2 met witte takedown lenzen, 2 lens koppel strips en een zwart tussenstuk van 38,2 cm.

Ik zal kijken wat ik voor je kan vinden. waarschijnlijk heb ik alles liggen. Voor vama bestaan geen zwarte tussenstukken tenzij je zelf een stuk blauw met zwart wilt overspuiten.

Groet
René